Benzinetoevoer kawa 1300

kawa Z 1300

MF veteraan
15 dec 2004
3.959
3.362
Brabant
Van de winter de motor netjes weggezet, maar de benzine en vacuumslang waren niet helemaal fris meer.
Dus deze van de winter vervangen voor nieuwe slangen en bij de eerste rit bleek dat als ik een tijdje rijksweg rij de benzinetoevoer te weinig is.
Als ik de kraan dan op pri (doorlopen) zet pakt die weer op.
Ik snap er niks van, slangen zitten goed en zijn nieuw.
Wat kan het zijn?
 
vuil in de kraan of onder in de tank zou ik eerst onderzoeken, in veel kranen zitten rubbers die bij de leeftijd van jouw Z langzaam verpulveren en de zaak verstoppen
 
Ik ken de kraan niet specifiek maar de meeste die ik ken hebben twee doorlooppijpjes en twee verschillende gaatjes in het rubber en daar kan er wel een van dicht zitten, tank leeg maken en kraantje er af en openmaken is denk ik de enige methode om er achter te komen wat de oorzaak is.
 
Veelal draai ik de tank op de kop om dergelijke werkzaamheden uit te voeren. Een paar druppels lekken is vaak beter dan het geklungel om hem helemaal leeg te krijgen. Tenzij de tank zga leeg is natuurlijk, dan even wat extra moeite nemen. Bij vuil in tank moet je sowieso spoelen met nieuwe benzine (half litertje, leeggieten, herhalen)
 
Over het algemeen zal op pri de brandstof ook niet doorlopen als het om een verstopping in de kraan gaat. Op de pri stand omzeil je alleen maar het vacuum deel.
De vacuum membraampjes kunnen wel verouderen; voor de meeste kranen zijn revisiesetjes.

Je zou om te testen ook gewoon even aan het vacuumslangetje kunnen zuigen en dan controleren of de benzine dan gaat lopen :) .
 
Ja het beste zou zijn een nieuwe benzinekraan, maar die is niet meer leverbaar, revisiesetjes heb ik ook mijn twijfels over of die nog te leveren zijn.
Zijn steeds minder spullen te leveren.

Benzine loopt wel, want als ik binnendoor rij geen probleem, alleen rijksweg boven de 100 gaat het na een tijdje fout.
 
thnx voor alle info allemaal, top.
Destijds hebben we hem vacuum gemaakt omdat de carbs doorlekten, maar die zijn nu weer in orde en ook gewoon niet vergeten kraan dicht te zetten als je niet rijd.
 
Benzinekraan is schoon en tank ook, nou ja nu was de tank er toch af en de benzinemeter deed het ook niet meer, dus vlotter eruit, ohm meter erop en op de vlotter veranderd de weerstand en bij de stekker niet, echt raar want ik zie niks aan de draden, toch maar vervangen en nu werkt die weer.

Benzinekraan maar weer monteren en maar weer kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan