Bedrijven en handelaren lijden schade door het motor-forum?

gaatjeniksaan

dubbel account
4 apr 2018
2
0
Dit topic wil ik starten voor bedrijven en handelaren.
In hoeverre lijden deze schade door het motor-forum?

In hoeverre is het motor-forum democratisch?
En in hoeverre is er ruimte voor vrijheid van meningsuiting?
En in hoeverre worden misverstanden of situaties die buiten
proporties zijn dan ook op een nette manier opgelost?

Er verschijnen jaren lang altijd topics, waarin leden van het motor-forum
kunnen klagen over een handelaar of een bedrijf.
Hij/zij, deze benadeeld is of schade heeft ondervonden door een handelaar of bedrijf.

Maar, hoe zit dat nou als handelaar of als bedrijf?
Als deze schade ondervindt van het motor-forum?
Waar kunnen bedrijven en handelaren hun beklag doen?
Mogen bedrijven en handelaren hun beklag doen?

Of durven bedrijven of handelaren dat niet,
uit angst voor een eventuele ondergang?
Of uit angst voor represaille?

Durven handelaren en bedrijven hier op dit topic openlijk hun beklag te doen?
Is daar behoefte aan?
Of is er de behoefte om dit wel te willen doen, maar liever anoniem?

Ik zou hier nu wel eens onderzoek in willen doen.
Wil je niet openlijk reageren, stuur mij dan een PB ?
Wil je openlijk reageren, hou het dan netjes en to the point.
 
Enige wat ik me nu afvraag is van welk bedrijf TS is waarover hier iemand een negatief bericht heeft geplaatst.

Maar welkom op het internet waar iedereen zijn mening mag ventileren terecht of niet. Voor bedrijven gelden dezelfde regels als particulieren op MF.



Statistieken:
Laatste bezoek: vrijdag 20 april 2018 06:39 (1 minuut geleden)
Laatste actie: list_messages/386771////elmo's,place
Aantal berichten geplaatst: 1
Gemiddeld aantal berichten per dag: 0,06
Tijd besteed op dit forum: 28 minuten
Geregistreerd op: woensdag 04 april 2018 11:45 (15 dagen en 18 uren geleden)
 
Laatst bewerkt:
Door de snelle digitale wereld zal elk bedrijf, elke fabrikant of instelling nu extra alert moeten zijn hoe hij zijn klanten behandeld, en problemen oplost...
Hoef je niet alleen in de motor branche te zoeken, geldt voor alles en iedereen...
Vandaag een muis in je gesneden brood, morgen weet de hele wereld dat
een dronken piloot....
enz enz....
 
Zie topics zoals "klagen over klanten", '
"Marktplaats, wat een gezeik" etc etc.

Naar mijn idee is motor-forum juist een heel genuanceerd platform. Er is een afspraak dat topics die begonnen worden als klaag topic worden hernoemd naar "ervaringen met .."
Dat biedt ruimte aan motorzaken om publiek een inhoudelijke reactie te geven en aan andere gebruikers om hun eigen (positieve óf negatieve) ervaring toe te voegen.

Een toko als Elmo's place komt vooral door zijn eigen uitlatingen op forum en site over als een schreeuwende dorpsidioot, en daar wordt vervolgens flink de draak mee gestoken. De verhalen zijn zo mooi dat de naam onmiddellijk herkenbaar is, ook voor users die geen eigen ervaring hebben met de betreffende man. Dat is dan geen "ervaringen met" meer maar een 'meme' die onderdeel uitmaakt van de MF cultuur net als de kenteken stickers, zwaai topics en foto's van Lucie Starink.

Mijn stelling is dus: als je als bedrijf schade lijdt door berichten op motor-forum.nl heb je dat helemaal aan jezelf te danken, en zou je nog eens goed moeten nadenken hoe je jezelf op internet presenteert en hoe je omgaat met ontevreden klanten.
 
Dit topic wil ik starten voor bedrijven en handelaren.
In hoeverre lijden deze schade door het motor-forum?
Schade lijden dóór MF? Lijkt me sterk. Misschien door iets dat gezegd is óp MF, dóór een lid. Niet dat daarmee MF geen rol speelt, maar het is wel wat anders.

En in hoeverre is er ruimte voor vrijheid van meningsuiting?
Die ie er in zeldaam hoge mate bij MF.

Mogen bedrijven en handelaren hun beklag doen?
Natuurlijk.

Of durven bedrijven of handelaren dat niet, uit angst voor een eventuele ondergang? Of uit angst voor represaille?
Oh come on, alsof er op dagelijkse basis hele mobs ontstaan om bedrijven zwart te maken. Juist in de klaagtopics vinden er vaak genuanceerde afwegingen plaats waarbij perspectief van klant afgewogen wordt tegen perspectief van de zaak, en dan vaak ook nog de perspectieven van de achterliggende importeur en concurrerende detailhandel en techneutenzaak erbij.

Het enige waarvan ik persoonlijk zou zeggen dat er wellicht wat strenger naar gekeken kan worden is het delen van privé gegevens, zoals de enkeling die wel eens een mailtje met naam en toenaam van medewerkers copypaste. Maar dat is gelukkig zeldzaam.

Durven handelaren en bedrijven hier op dit topic openlijk hun beklag te doen? Is daar behoefte aan? Of is er de behoefte om dit wel te willen doen, maar liever anoniem?
Ik vraag best vaak aan mensen die bij wat voor motorgerelateerde zaak dan ook werken of ze op MF zitten. Ik krijg eigenlijk bijna altijd hetzelfde antwoord "o, dat forumpje, ja, daar hoor ik wel vaker over, maar voor dat geouwehoor heb ik allemaal geen tijd/zin, ik houd me wel gewoon met mijn zaak bezig". De enige uitzonderingen zijn die paar mensen die dan zelf ook actief deelnemen aan het forum, en die vermaken zich er over het algemeen wel mee geloof ik.

Succes met je onderzoek en complimenten voor de poëtische wijze van inleiden.
 
Zie topics zoals "klagen over klanten", '
"Marktplaats, wat een gezeik" etc etc.

Naar mijn idee is motor-forum juist een heel genuanceerd platform. Er is een afspraak dat topics die begonnen worden als klaag topic worden hernoemd naar "ervaringen met .."
Dat biedt ruimte aan motorzaken om publiek een inhoudelijke reactie te geven en aan andere gebruikers om hun eigen (positieve óf negatieve) ervaring toe te voegen.

Een toko als Elmo's place komt vooral door zijn eigen uitlatingen op forum en site over als een schreeuwende dorpsidioot, en daar wordt vervolgens flink de draak mee gestoken. De verhalen zijn zo mooi dat de naam onmiddellijk herkenbaar is, ook voor users die geen eigen ervaring hebben met de betreffende man. Dat is dan geen "ervaringen met" meer maar een 'meme' die onderdeel uitmaakt van de MF cultuur net als de kenteken stickers, zwaai topics en foto's van Lucie Starink.

Mijn stelling is dus: als je als bedrijf schade lijdt door berichten op motor-forum.nl heb je dat helemaal aan jezelf te danken, en zou je nog eens goed moeten nadenken hoe je jezelf op internet presenteert en hoe je omgaat met ontevreden klanten.

alleen die laatste alinea klopt niet helemaal.
sommige mensen wil je nu gewoon eenmaal totaal niet als klant. ze denken dat ze als "koning klant" alles mogen en dat de handelaar maar moet kruipen voor hen en blij zijn dat ze voor hem mogen werken. voor zo'n mensen kan je als handelaar nooit goed doen. Je haalt de topics van die mensen er hier zo uit.
 
Dan moeten ze t maar goed doen,en je niet als klant in de kou laten staan.


Ik zet de bitterballen vast op :t
 
Enige wat ik me nu afvraag is van welk bedrijf TS is waarover hier iemand een negatief bericht heeft geplaatst.

Maar welkom om het internet waar iedereen zijn mening mag ventileren terecht of niet. Voor bedrijven gelden dezelfde regels als particulieren op MF.
He, Elmo is back. Ouwe mafklapper *O* _O-
 
Je kan het ook andersom zien, voor bedrijven die goed met hun klanten om gaan kan motorforum ook juist een reclame site zijn.

Gewoon goed met je klanten omgaan, dan kom je er wel ;-)

Het feit dat je zo anoniem op het forum komt als bedrijf zijnde geeft mij het idee dat je nog een hoop moet leren in omgang met je klanten, ik kan er naast zitten uiteraard, maar een goeie zaak zou volgens mij dit topic nooit begonnen zijn.
 
De kans dat je als bedrijf zo nu en dan "de onmogelijke irrationele klant" tegen komt is vele malen groter dan dat je als klant "het onmogelijke irrationele bedrijf" tegen komt. Verschil is dat bedrijven niet zo heel gauw een klant met naam en toenaam op een forum onderuit zullen schoffelen, maar andersom wel.

Dat gezegd hebbende: Ik zit met mijn bedrijf aan de rand van de motorfiets-sector en lever al een jaar of 10 óók best vaak spulletjes aan MF-leden. Er is geen klaagtopic of drama post ten nadele van mijn bedrijf te vinden, terwijl ik óók via MF enorme &*&#*^@ figuren ben tegen gekomen..

@ TS: Je kan een naamswijziging aanvragen in dit topic. Je huidige nickname maakt mensen per definitie wantrouwend, terwijl je vraagt om een vorm van vertrouwen. Klantcontact les 1 :t ;)
 
Laatst bewerkt:
Dit topic wil ik starten voor bedrijven en handelaren.
In hoeverre lijden deze schade door het motor-forum?

In hoeverre is het motor-forum democratisch?
En in hoeverre is er ruimte voor vrijheid van meningsuiting?
En in hoeverre worden misverstanden of situaties die buiten
proporties zijn dan ook op een nette manier opgelost?

Er verschijnen jaren lang altijd topics, waarin leden van het motor-forum
kunnen klagen over een handelaar of een bedrijf.
Hij/zij, deze benadeeld is of schade heeft ondervonden door een handelaar of bedrijf.

Maar, hoe zit dat nou als handelaar of als bedrijf?
Als deze schade ondervindt van het motor-forum?
Waar kunnen bedrijven en handelaren hun beklag doen?
Mogen bedrijven en handelaren hun beklag doen?

Of durven bedrijven of handelaren dat niet,
uit angst voor een eventuele ondergang?
Of uit angst voor represaille?

Durven handelaren en bedrijven hier op dit topic openlijk hun beklag te doen?
Is daar behoefte aan?
Of is er de behoefte om dit wel te willen doen, maar liever anoniem?

Ik zou hier nu wel eens onderzoek in willen doen.
Wil je niet openlijk reageren, stuur mij dan een PB ?
Wil je openlijk reageren, hou het dan netjes en to the point.


gaatjeniksaan
 
Dit topic wil ik starten voor bedrijven en handelaren.
In hoeverre lijden deze schade door het motor-forum?

In hoeverre is het motor-forum democratisch?
En in hoeverre is er ruimte voor vrijheid van meningsuiting?
En in hoeverre worden misverstanden of situaties die buiten
proporties zijn dan ook op een nette manier opgelost?

Er verschijnen jaren lang altijd topics, waarin leden van het motor-forum
kunnen klagen over een handelaar of een bedrijf.
Hij/zij, deze benadeeld is of schade heeft ondervonden door een handelaar of bedrijf.

Maar, hoe zit dat nou als handelaar of als bedrijf?
Als deze schade ondervindt van het motor-forum?
Waar kunnen bedrijven en handelaren hun beklag doen?
Mogen bedrijven en handelaren hun beklag doen?

Of durven bedrijven of handelaren dat niet,
uit angst voor een eventuele ondergang?
Of uit angst voor represaille?

Durven handelaren en bedrijven hier op dit topic openlijk hun beklag te doen?
Is daar behoefte aan?
Of is er de behoefte om dit wel te willen doen, maar liever anoniem?

Ik zou hier nu wel eens onderzoek in willen doen.
Wil je niet openlijk reageren, stuur mij dan een PB ?
Wil je openlijk reageren, hou het dan netjes en to the point.

Hoe ga je ermee om als er een grote groep mensen op straat negatief staan te praten over je bedrijf, wil je dan de gemeente aansprakelijk stellen voor geleden schade omdat zij de stoep faciliteren waar die mensen op staan te praten? MF is niets anders dan een plaats waar mensen met dezelfde hobby samen komen, als ze dat hier niet doen gebeurd het wel ergens anders... nu kun je het in ieder geval zelf ook lezen en er iets mee doen.

Een forum is nooit democratisch, daar gaat iedereen ook mee akkoord op het moment dat ze zich aanmelden.
 
Laatst bewerkt:
Dit gaat een heel mooi topic worden.

full
 
Laatst bewerkt:
De kans dat je als bedrijf zo nu en dan "de onmogelijke irrationele klant" tegen komt is vele malen groter dan dat je als klant "het onmogelijke irrationele bedrijf" tegen komt. Verschil is dat bedrijven niet zo heel gauw een klant met naam en toenaam op een forum onderuit zullen schoffelen, maar andersom wel.

Dat gezegd hebbende: Ik zit met mijn bedrijf aan de rand van de motorfiets-sector en lever al een jaar of 10 óók best vaak spulletjes aan MF-leden. Er is geen klaagtopic of drama post ten nadele van mijn bedrijf te vinden, terwijl ik óók via MF enorme &*&#*^@ figuren ben tegen gekomen..

@ TS: Je kan een naamswijziging aanvragen in dit topic. Je huidige nickname maakt mensen per definitie wantrouwend, terwijl je vraagt om een vorm van vertrouwen. Klantcontact les 1 :t ;)

Sorry, ik probeer mijn leven te beteren...

:+
 
Laatst bewerkt:
Dit topic wil ik starten voor bedrijven en handelaren.
In hoeverre lijden deze schade door het motor-forum?

In hoeverre is het motor-forum democratisch?
En in hoeverre is er ruimte voor vrijheid van meningsuiting?
En in hoeverre worden misverstanden of situaties die buiten
proporties zijn dan ook op een nette manier opgelost?

Er verschijnen jaren lang altijd topics, waarin leden van het motor-forum
kunnen klagen over een handelaar of een bedrijf.
Hij/zij, deze benadeeld is of schade heeft ondervonden door een handelaar of bedrijf.

Maar, hoe zit dat nou als handelaar of als bedrijf?
Als deze schade ondervindt van het motor-forum?
Waar kunnen bedrijven en handelaren hun beklag doen?
Mogen bedrijven en handelaren hun beklag doen?

Of durven bedrijven of handelaren dat niet,
uit angst voor een eventuele ondergang?
Of uit angst voor represaille?

Durven handelaren en bedrijven hier op dit topic openlijk hun beklag te doen?
Is daar behoefte aan?
Of is er de behoefte om dit wel te willen doen, maar liever anoniem?

Ik zou hier nu wel eens onderzoek in willen doen.
Wil je niet openlijk reageren, stuur mij dan een PB ?
Wil je openlijk reageren, hou het dan netjes en to the point.

Door welke reden zou daar behoefde aan kunnen zijn?

Trouwens, veel retorische vragen die niet zo maar juist te beantwoorden zijn. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan