Warme motor start perikelen, XL883 '99

636twobrothers

Die hard MF'er
25 jan 2015
483
55
Hi,

Sportster 883 uit 1999

Bij koude motor start hij perfect.

Bij warme motor slaat hij ook meteen aan maar vervolgens stopt hii direct na een paar slagen.

Als ik hem dan 20min laat stilstaan dan start hij wel weer direct.

Iemand ervaring hiermee en met tips?

Thanks.
 
Hij vonkt wel gewoon als hij warm is en niet wilt starten. Dat aanslaan doet hij ook zonder de bougiedoppen erop dus ik denk dat ik het meer in de carburateur moet zoeken..
 
Het is gewoon zo vreemd. Hij loopt prima, als je hem uitzet of uit laat vallen dan is hij de eerste paar minuten met geen mogelijkheid aan te krijgen. Je krijgt alleen dikke harde knallen uit de uitlaat. Daarna start hij wel weer en loopt hij weer prima.. :?
 
Het is gewoon zo vreemd. Hij loopt prima, als je hem uitzet of uit laat vallen dan is hij de eerste paar minuten met geen mogelijkheid aan te krijgen. Je krijgt alleen dikke harde knallen uit de uitlaat. Daarna start hij wel weer en loopt hij weer prima.. :?


Verzuipt hij niet gewoon?

Volgende keer als je het weer hebt proberen te starten met gas vol open, geen choke .
 
Laatst bewerkt:
Klinkt toch als carburatie. Je hebt neem ik aan een handmatige choke? Blijft die chokekabel hangen? Zit de kabel klem tussen carroserieddelen en/of tank? Loopt de motor rijk? Zijn de bougies nat? (te rijk mengsel?). Als het de choke of chokekabel niet is, probeer eens een additief voor carburateurreiniging aan de benzine toe te voegen, voordat je alles open gaat gooien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan