TRX onderhoud, ev inruil op TDM

aptabak

Rookie
20 okt 2013
1
0
Mijn TRX{1995} staat momenteel bij de dealer voor groot onderhoud.Bij het controleren van de kleppen zagen we dat daar waarschijnlijk nog nooit naar gekeken is. Staat nu 57000km op de teller waarvan ik de laatste 6000km heb gereden. Klepspeling was veel te groot en er zat veel aanslag op,maar ze waren nog te redden.Cilinders en zuigers zien er nog prima uit,maar ik laat wel de zuigerveren vervangen aangezien de boel toch los ligt.Tevens laat ik de carburateurs renoveren ivm hoog brandstofgebruik en komen er stalen remleidingen{voor} op.
De dealer heeft nu een TDM 900 uit 2008 staan met 86000km op de teller,en aangezien mijn leeftijd{60} zit hij veel relaxter dan de TRX.
Het grote dilemma is dat de TRX na de reparatie motorisch weer 100% is,banden zijn nieuw en ketting en tandwielen zijn nog prima.
Bij de TDM weet ik natuurlijk niet wat ik {na de 3mnd garantie} tegen kom.
Ik kan natuurlijk ook een ander stuur op de TRX monteren zodat mijn zitpositie beter wordt.
Tja, TDM is natuurlijk ook een hele mooie fiets met uitstekende rijeigenschappen.
Wat te doen??
full
 
Eigenlijk is dit een aankoopvraag, en geen technische vraag ?

Maar bij klepspeling zetten, ligt de boel niet zover open dat je meteen nieuwe zuigerveren kan zetten.
Waarom die keuze?

De carbs zijn berucht ivm positie: slijtage van
naald en mengbuis, daarmee hoger verbruik. Op zich geen grote ingreep.

Maar: alles wat je nu laat doen, komt op ene rekening, en daarvan zie je weinig terug bij verkoop of inruil.

Nu vind ik 3 maanden garantie zo aan de start van het seizoen wel ok. De gebruikelijke dingen kun je zelf controleren op slijtage, de rest merk je ev bij rijden. In de garantie dus.

Maak anders eens een proefrit. Wellicht geeft dat meer informatie mbt het maken van keuzes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan