Probleem KTM 525 Exc

Samson88

Rookie
25 apr 2018
2
0
Allen,

Afgelopen zondag heb ik iets aan de hand gehad met mijn SM.
Blijkbaar was het slangetje van de koelvloeistof stuk en is er veel vloeistof weggelopen.

Hierdoor is mijn motor oververhit geraakt en vastgelopen. Starten lukte me niet meer, zelfs na bijvullen van koelvoeistof lukt het me niet om mij nmotor aan de praat te krijgen.

Heeft er iemand een idee waar ik het probleem nog kan vinden?

alvast bedankt!
Sam
 
Bedankt alvast.

Met vastlopen bedoel ik dat de motor uitgevallen is. Nadien niet meer aan de praat gekregen.
Er kwam ook witte domp uit het motorblok/radiator.
 
Niet om iemand af te zeiken, maar als TS zo;n vraag als dit stelt, zou ik niet adviseren om het blok los te trekken of de kop eraf te pakken!

Mijn advies: Tap de olie en de zeefjes af als je dat lukt, en bekijk goed of je slijpsel in de olie en zeefjes tegen komt.
Zo ja: zoek er iemand bij die er iets meer verstand van heeft, zo nee, zoek er ook iemand bij die er iets meer verstand vna heeft, en je eventueel stapje voor stapje kan uitleggen hoe je in dit geval de oorzaak kan achterhalen.
 
Allen,

Afgelopen zondag heb ik iets aan de hand gehad met mijn SM.
Blijkbaar was het slangetje van de koelvloeistof stuk en is er veel vloeistof weggelopen.

Wat Murvie zegt. Doe eerst maar eens even de olie aftappen en de filters bekijken. Over welk slangetje hebben we het? Die van het overloopje mag eigenlijk niets uitmaken, als daadwerkelijk een van de koelvloeistofslangen (Leuk voor scrabble.) gescheurd is zal je het wel een rap tempo verloren zijn ja...een andere ding is de keerring van de waterpomp, die wil wel eens stuk gaan. Aan de linker kant bovenaan je blok zit een dekseltje dat met 5 (?, of 4.) schroefjes vast zit, iets daaronder zie je een kleine opening. Lekt het daar ook uit?

Hoe dan ook; als je motor ineens stopt met draaien, en het nu nog niet wil doen heb je waarschijnlijk niet het niveau om het zelf op te lossen. Geeft niets, heb ik ook niet, maar de kans dat je meer schade doet door het te blijven proberen is natuurlijk aanwezig... ;)

Er zit voor zover ik weet namelijk geen beveiliging tegen een (te) hoge temperatuur van het blok dus als het ding er mee stopt is er al iets geweest dat niet zo goed zonder koeling kon, zeg maar... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan