Bedrijven en handelaren lijden schade door het motor-forum?

Bekend is dat mensen met negatieve ervaringen eerder de publiciteit opzoeken dan mensen met positieve ervaringen. Tegelijkertijd: de wereld is nu eenmaal transparanter geworden en dat weet je als handelaar ook dus inderdaad: zorg gewoon dat je klanten tevreden zijn.

Zelf ben ik recent nog goed geholpen door dit forum tijdens een zaak waarin ik de dupe werd van de onkunde van een motorhandelaar. Ik heb het bedrijf in kwestie niet met naam genoemd maar vraag me nu af waarom eigenlijk niet.

Ben wel zeer benieuwd naar de achtergrond van deze vraagstelling.
 
Een klant krijgt meestal waarvoor hij betaald.

Nu is het zo dat de ondergrens inmiddels aardig opgetrokken is door de consumenten bescherming. Nu kan het dus gebeuren dat waar een paar motorzaken aan de onderkant van de markt eerst nog een bestaansrecht hadden, dit deel van de markt niet meer mag middels de consumentenbescherming. (Zie het als het markt deel, garantie tot aan de deur maar het kost ook bijna niets.)

Blijf je als motorzaak toch in dat deel van de markt hangen dan ga je veel problemen krijgen.

Officieel is het zo dat je nog steeds met garantie tot aan de deur kunt werken maar dan moet dit duidelijk zijn in de verkoopovereenkomst. Dit geeft echter wel wat extra verplichtingen voor de verkoper. Ook is de vraag of je blij gaat worden van klanten die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Niet betalen voor een motor maar wel, het liefst levenslange, garantie.
 
Ik ga er niet uitgebreid op in, maar mijn ervaring (als motorzaak) met MF is positief, en de ervaringen van MF-ers met mij zijn ook positief.
Mijn bedrijf heeft er zeker profijt van dat ik altijd bereid ben om gratis advies te geven. Daardoor krijg ik er maandelijks tot enkele tientallen klanten bij.
 
één onterecht zeurende klant kost je je omzet niet ;)

Neemt niet weg dat je ook die beter te vriend kunt houden, maar dat lukt helaas niet altijd :P
 
Bijzonder.
Ik ben nog niet zo lang lid van het motorforum. Echt 2 maanden ofzo. En heel raar, ik dacht meteen "dat kan alleen maar Elmo's place zijn". De enige motorhandelaar die hier zelf helpt om reacties op te roepen...
Ik heb verder nog geen reacties gezien over andere motorzaken en -handelaren. Wellicht zijn ze er wel. Mij vallen ze niet op, die zijn iig veel minder heftig.

Kortom...

when-i-see-drama-im-not-involved-in-popcorn-meme.png
 
en natuurlijk kun je hier klagen over klanten maar het helpt niet. en zo verschillend met 40 jaar geleden is het nu ook weer niet. als je als zaak je klanten toen niet goed behandelde wist de hele omgeving dat binnen de kortste keren door het roddel circuit maar al je klanten kwamen ook uit de omgeving dus dan kon je de deuren wel sluiten. nu weet iedereen het die nederlands spreekt maar ja al je klanten komen ook uit de omgeving die nederlands spreekt dus dan houd je nog steeds geen klanten over. gewoon zorgen dat de klanten niks zinnigs te klagen hebben en klaar ben je.
 
Negatieve berichten zijn uiteraard niet leuk. Toch vertrouw ik erop dat een vakbekwaam en fair ondernemer uiteindelijk toch wel wordt erkent.
 
Ik hou van motor-forum. Elke keer als iemand remleidingen wil vervangen is er wel een MF-er die al eerder iets bij me gekocht heeft en als tevreden klant naar mijn zaak verwijst. Of als iemand een GPR uitlaatdemper zoekt, of een betaalbare schokdemper.

Sleutelwoord: "tevreden", dat is een belangrijk punt en daar doe ik elke dag m'n best voor. Zal niet zeggen dat het altijd optimaal lukt maar meestal gaat dat heel goed :)
 
Ik hou van motor-forum. Elke keer als iemand remleidingen wil vervangen is er wel een MF-er die al eerder iets bij me gekocht heeft en als tevreden klant naar mijn zaak verwijst. Of als iemand een GPR uitlaatdemper zoekt, of een betaalbare schokdemper.

Sleutelwoord: "tevreden", dat is een belangrijk punt en daar doe ik elke dag m'n best voor. Zal niet zeggen dat het altijd optimaal lukt maar meestal gaat dat heel goed :)


Daar gaat het ook allemaal om Noud :t

Motorzaken of handelaren welke hier negatief benoemd worden zijn meestal ook geen eervolle vermelding waard!
 
Wat een raar topic.

Hoe kan MF nou een bedrijf kapot maken als dat bedrijf gewoon goed is en dus goed werk levert, goed spul levert en fatsoenlijk contacten weet te leggen.

Ik denk eerder dat je hier dan positief zal worden aangemerkt wanneer het ter sprake zou komen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga er niet uitgebreid op in, maar mijn ervaring (als motorzaak) met MF is positief, en de ervaringen van MF-ers met mij zijn ook positief.
Mijn bedrijf heeft er zeker profijt van dat ik altijd bereid ben om gratis advies te geven. Daardoor krijg ik er maandelijks tot enkele tientallen klanten bij.
:^

Top voorbeeld ! :Y
 
De bedoeling van dit topic is gewoon even om ruimte te bieden voor bedrijven en handelaren.
Wat is hier zo moeilijk aan om dit te begrijpen?

Wat is er mis om even een moment te creeeren waarin het zakenleven even neutraal dingen kan neerzetten en niet alleen telkens moet reageren op een topic waarin er alleen maar op een gestarte topic een strijdtoneel plaatsvindt?

Het is jammer dat er tot nu toe meer en deels mf-ers hebben gereageerd.

Speculaties over wie ik ben is ontzettend lachwekkend als ik het allemaal zo is even lees.
De aandacht die naar personen gaan die mogelijk achter het starten van dit topic zouden zitten zegt volgens mij meer iets over de personen die de genoemde personen verdenken?

De verdeeldheid van positieve berichten en negatieve berichten wisselen af.
Prima allemaal. En tot nu toe allemaal vrij netjes.
Alhoewel sommige uitspraken al teveel neigen naar iets waar ik niet op uit ben.

Nogmaals mijn verzoek, hou het netjes svp en laten we kijken of bedrijven of handelaren er iets voor voelen om op een neutraal geplaatst topic iets te willen melden?
Hetzij anoniem of wat dan ook?

gegroet , gjna
 
Schade? nooit wat van gemerkt.., zeikerds die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten zijn overal wel ooit over de drempel gelopen, maar daar moet je gewoon heel duidelijk tegen zijn dat kwaliteit ook gewoon wat kost, dan mogen ze zelf kiezen.
Voor de rest gewoon keurig werk en goederen leveren en van tevoren duidelijk maken hoe je werkwijze is, ik geloof dat je dan 95% van de ellende buiten de deur houdt...
 
De bedoeling van dit topic is gewoon even om ruimte te bieden voor bedrijven en handelaren.
Wat is hier zo moeilijk aan om dit te begrijpen?

Wat is er mis om even een moment te creeeren waarin het zakenleven even neutraal dingen kan neerzetten en niet alleen telkens moet reageren op een topic waarin er alleen maar op een gestarte topic een strijdtoneel plaatsvindt?

Het is jammer dat er tot nu toe meer en deels mf-ers hebben gereageerd.

Speculaties over wie ik ben is ontzettend lachwekkend als ik het allemaal zo is even lees.
De aandacht die naar personen gaan die mogelijk achter het starten van dit topic zouden zitten zegt volgens mij meer iets over de personen die de genoemde personen verdenken?

De verdeeldheid van positieve berichten en negatieve berichten wisselen af.
Prima allemaal. En tot nu toe allemaal vrij netjes.
Alhoewel sommige uitspraken al teveel neigen naar iets waar ik niet op uit ben.

Nogmaals mijn verzoek, hou het netjes svp en laten we kijken of bedrijven of handelaren er iets voor voelen om op een neutraal geplaatst topic iets te willen melden?
Hetzij anoniem of wat dan ook?

gegroet , gjna

..Elmo.. :Y
 
Dit topic wil ik starten voor bedrijven en handelaren.
1 In hoeverre lijden deze schade door het motor-forum?

2 In hoeverre is het motor-forum democratisch?
3 En in hoeverre is er ruimte voor vrijheid van meningsuiting?
4 En in hoeverre worden misverstanden of situaties die buiten
proporties zijn dan ook op een nette manier opgelost?

Er verschijnen jaren lang altijd topics, waarin leden van het motor-forum
kunnen klagen over een handelaar of een bedrijf.
Hij/zij, deze benadeeld is of schade heeft ondervonden door een handelaar of bedrijf.

5 Maar, hoe zit dat nou als handelaar of als bedrijf?
Als deze schade ondervindt van het motor-forum?
Waar kunnen bedrijven en handelaren hun beklag doen?
Mogen bedrijven en handelaren hun beklag doen?

6 Of durven bedrijven of handelaren dat niet,
uit angst voor een eventuele ondergang?
Of uit angst voor represaille?

7 Durven handelaren en bedrijven hier op dit topic openlijk hun beklag te doen?
Is daar behoefte aan?
Of is er de behoefte om dit wel te willen doen, maar liever anoniem?

8 Ik zou hier nu wel eens onderzoek in willen doen.
Wil je niet openlijk reageren, stuur mij dan een PB ?
Wil je openlijk reageren, hou het dan netjes en to the point.

1 Niet.

2 Niet, zoals geeneen forum met 240.144 geregistreerde bezoekers democratisch kan zijn, dan zou een forum geen bestaansrecht meer hebben.

3 Ver. Vergeleken met andere forums zelfs heel erg ver.

4 We hebben eigenlijk nooit buitenproportionele misstanden ? Op 1 na, maar dat is meer een hersenkronkel van iemand geloof ik.

5 Bedrijven/ondernemers kunnen contact opnemen met welk Crewlid ze willen.

Maar nogmaals, het gebeurd zelden en veelal blijkt het uiteindelijk om een misverstand te gaan. Ik kan me niet herinneren dat we ooit een probleem hebben gehad waar we niet in goede zin uit zijn gekomen, ook niet als we als Crew alleen maar bemiddelend optraden tussen ondernemer en gebruiker, wat op zich verder gaat dan van een forumcrew verwacht mag worden.

6 zou kunnen, maar niet waarschijnlijk. De Crewleden zitten eigenlijk allemaal zo diep in de motorwereld dat zulke dingen links of rechtsom ons wel ter ore zouden zijn gekomen.

7 Zie 3. Echter een ondernemers die weet hoe het werkt snapt dat hij zijn positie erg zwak maakt als hij over meningsverschillen met klanten zou spreken op forums.

8 Succes met je onderzoek !! ;)





De bedoeling van dit topic is gewoon even om ruimte te bieden voor bedrijven en handelaren.
Wat is hier zo moeilijk aan om dit te begrijpen?

Wat is er mis om even een moment te creeeren waarin het zakenleven even neutraal dingen kan neerzetten en niet alleen telkens moet reageren op een topic waarin er alleen maar op een gestarte topic een strijdtoneel plaatsvindt?

Het is jammer dat er tot nu toe meer en deels mf-ers hebben gereageerd.

Speculaties over wie ik ben is ontzettend lachwekkend als ik het allemaal zo is even lees.
De aandacht die naar personen gaan die mogelijk achter het starten van dit topic zouden zitten zegt volgens mij meer iets over de personen die de genoemde personen verdenken?

De verdeeldheid van positieve berichten en negatieve berichten wisselen af.
Prima allemaal. En tot nu toe allemaal vrij netjes.
Alhoewel sommige uitspraken al teveel neigen naar iets waar ik niet op uit ben.

Nogmaals mijn verzoek, hou het netjes svp en laten we kijken of bedrijven of handelaren er iets voor voelen om op een neutraal geplaatst topic iets te willen melden?
Hetzij anoniem of wat dan ook?

gegroet , gjna

Wat er zo moeilijk te begrijpen is :?

Dat vraag ik mij ook af. Je stelt een duidelijke vraag vrij onduidelijk maar krijgt wel duidelijke antwoorden.
De reageerders, daar zitten best veel ondernemers.
Fijn dat zij allen aangeven blij te zijn met M-F :Y Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht, gelukkig.

Oftewel, als echt antwoord op je vraag: Er is niets moeilijk te begrijpen, blijkt uit de antwoorden.
Ik heb het idee dat de antwoorden niet zijn wat jij ervan verwachtte. Jammer voor je, maar de reacties liegen niet :)

Conclusie tot nu toe, zoals ik het lees: M-Férs en ondernemers kunnen het prima onderling vinden *D





Schade? nooit wat van gemerkt.., zeikerds die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten zijn overal wel ooit over de drempel gelopen, maar daar moet je gewoon heel duidelijk tegen zijn dat kwaliteit ook gewoon wat kost, dan mogen ze zelf kiezen.
Voor de rest gewoon keurig werk en goederen leveren en van tevoren duidelijk maken hoe je werkwijze is, ik geloof dat je dan 95% van de ellende buiten de deur houdt...

:^
Jij bent een mooi voorbeeld van iemand die soms bijzonder kostbare projectjes uitvoert. Maar dan ook in ruil voor excellente spullen en afwerking ! :}
Voor wat hoort wat. Lever je kwaliteit, krijg je goed geld. Lever je bagger, krijg je bagger.
 
Laatst bewerkt:
Ik hou van motor-forum. Elke keer als iemand remleidingen wil vervangen is er wel een MF-er die al eerder iets bij me gekocht heeft en als tevreden klant naar mijn zaak verwijst. Of als iemand een GPR uitlaatdemper zoekt, of een betaalbare schokdemper.

Sleutelwoord: "tevreden", dat is een belangrijk punt en daar doe ik elke dag m'n best voor. Zal niet zeggen dat het altijd optimaal lukt maar meestal gaat dat heel goed :)


En dan heb je die verrekte koeriers die roet in het eten gooien als je een uitlaatje besteld... ;)
 
En dan heb je die verrekte koeriers die roet in het eten gooien als je een uitlaatje besteld... ;)



Yep elke keer dat je denkt in de hemel te zijn, is er altijd wel iemand die je er aan herinnerd, dat je toch echt in de hel zit.
 
Hey wat een leuk topic. Daar hadden we nu echt behoefte aan. Fijn dat er eindelijk iemand is die bedrijven en consumenten aan elkaar probeert te koppelen...

Maarja, er zijn zoals eerder opgemerkt veel bedrijven die helemaal geen zin hebben om zich op een forum als deze te begeven. Van een zeer gerespecteerde motorzaak kreeg ik zelfs eens de opmerking dat hij het niet zag zitten omdat forumleden dan denken dat hij enkel reageert om zijn product te verkopen.

Toch zitten er best veel mensen met een motor(gerelateerde)zaak op MF en je ziet bijna nooit dat die ervan worden beticht enkel vanuit commercieel belang te reageren. Sterker nog, een aantal kunnen juist omdat ze vrij actief zijn en er open in zijn dat ze een zaak hebben nog best veel maken. Als die iemand op hun nummer zetten kost ze dat echt geen klanten.

Dus Elmo, wees gewoon open en doe lekker mee. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan