Post hier je grootste sleutelblunder aan de motorfiets! Deel 3

Oplossing
Zaterdag m’n bussie weer eens schoon gemaakt van binnen. Ondanks dat ik er rekening mee gehouden heb is voor de 3e keer de schakelaar van het raam aan de passagiers kant om zeep. Die kunnen niet tegen water
De eerst faal in t nieuwe topic *O*

Vanmiddag bezig geweest met het schoonmaken van de tankdop van mn fzr.
Sta stevig te poetsen, valt het klepje wat voor je sleutelgat zit incl asje en veertje op de grond...
Klepje en asje teruggevonden...veertje nogsteeds spoorloos |(
 
Ik trap hem wel af dan :P

Remblokjes uit de klauw halen, dacht dat de glij pin draad had maar deze was geborgd met een borgclipje die ik over het hoofd had gezien. Wat een k*t werk om vervolgens het rond gebogen borgclipje eruit te halen _O- |(
 
Ik trap hem wel af dan :P

Remblokjes uit de klauw halen, dacht dat de glij pin draad had maar deze was geborgd met een borgclipje die ik over het hoofd had gezien. Wat een k*t werk om vervolgens het rond gebogen borgclipje eruit te halen _O- |(


Dat doet mij denken aan een blunder van mijn kant:
Ik wilde de glijpin er uit meppen vanaf de verkeerde kant. Dat wilde uiteraard niet, dus een grotere hamer gepakt en met een ferme klap sla ik kneiterhard mijn duimnagel in 2 stukken.
En de pin zat er nog steeds in.
 
Ik was nog niet eens aan het sleutelen toegekomen.
Ik zet de enfield op de heftafel met een plank onder de middenbok zodat ik 1 der wielen vrij kan draaien, pomp de tafel-iets tewild-omhoog, enfield glijdt met 1 kant van de bok van de plank af en flikkert van de heftafel..
Zijspiegel stuk/krom verder weinig schade..
Gelukkig kan ik redelijk tillen..
 
Laatst bewerkt:
Benzinetank kranen vergeten open te zetten na het monteren van de tank. Daarna gutste de peut uit het luchtfilterhuis. Was ik vergeten de klem van de brandstofleiding vast te zetten.. Kon de tank er weer af.
 
op het circuit voorwiel moeten demonteren, in de haast bij het weer terugplaatsen de remklauwen onvoldoende vastgezet waardoor ik 1 bout ben verloren en 1 los was getrild.
Spannend momentje bij het hard aanremmen XD
 
Bezig zijn met kleppen stellen. Zoeken naar een 16mm dop om je krukas te roteren. Er achter komen dat je doppenset geen 16mm heeft. Geen 16mm steek of ringsleutel bij je hebben. Uiteindelijk met een Bahco verder werken.

Dan een week later realiseren dat de bougiesleutel die in je on-board toolkit zit 16mm is...
 
Laatst bewerkt:
Bezig zijn met kleppen stellen. Zoeken naar een 16mm dop om je krukas te roteren. Er achter komen dat je doppenset geen 16mm heeft. Geen 16mm steek of ringsleutel bij je hebben. Uiteindelijk met een Bahco verder werken.

Dan een week later realizeren dat de bougiesleutel die in je on-board toolkit zit 16mm is...
Dan is het toch veel makkelijker om even de bouwmarkt op en neer te rijden om een passende dop te kopen? :+
 
op het circuit voorwiel moeten demonteren, in de haast bij het weer terugplaatsen de remklauwen onvoldoende vastgezet waardoor ik 1 bout ben verloren en 1 los was getrild.
Spannend momentje bij het hard aanremmen XD

Dat is eigenlijk niet om te lachen, geen probleem wanneer je jezelf te pletter rijdt, maar met dit soort roekeloosheid (haastig remmen monteren |( ) breng je ook je medecircuitrijders in gevaar.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan