Yamaha XVS1300 Midnight star loopt niet lekker

21 apr 2018
5
0
Den Haag
Beste bikers,

Mijn Midnight star loopt niet lekker. Hij start prima, maar als ik rijd of als hij stationair loopt dan loopt hij niet lekker. Pas als ik mijn gas flink open trek merk ik dat er iets gebeurt waardoor er in een keer meer vermogen komt.
Ik heb de bougies gecheckt en helemaal schoon gemaakt. Daar ligt het niet aan. Maar wat dan wel is mij een raadsel. Weet iemand raad?

Groet, Cees
 
Hoe lang heeft het stil gestaan?
Is de accu nog goed en vol?
Hoe oud is de benzine?
Heb je er onlangs iets aan gedaan?

Start je met choke, of zonder?
 
Hi Martel, eind vorig seizoen begon dit, toen reed ik er vrijwel dagelijks op. Dus het zal niet te maken hebben met lang stil staan. Toen ik hem voor de winter stalde, dacht ik ik moet de bougies schoon maken, maar dat doe ik t voorjaar wel. Zo gezegd zo gedaan, maar het haalt niets uit helaas. De bougies zijn nu schoon en er zit nog een millimeter of 3 pin op met 1 mm ruitmte, dus dat lijkt mij voldoende, of vergis ik me?
 
Hi Martel, eind vorig seizoen begon dit, toen reed ik er vrijwel dagelijks op. Dus het zal niet te maken hebben met lang stil staan. Toen ik hem voor de winter stalde, dacht ik ik moet de bougies schoon maken, maar dat doe ik t voorjaar wel. Zo gezegd zo gedaan, maar het haalt niets uit helaas. De bougies zijn nu schoon en er zit nog een millimeter of 3 pin op met 1 mm ruitmte, dus dat lijkt mij voldoende, of vergis ik me?
Vergeet die bougies. Je bent er veel te veel op gefocused. Als je echt wat zekerheid wilt hebben, do er dan nieuwe in.

Ga je de andere vragen beantwoorden?
 
Omdat ik aangaf dat ik vorig seizoen er dagelijks mee reed ging ik er vanuit dat de benzine vers was toen het euvel begon. De accu is nieuw en ik heb niets aan de motor gedaan.
En natuurlijk wil ik er best nieuwe bougies in zetten, maar 30 euro uitgeven kan altijd nog.
 
Omdat ik aangaf dat ik vorig seizoen er dagelijks mee reed ging ik er vanuit dat de benzine vers was toen het euvel begon. De accu is nieuw en ik heb niets aan de motor gedaan.
En natuurlijk wil ik er best nieuwe bougies in zetten, maar 30 euro uitgeven kan altijd nog.
Zitten er acht bougies in of zo?
Of mag er alleen iridium in :?

En je hebt dus net gister een nieuwe accu er in gezet?

En de benzine is dus minimaal een half jaar oud, ingeschat. Maar goed, eerder had je het probleem al.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Los van dit:

Check de accupolen, of dat goed vast zit. De accu spanning en staat van de accu.

En ik denk dat er een vuiltje in een injector zit, of brak contactje er naar toe.
 
Je kunt door de bougies er even uit te halen, checken welke cilinder moeilijk doet bij stationair lopen. Kun je meteen zien of alles goed vonkt.

Of heb je dat al gedaan toen je ze er toch al uit had voor schoonmaken?
 
Ik denk het probleem gevonden te hebben, tenminste dat hoop ik. Omdat ik wilde uitproberen om welke cylinder het ging heb ik de bougiedop eraf getrokken. Dus bij de eerste eraf, stopt hij gelijk, dus die er weer op en de volgende eraf, tijdens het draaien van de motor. Toen merkte ik dat ik stroom stootjes kreeg. De bougiedop geeft stroom, dus is dat wellicht het probleem? En hoe onstaat zoiets? Kan toch niet zomaar beschadigen...
 
Ik denk het probleem gevonden te hebben, tenminste dat hoop ik. Omdat ik wilde uitproberen om welke cylinder het ging heb ik de bougiedop eraf getrokken. Dus bij de eerste eraf, stopt hij gelijk, dus die er weer op en de volgende eraf, tijdens het draaien van de motor. Toen merkte ik dat ik stroom stootjes kreeg. De bougiedop geeft stroom, dus is dat wellicht het probleem? En hoe onstaat zoiets? Kan toch niet zomaar beschadigen...
Slijtage.
Koop maar eens een nieuwe dop, mocht je bereid zijn zo ver in de buidel te willen tasten.
Na vervanging merk je of het dat was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan