contactslot overleden?

magnadriver83

Rookie
19 apr 2018
7
0
Hallo.

Na anderhalf jaar mijn vf 1100 c uit 1983 van stal gehaald te hebben, de accu geladen en gemonteerd.

sleutel op contact alle lampen branden (dashboard, voor en achterlicht), druk op de start knop maakt een ratelend geluid wat afkomstig is van de start relai.

Vervolgens heb ik de motor een aantal op en van contact gezet, bij de laatste keer op contact zetten helemaal geen verlichting of lampje wat nog brande.

hoofdzekering nagekeken was goed, zekeringen (15A) voorin bij de koplamp allemaal goed.

spanning op de accu 12.6 V evenals op het start relai 12.4 V. kabels vanuit de spanningregelaar staat ook stroom op.

Zelf heb ik het idee dat het contactslot kapot is.

Graag hoor ik op of aanmerkingen.

bij voorbaad al bedankt.

Groetjes,

Magnadriver
 
Hallo.

Na anderhalf jaar mijn vf 1100 c uit 1983 van stal gehaald te hebben, de accu geladen en gemonteerd.

sleutel op contact alle lampen branden (dashboard, voor en achterlicht), druk op de start knop maakt een ratelend geluid wat afkomstig is van de start relai.

Vervolgens heb ik de motor een aantal op en van contact gezet, bij de laatste keer op contact zetten helemaal geen verlichting of lampje wat nog brande.

hoofdzekering nagekeken was goed, zekeringen (15A) voorin bij de koplamp allemaal goed.

spanning op de accu 12.6 V evenals op het start relai 12.4 V. kabels vanuit de spanningregelaar staat ook stroom op.

Zelf heb ik het idee dat het contactslot kapot is.

Graag hoor ik op of aanmerkingen.

bij voorbaad al bedankt.

Groetjes,

Magnadriver

- Hoofdzekering nagekeken of nagemeten?
- Massa aansluiting op het frame goedschoon en vast?
 
Spanning gemeten met het contact aan of uit?

De spanning van de accu is met 12,6V aan de lage kant voor een net opgeladen accu.
Het zou zomaar kunnen dat de spanning met het contact aan nog veel verder kan wegzakken. Iets wat in lijn is met de een ratelend startrelais. (Accu geeft blijkbaar zelfs te weinig om het start relais vast te kunnen houden.)

Als de accu goed contact maakt (met de plus en de massa) lijkt het nog het meeste op een overleden accu.
 
Laatst bewerkt:
nog even naar de massa kabel gekeken helemaal schoon, hoofdzekering doorgemeten geeft die 11.44 V evenals nu ook op het start relai op de spanningregelaar staat nu ineens geen stroom.
 
wanneer ik de motor op contact zet (geen lamp wat brand) dan meet ik op de accu 12.5V op de plus bij de starrt relai 12.3V en op de hoofdzekering 0.02V ook op de spanningregelaar.

van contact of meet ik op de zekering 12.3V evenals op de stroomregelaar.

ik heb in een vorig bericht gezet de er geen spanning op de stroomregelaar stond toen had ik de stekker niet in het start relai zitten. '(
 
Laatst bewerkt:
ik kan niet starten er is geen enkel lampje wat brand, ook niet het gewone licht, geen remlicht geen, knipperlicht en er gebeurt niks wanneer je de startknop indrukt.

kortom er gebeurd helemaal niks wanneer je de motor op contact zet
 
Gebruik fatsoenlijke startkabels*, of laat de auto in aangesloten toestand een paar minuten draaien voor je een startpoging doet.

* = kabels waar ook stroom doorheen kan. Genoeg (goedkope/tankstation) startkabels gezien met draden van een centimeter dik waarvan 9mm isolatie en 1 mm koper. Daar kan je niets mee starten.
 
Laatst bewerkt:
het gaat niet om het starten ik zal er eerst eens stroom op moeten krijgen wanneer ik de motor op contact zet.

Het gaat hier om een honda magna vf 1100 c van 1983 amerikaanse uitvoering.

Normaliter wanneer ik de motor op contact zet gaan de lampen aan en dashboard verlichting ook. dit doet het nu niet evenals starten.
 
wanneer ik de motor op contact zet (geen lamp wat brand) dan meet ik op de accu 12.5V op de plus bij de starrt relai 12.3V en op de hoofdzekering 0.02V ook op de spanningregelaar.

van contact of meet ik op de zekering 12.3V evenals op de stroomregelaar.

ik heb in een vorig bericht gezet de er geen spanning op de stroomregelaar stond toen had ik de stekker niet in het start relai zitten. '(

Of je meet verkeerd, of je krijgt echt geen spanning op je hoofdzekering.
Eerst zorgen dat je daar spanning krijgt.

Ook even meten net voor en net na de zekering. (Weet je tenminste zeker dat deze nog heel is.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan