Bedrijven en handelaren lijden schade door het motor-forum?

De bedoeling van dit topic is gewoon even om ruimte te bieden voor bedrijven en handelaren.
Wat is hier zo moeilijk aan om dit te begrijpen?

Wat is er mis om even een moment te creeeren waarin het zakenleven even neutraal dingen kan neerzetten en niet alleen telkens moet reageren op een topic waarin er alleen maar op een gestarte topic een strijdtoneel plaatsvindt?

Het is jammer dat er tot nu toe meer en deels mf-ers hebben gereageerd.

Speculaties over wie ik ben is ontzettend lachwekkend als ik het allemaal zo is even lees.
De aandacht die naar personen gaan die mogelijk achter het starten van dit topic zouden zitten zegt volgens mij meer iets over de personen die de genoemde personen verdenken?


De verdeeldheid van positieve berichten en negatieve berichten wisselen af.
Prima allemaal. En tot nu toe allemaal vrij netjes.
Alhoewel sommige uitspraken al teveel neigen naar iets waar ik niet op uit ben.

Nogmaals mijn verzoek, hou het netjes svp en laten we kijken of bedrijven of handelaren er iets voor voelen om op een neutraal geplaatst topic iets te willen melden?
Hetzij anoniem of wat dan ook?

gegroet , gjna


Ik was van plan om dit wonderlijke topic helemaal links te laten liggen, totdat ik het onderschrift "dubbel account" zag staan: gaatjeniksaan

Voer voor speculaties! Maar daar begin ik niet meer aan. :N
Er van uit gaande dat je van mening bent dat je dus schade hebt ondervonden door uitlatingen op M-F en er in het verleden waarschijnlijk flink over en weer met modder is gegooid. Wil je nu misschien schoon-schip maken, al is het maar tijdelijk onder een andere naam.

Even terug naar jouw OP. In de basis stel je maar één vraag: Is M-F er op uit om (motor)bedrijven kapot te maken? NEE!
Een bedrijf dat de zaken goed op orde heeft en eventuele klachten snel en correct afhandelt zal waarschijnlijk minder in het spotlicht komen dan een bedrijf waar veel klachten over zijn. Een paar van deze bedrijven zijn hier al benoemd, en nee, ik ga ze niet herhalen.

Een bedrijf waar iemand negatieve ervaringen mee heeft loopt meer kans hier benoemd te worden. Overkomt dit een enkeling, die hier in een eerste post helemaal los gaat op zo'n bedrijf, dan bloed dat topic vaak snel genoeg dood.
Maar, zijn er meerdere klanten van datzelfde bedrijf, die klachten hebben... Ja, dan krijg al snel een afzeik-topic van ..tig bladzijden.

Wie doet er hier dan iets fout?

A) Het bedrijf waar de klanten over klagen.
B) De klanten (hier M-Fers genaamd) die negatieve ervaringen hebben met dat bedrijf.
 
Laatst bewerkt:
De oorsprong van het topic doet er niet zo veel toe.
Ook niet of een user een dubbel account heeft of had. Komt wel meer voor, niet zo heel spannend.

Inhoudelijk een prima vraag. Niet enkel voor MF, maar algemeen: er is best een ontwikkeling geweest in het hele internet gebeuren. En ja, bedrijven hebben daar dan ook maar mee te dealen.

In een ander topic les ik van ondernemers dat klanten graag bereid zijn een negatieve recensie achter te laten op een recensie site. Een positieve ervaring is niet direct een reden om wat te aan schrijven op die site. Zo zit ik eerlijk gezegd zelf ook in elkaar.

Toch is de vraag nu gericht op de combi users en bedrijven. En dat is doorspekt met de vrijheid dat een forum biedt, aan alle geluiden (mits betamelijk en binnen grenzen van de wet).

Volgens mij heeft een forum als taak en functie, om een platform te bieden aan gesprekken. In de vorm van gezelligheid, vraag&antwoord of discussie. Volgens mij heb ik de indeling zo wel compleet.

Beleid is hier, dat een afzeiktopic door een nieuw aangemelde user in beginsel gesloten wordt. Die past namelijk niet in één vd de categorieen, en is vaak een uiting van frustratie.

Overigens is sluiten van topics en modden op berichten precair. MF is namelijk op geen enkele manier 'eigenaar' van een post. En zomaar ingrijpen op een post kan ook niet zomaar (volgens beleid en regelgeving). Als we iets sluiten, betekent dat namelijk dat een ander de mogelijkheid tot weerwoord ontnomen wordt, bijvoorbeeld.

We weten allemaal dat mensen online makkelijker en feller un standpunt weergeven, dan in het echte sociale leven. Met dat in gedachten, moeten we denk ik ook naar internetconversaties kijken. Inclusief de beperkingen van de platte vorm van communicatie, wat ook nog wel eens voor verwarring kan zorgen.

Nu inhoudelijk:
In 7 jaar ondernemerschap icm MF (en andere fora en sites), is mijn ervaring positief. Binnen MF heb ik weinig actief gedaan mbt mijn voormalig bedrijfje, omdat ik een functie heb/had in de crew. Maar het is een onderdeeltje van de bedrijfsvoering, hoort er vandaag de dag bij.

Ik heb ooit twee maal een mindere reactie gelezen, op andere sites weliswaar. Niet echt een klacht, maar een mindere reactie. Daar kun je op inspelen en reageren. Dat wordt door andere users in dat gesprek ook gewaardeerd, ongeacht wat er nou precies speelde (weet ik ook niet meer, 1 ging over openingstijden geloof ik).

Op MF heb ik nog niet gezien dat een bedrijf ten onrechte in een kwaad daglicht is gezet, bewust en berekend. Wel hebben we van meerdere bedrijven reacties gezien op vragen en uitingen van users. En dat is wat mij betreft helemaal prima :t Vaak zijn er ook andere users, die de bedrijven of personen inlichten over het bestaan van een topic (zo kwam ik er ooit ook achter :) ). Dus daar zit weer een positief ding in.

Een vraag waarvan je niet weet dattie er is, is niet te beantwoorden :)

Overigens zijn we ook streng op een bedrijf voeren over MF heen. Spam bijvoorbeeld. Maar dat als aanvulling.
 
Is dit iemand uit sesamstraat zonder zijn naam te noemen? :+
 
Is dit iemand uit sesamstraat zonder zijn naam te noemen? :+

Nee, die komt hier allang niet meer.

Pino-dood-02.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat betreft het verkondigen van negatieve en\of positieve ervaringen is dat klagers altijd het hardst roepen en als men tevreden is het niet vanzelfsprekend is om dit op het internet te gaan verkondigen. Ik denk ook dat het dan een rommeltje wordt omdat men 9 van de 10 keren tevreden is en als dat telkens gaat melden dan zie je door de bomen het bos niet meer.

Ik blijf dan topics aanmaken. :9

Echter!
Mij is bij aanschaf van mijn huidige motor door de verkoopzaak gevraagd of ik een recensie achter wilde laten en dat heb ik dan ook gedaan.

Of hij dat ook vraagt bij klanten die niet tevreden de zaak uitlopen dat weet ik dan weer niet. (logischerwijs denk ik natuurlijk van niet)
 
Laatst bewerkt:
De oorsprong van het topic doet er niet zo veel toe.
Ook niet of een user een dubbel account heeft of had. Komt wel meer voor, niet zo heel spannend.

Inhoudelijk een prima vraag. Niet enkel voor MF, maar algemeen: er is best een ontwikkeling geweest in het hele internet gebeuren. En ja, bedrijven hebben daar dan ook maar mee te dealen.

In een ander topic les ik van ondernemers dat klanten graag bereid zijn een negatieve recensie achter te laten op een recensie site. Een positieve ervaring is niet direct een reden om wat te aan schrijven op die site. Zo zit ik eerlijk gezegd zelf ook in elkaar.

Toch is de vraag nu gericht op de combi users en bedrijven. En dat is doorspekt met de vrijheid dat een forum biedt, aan alle geluiden (mits betamelijk en binnen grenzen van de wet).

Volgens mij heeft een forum als taak en functie, om een platform te bieden aan gesprekken. In de vorm van gezelligheid, vraag&antwoord of discussie. Volgens mij heb ik de indeling zo wel compleet.

Beleid is hier, dat een afzeiktopic door een nieuw aangemelde user in beginsel gesloten wordt. Die past namelijk niet in één vd de categorieen, en is vaak een uiting van frustratie.

Overigens is sluiten van topics en modden op berichten precair. MF is namelijk op geen enkele manier 'eigenaar' van een post. En zomaar ingrijpen op een post kan ook niet zomaar (volgens beleid en regelgeving). Als we iets sluiten, betekent dat namelijk dat een ander de mogelijkheid tot weerwoord ontnomen wordt, bijvoorbeeld.

We weten allemaal dat mensen online makkelijker en feller un standpunt weergeven, dan in het echte sociale leven. Met dat in gedachten, moeten we denk ik ook naar internetconversaties kijken. Inclusief de beperkingen van de platte vorm van communicatie, wat ook nog wel eens voor verwarring kan zorgen.

Nu inhoudelijk:
In 7 jaar ondernemerschap icm MF (en andere fora en sites), is mijn ervaring positief. Binnen MF heb ik weinig actief gedaan mbt mijn voormalig bedrijfje, omdat ik een functie heb/had in de crew. Maar het is een onderdeeltje van de bedrijfsvoering, hoort er vandaag de dag bij.

Ik heb ooit twee maal een mindere reactie gelezen, op andere sites weliswaar. Niet echt een klacht, maar een mindere reactie. Daar kun je op inspelen en reageren. Dat wordt door andere users in dat gesprek ook gewaardeerd, ongeacht wat er nou precies speelde (weet ik ook niet meer, 1 ging over openingstijden geloof ik).

Op MF heb ik nog niet gezien dat een bedrijf ten onrechte in een kwaad daglicht is gezet, bewust en berekend. Wel hebben we van meerdere bedrijven reacties gezien op vragen en uitingen van users. En dat is wat mij betreft helemaal prima :t Vaak zijn er ook andere users, die de bedrijven of personen inlichten over het bestaan van een topic (zo kwam ik er ooit ook achter :) ). Dus daar zit weer een positief ding in.

Een vraag waarvan je niet weet dattie er is, is niet te beantwoorden :)

Overigens zijn we ook streng op een bedrijf voeren over MF heen. Spam bijvoorbeeld. Maar dat als aanvulling.


Het is niet zo vreemd dat men eerder een slechte recensie schrijft als een positieve, als iemand doet wat er van hem verwacht wordt, of eigenlijk is dat een normale omgangsvorm, is dit een normaal handelen, dus waarom zou men hier melding van maken?
Als men de verwachting niet waar maakt is het vrij logisch dat men geïrriteerd raakt, maar als een bedrijf buiten de verwachting een goede prestatie levert wordt dit ook toch wel regelmatig ge/ver-meld.
 
Ha, fijn, een topic waar klanten en bedrijven van elkaar kunnen leren. Het werkt beide kanten op.
Bedrijven die een slechte recensie hebben krijgen een kans om te reageren en/of hun fout te herstellen. Maar veel beter: de kans om het de volgende keer goed te doen.
Klanten die een negatieve recensie hebben gegeven krijgen uitleg wat ze fout gedaan hebben, dat ze naïef zijn, of hoe ze het bedrijf moeten aanspreken.

In beide gevallen geldt dat je niet moet doordrammen dat je gelijk hebt. Je moet je kop houden en luisteren. Pas als jij begrijpt hoe de ander zich voelt kun jij je eigen gedrag daar op aanpassen.

My two cents.
 
Dit is Elmo met nieuwe medicatie in de goede dosering.

De titel van het topic is al gericht op schade, terwijl er hier een resem aan ondernemende users al aangeeft dat ze er juist baat bij hebben. En het dan ook nog een "neutraal" topic noemen, een nick nemen die ook al vragen oproept. Vrij kansloos allemaal.

Ik denk dat je niet je gewenste antwoord gaat krijgen.
 
Dit topic wil ik starten voor bedrijven en handelaren.
In hoeverre lijden deze schade door het motor-forum?

In hoeverre is het motor-forum democratisch?
En in hoeverre is er ruimte voor vrijheid van meningsuiting?
En in hoeverre worden misverstanden of situaties die buiten
proporties zijn dan ook op een nette manier opgelost?

Er verschijnen jaren lang altijd topics, waarin leden van het motor-forum
kunnen klagen over een handelaar of een bedrijf.
Hij/zij, deze benadeeld is of schade heeft ondervonden door een handelaar of bedrijf.

Maar, hoe zit dat nou als handelaar of als bedrijf?
Als deze schade ondervindt van het motor-forum?
Waar kunnen bedrijven en handelaren hun beklag doen?
Mogen bedrijven en handelaren hun beklag doen?

Of durven bedrijven of handelaren dat niet,
uit angst voor een eventuele ondergang?
Of uit angst voor represaille?

Durven handelaren en bedrijven hier op dit topic openlijk hun beklag te doen?
Is daar behoefte aan?
Of is er de behoefte om dit wel te willen doen, maar liever anoniem?

Ik zou hier nu wel eens onderzoek in willen doen.
Wil je niet openlijk reageren, stuur mij dan een PB ?
Wil je openlijk reageren, hou het dan netjes en to the point.


Je doet nou net of M-F een soort criminele organisatie is die bij weerwoord van motorzaken verhaal gaat halen.
Nou troost je, de meeste zijn watjes. :+
 
Ik ben geen ondernemer maar ga toch in dit topic reageren. Mijn indruk is dat bedrijven en handelaren geen schade lijden door M-F.
Ik kom al lang op dit forum, al meer dan 15 jaar. :o Ik herken dus de nicknames bij de berichten en ik weet dan vaak of het om iemand gaat die een motorzaak runt en/of veel technische kennis heeft of niet. Ik herken nicknames van motor- of politieagenten, mensen die in competitie racen, rijles geven, handelaren (al of niet motor gerelateerd) of mensen die veel kennis hebben van een specifiek merk/model motor. Ik weet dat natuurlijk niet van alle gebruikers, maar het maakt wel dat ik de berichten filter, als het ware. De berichten van 'kenners' lees ik met meer aandacht dan die van anderen.

Klaagtopics over motorzaken of handelaren lees ik vaak wel, al is het maar uit een soort ramptoerisme. :$ Maar als het uitdraait op moddergooien haak ik af. Als een motorzaak/handelaar zelf reageert lees ik juist weer helemaal bij. Ik vind het sowieso dapper als iemand dat doet, vanuit het bedrijf openbaar reageren, maar 9 van de 10 keer (of 99 van de 100) blijkt dat er toch echt ook een ándere kant aan het verhaal zit. 't Geeft meestal toch een andere, genuanceerde invalshoek op de kwestie.

Ooit fantaseerde ik wel eens over een eigen zaak, of een job in het motor-wereldje.
Maar na het lezen van topics als deze:
Ervaringen met klanten, soms met een knipoog
Marktplaats ... wat een gezeik..

Is er eigenlijk geen haar meer op mijn hoofd die daar nog aan denkt.
Nu heb ik sowieso al niet zoveel haar meer, maar toch hè.

M-F is een openbaar forum en er wordt nagenoeg niet gecensureerd, dat vind ik een goede zaak. Dat houdt het kennelijk aantrekkelijk want ik kom hier dus al lang. :) Met meer dan 240.000 gebruikers moet het haast wel een goede afspiegeling zijn van Nederlanders (en een aantal Belgen :+ ) in het algemeen en motorrijders in het bijzonder. Dus ja, daar zitten experts en super techneuten tussen, maar ook onredelijke prutsers... En ook die laatsten kunnen en mogen gewoon op 't internet. :P
 
gewoon een vb, laatste verhitte boze klant die zijn onvrede uitte via de mail.

#mijn antwoord kwam niet door zijn spam filter (ik reageer immers met een bedrijfs email adres)
#klant reageert nog woester omdat ik zijn mail niet beantwoord. ( gmailtje aangemaakt om hem te antwoorden)
# klant geeft tijd en lokatie door waar die geweest is, blijkt die hele klant en zijn moeder nooit in mijn winkeltje te zijn geweest. (camera's en kassa etc gegevens)
# excuus nooit gehad

en dat gaat maar door...
klachten en zeuren is een ding, maar zeuren, terwijl je bij een ander bent geweest is te sneu voor woorden en lastig op te lossen..


Elmo is een aparte, maar ik denk dat die zo geworden is door koopjes clowns.
 
Laatst bewerkt:
gewoon een vb, laatste verhitte boze klant die zijn onvrede uitte via de mail.

#mijn antwoord kwam niet door zijn spam filter (ik reageer immers met een bedrijfs email adres)
#klant reageert nog woester omdat ik zijn mail niet beantwoord. ( gmailtje aangemaakt om hem te antwoorden)
# klant geeft tijd en lokatie door waar die geweest is, blijkt die hele klant en zijn moeder nooit in mijn winkeltje te zijn geweest. (camera's en kassa etc gegevens)
# excuus nooit gehad

en dat gaat maar door...
klachten en zeuren is een ding, maar zeuren, terwijl je bij een ander bent geweest is te sneu voor woorden en lastig op te lossen..


Elmo is een aparte, maar ik denk dat die zo geworden is door koopjes clowns.

Ik run enkele webshops met magazijn en afhaalmogelijkheid. Logischerwijs wordt je dan ook geconfronteerd met de meest onuitstaanbare figuren uit alle lagen van de samenleving. En soms kosten dat soort figuren je écht je levenslust, of neem je frustratie mee naar huis. Dat zijn de momenten... B| |(

Maar als je dat niet aan kan, of als je niet genoeg positieve energie uit de leuke zaken haalt om zo'n achterlijke zool te incasseren... Dan moet je eigenlijk ander werk zoeken.

Maar terug naar de onmogelijke klant: De "kontenkusser mega bedrijven" faciliteren dat gedrag met hun Amerikaanse methodes. Door iedere zeikerd te compenseren voor een compleet ireeël ongemakje, conditioneer je juist die types om nog meer te zeiken, desnoods om helemaal niets en op een steeds idiotere manier ;)

Aan de basis daarvan ligt een belangrijk verschil tussen vroeger en nu: Een nare ervaring (of volstrekt onrealistisch huil verhaal) staat zo ongeveer voor altijd online. Terwijl de mondelinge (anti) reclame van vóór het internet na een tijdje vanzelf uit ieders geheugen verdween.

Onderaan de streep maakt het geen zak uit, want de meeste écht slechte internet bedrijven veranderen anno 2018 gewoon iedere paar jaar van naam.
 
Laatst bewerkt:
Dit topic wil ik starten voor bedrijven en handelaren.
In hoeverre lijden deze schade door het motor-forum?

In hoeverre is het motor-forum democratisch?
En in hoeverre is er ruimte voor vrijheid van meningsuiting?
En in hoeverre worden misverstanden of situaties die buiten
proporties zijn dan ook op een nette manier opgelost?

Er verschijnen jaren lang altijd topics, waarin leden van het motor-forum
kunnen klagen over een handelaar of een bedrijf.
Hij/zij, deze benadeeld is of schade heeft ondervonden door een handelaar of bedrijf.

Maar, hoe zit dat nou als handelaar of als bedrijf?
Als deze schade ondervindt van het motor-forum?
Waar kunnen bedrijven en handelaren hun beklag doen?
Mogen bedrijven en handelaren hun beklag doen?

Of durven bedrijven of handelaren dat niet,
uit angst voor een eventuele ondergang?
Of uit angst voor represaille?

Durven handelaren en bedrijven hier op dit topic openlijk hun beklag te doen?
Is daar behoefte aan?
Of is er de behoefte om dit wel te willen doen, maar liever anoniem?

Ik zou hier nu wel eens onderzoek in willen doen.
Wil je niet openlijk reageren, stuur mij dan een PB ?
Wil je openlijk reageren, hou het dan netjes en to the point.

Ja, er is vrijheid van meningsuiting en wat mij betreft mogen handelaren en dealers ook reageren. Ik beoordeel persoonlijk beide partijen fair als ze een goed en redelijk / beter verhaal hebben ongeacht wat anderen vinden.

Represaille blijft beperkt tot verminderde kans op klandizie. Persoonlijk zou ik pas de naam van een dealer/handelaar gaan noemen als we er echt niet samen uitkomen en de dealer willens en wetens fout zit.

Er is wel een argument wat bij mij niet telt en dat is achteraf te vermelden bij een conflict : "Bij onze branche is gebruikelijk dat ...." De klanten werken niet in jullie branche dat iets gebruikelijk is geloof ik wel maar dan moet je de klant van te voren vertellen en niet achteraf. M.a.w. informeer je klanten goed en uitgebreid. Een motor die geproduceerd is in 2010 en op kenteken is gezet is in 2011 heeft dus als bouwjaar 2010 en is op kenteken gezet in 2011. Niks mis met beide jaartallen netjes te vermelden. Als je 2011 als bouwjaar vermeld en je krijgt gedoe met je klant dan heb je daar zelf om gevraagd.

Verder geldt het spreekwoord nog altijd :"Vertrouwen komt te voet en gaat te paard"
Maar ook een klant die na een probleem goed behandeld is zal meer tevreden zijn dan een klant die nooit een probleem heeft gehad en meer willen betalen voor je diensten. Uit die extra inkomsten kun je dan mooi weer de volgende klant ter wille zijn.
 
Laatst bewerkt:
Een motor die geproduceerd is in 2010 en op kenteken is gezet is in 2011 heeft dus als bouwjaar 2010 en is op kenteken gezet in 2011. Niks mis met beide jaartallen netjes te vermelden. Als je 20102011 als bouwjaar vermeld en je krijgt gedoe met je klant dan heb je daar zelf om gevraagd.

Maar voor de rest ben ik het met je eens.

En als er ergens recensies gegeven worden kijk ik altijd naar het gemiddelde.
De hele negatieve en de super positieve recensie schrap ik.
Dan geeft het gemiddelde meestal een waarheids getrouwe weergave.
En in mijn ogen wordt er zo geen enkele eerlijke ondernemer benadeeld.
 
Het Internet maakt de markt in prijstechnisch opzicht heel erg transparant. De goedkoopste leverancier is heel snel gevonden. Dat leidt tot een ongezonde prijswedloop tussen aanbieders. Er kan er maar één de goedkoopste zijn, en als jij dat niet bent krijgt je concurrent de meeste aanloop. En dan trek je dus weer de klanten aan die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten en dat leidt uiteindelijk tot klachten.

Inmiddels kies ik bijna per definitie niet meer de goedkoopste aanbieder als ik online iets wil kopen. Daar is bijna altijd wat mis mee.
 
Maar voor de rest ben ik het met je eens.

En als er ergens recensies gegeven worden kijk ik altijd naar het gemiddelde.
De hele negatieve en de super positieve recensie schrap ik.
Dan geeft het gemiddelde meestal een waarheids getrouwe weergave.
En in mijn ogen wordt er zo geen enkele eerlijke ondernemer benadeeld.

Ik lees juist meestal wat van de mindere recensies. Dan heb je gauw genoeg door of het inhoudelijke reacties zijn, of zeikreacties. Als er meer dan gemiddeld inhoudelijke slechte beoordelingen staan, sla ik die aanbieder wel over.

Het Internet maakt de markt in prijstechnisch opzicht heel erg transparant. De goedkoopste leverancier is heel snel gevonden. Dat leidt tot een ongezonde prijswedloop tussen aanbieders. Er kan er maar één de goedkoopste zijn, en als jij dat niet bent krijgt je concurrent de meeste aanloop. En dan trek je dus weer de klanten aan die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten en dat leidt uiteindelijk tot klachten.

Inmiddels kies ik bijna per definitie niet meer de goedkoopste aanbieder als ik online iets wil kopen. Daar is bijna altijd wat mis mee.

Ik denk dat lang niet iedereen alleen maar naar de goedkoopste prijs kijkt, maar een balans zoekt tussen prijs/kwaliteit. Kijk naar Coolblue, die dit ook zeer actief uitdragen, dat ze voor service gaan en niet noodzakelijk voor laagste prijs.

Zelf zijn er diverse webshops waar ik via fora terechtkom, en in meer of mindere mate spullen gekocht heb:
- Ecotools, voor zaagbladen, boren en slijpschijven, omdat ik ergens las dat ze goed spul leveren voor het geld.
- Rick Donkers voor elektronica toebehoren,
- Autogereedschap.com (zelf nog niet besteld, maar wel meerdere gereedschappen op m'n verlanglijst met kerst die daar ook gekocht zijn)
- Hobbyist,
- Knalpot,
- Eleshop,
- Elektronica-shop

Allemaal zaken waar ik op fora over gelezen heb, en nu in mijn favorieten heb staan voor als ik wat in die richting zoek.

EDIT:
Voor bedrijven die ik moet ontwijken op basis van forumreacties, heb ik dan weer geen lijstje, dat zegt wel iets :t
Dus daar blijven alleen de hele opvallende hangen, zeg maar de Elmo's places en Eemnes-motoren van deze wereld...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan