Olie vraagje ktm 250 sxf 2009

19 apr 2018
11
0
Hoi allemaal,

Heb van de week mijn blok olie ververst heb er een later putoline 10 w 50 in gedaan.

Na het ververst stond hij mooi op net boven de helft van het glaasje, nu is mijn vraag: is het normaal dat zodra ik de motor aan kick in het oliepeil glas alle olie weg zakt en zodra ik de motor uitzet de olie langzaam weer terug naar iets boven de helft stijgt.

Groet,
Nick
 
Hoi allemaal,

Heb van de week mijn blok olie ververst heb er een later putoline 10 w 50 in gedaan.

Na het ververst stond hij mooi op net boven de helft van het glaasje, nu is mijn vraag: is het normaal dat zodra ik de motor aan kick in het oliepeil glas alle olie weg zakt en zodra ik de motor uitzet de olie langzaam weer terug naar iets boven de helft stijgt.

Groet,
Nick
Dat is op zich niet raar. Je pomp gaat werken, pakt olie uit het carter, en gooit het lekker rond.
bij blok uit, zakt de boel weer naar beneden, door zwaartekracht.

Apart is dat je tijdens het aankicken kunt kijken in het glaasje ;)

Heb je de juiste procedure gevolgd voor het peilen van de olie?
 
Hahahahha Ben lenig.

Née maar zodra hij aanstaat zie ik alleen wat olie pruttelen.
Maar dat is dus geen probleem?

Heb de schroef met het magneet aan de achterkant van mijn blok erafgedraaid, daarna die van het olie screen (zo heet dat roch)? Olie filter eruit, al die drie dingen schoongemaakt met contact spray.

Dan nieuw filter gevuld met een beetje putoline 10w 50, erin en alles weer terug op zijn plek. daarna olie bijgevuld en kwam die tot net boven de helft van het glaasje.

Is dat zoals het hoort?

Dacht beter vraag ik het voordat ik mijn blok in de soep rij.
Durfte het niet te gokken hem mee te nemen naar het finland circuit in westdorpe vandaag :'( wel lekker gekeken
 
Hahahahha Ben lenig.

Née maar zodra hij aanstaat zie ik alleen wat olie pruttelen.
Maar dat is dus geen probleem?

Heb de schroef met het magneet aan de achterkant van mijn blok erafgedraaid, daarna die van het olie screen (zo heet dat roch)? Olie filter eruit, al die drie dingen schoongemaakt met contact spray.

Dan nieuw filter gevuld met een beetje putoline 10w 50, erin en alles weer terug op zijn plek. daarna olie bijgevuld en kwam die tot net boven de helft van het glaasje.

Is dat zoals het hoort?

Dacht beter vraag ik het voordat ik mijn blok in de soep rij.
Durfte het niet te gokken hem mee te nemen naar het finland circuit in westdorpe vandaag :'( wel lekker gekeken
van dit model weet ik het niet uit mijn hoofd. Maar er zijn richtlijnen voor.
Warm of koud blok, rechtop of op standaard, etc.

Bij mijn motor staat het ook net boven midden, als ik het start is de olie weg achter het glaasje.
Daar is niks raars aan.
 
Bij mijn ktm een exc moet volgens het werkplaats handboek koud de olie onder in het glaasje zitten en als die warm is zit de olie dan boven in het glaasje.
 
Bij mijn ktm een exc moet volgens het werkplaats handboek koud de olie onder in het glaasje zitten en als die warm is zit de olie dan boven in het glaasje.
Bij draaiend blok, of blok uit?

Rechtop, of op zijstandaard?

Wel volledig zijn aub :) :t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan