Huidige situatie serverproblemen

Goed idee! Ga ik aanpassen!

PS. Voor eventuele donaties graag dat hier posten!
(Met dank aan Leon)

PS. Dafoolio, mail me maar als je er een kwijt wil :)
 
Laatst bewerkt:
Kan ik ook hardware doneren ?
ik houd waarschijnlijk een Asus P5-a ATX + AMDk6-2 500 Mhz die al drie jaar trouwe dienst doet over omdat ik ga upgraden naar een 1000 Mhz athlonnetje ( eindelijk )
Dit als dedicated server moet meer als voldoende zijn.
Ik wil wel even zeggen dat filmpjes hosten mij eerlijk gezegd niet zo'n strak plan lijkt wegens bandbreedte ( wat je meestal per mb of gb betaalt ) en dat is niet de bedoeling lijkt me.
 
In ieder geval :} :} :} :} voor de inzet. Hoop dat het goed gaat lopen met de donaties. Gaan we een feest geven om de nieuwe server in te wijden :)
 
Kan ik ook hardware doneren ?
ik houd waarschijnlijk een Asus P5-a ATX + AMDk6-2 500 Mhz die al drie jaar trouwe dienst doet over omdat ik ga upgraden naar een 1000 Mhz athlonnetje ( eindelijk )
Dit als dedicated server moet meer als voldoende zijn.
Ik wil wel even zeggen dat filmpjes hosten mij eerlijk gezegd niet zo'n strak plan lijkt wegens bandbreedte ( wat je meestal per mb of gb betaalt ) en dat is niet de bedoeling lijkt me.

Ten eerste, bedankt voor het aanbod!
Maar is zeker een 4U kast...kost teveel in ruimte huren...
 
Ik betaal Ruud zaterdag wel contant, ben een sukkel met telebankieren. |(
Heb het net en snap het nog niet helemaal. :+
 
Hey ruud zou je niet een bij livingston informeren naar een goeie tweedehanse server.

Die jongens vraagen niet gek veel voor best professionele apperatuur en leveren hem werken af.

Ik sta op het punt er een 2e hands sun sparc station te kopen.
 
Hey ruud zou je niet een bij livingston informeren naar een goeie tweedehanse server.

Die jongens vraagen niet gek veel voor best professionele apperatuur en leveren hem werken af.

Ik sta op het punt er een 2e hands sun sparc station te kopen.

Zijn dat die lui in Veenendaal? Ga ik nakijken...
 
Waar ik eigenlijk beniewd naar ben is het volgende. Je kan natuurlijk de 'echte' servers gebruiken. Maar een 'gewone' PC is toch ook goed.

Dit hangt natuurlijk wel af van het dataverkeer.

Maar ik vraag mij dus af wat voor idee je hebt bij een server, Ruud?
 
Een gewone desktop met grote en snelle harde schijf voldoet ook prima mits er genoeg intern geheugen in zit.
 
Waar ik eigenlijk beniewd naar ben is het volgende. Je kan natuurlijk de 'echte' servers gebruiken. Maar een 'gewone' PC is toch ook goed.

Qua performance zou dat best wel kunnen inderdaad. Maar je wilt toch graag een betrouwbare site? Dan gebruik je dus geen "funprice-pruttel".

Komt bij dat je bij een gemiddelde provider in een rack betaald voor de ruimte die je inneemt. Dat gaat per unit. Een server zoals ik ze op dat plaatje eerder in het topic heb laten zien zijn ze 1u (1 unit) hoog. En de standaard-racks zijn 19 inch breed. Als je daar een desktop in gaat zetten ben je al gauw 4u kwijt. En dat maakt de vaste kosten dus al 4 keer zo hoog per maand. En dat willen we niet toch?
 
Qua performance zou dat best wel kunnen inderdaad. Maar je wilt toch graag een betrouwbare site? Dan gebruik je dus geen "funprice-pruttel".

Komt bij dat je bij een gemiddelde provider in een rack betaald voor de ruimte die je inneemt. Dat gaat per unit. Een server zoals ik ze op dat plaatje eerder in het topic heb laten zien zijn ze 1u (1 unit) hoog. En de standaard-racks zijn 19 inch breed. Als je daar een desktop in gaat zetten ben je al gauw 4u kwijt. En dat maakt de vaste kosten dus al 4 keer zo hoog per maand. En dat willen we niet toch?

Ok, dat als je per 'unit' betaald dan is dat best logisch ja.

Maar vergis je niet, als je een eigen server maakt met w2k of zo kan deze zonder problemen lang draaien!
 
Qua performance zou dat best wel kunnen inderdaad. Maar je wilt toch graag een betrouwbare site? Dan gebruik je dus geen "funprice-pruttel".

Komt bij dat je bij een gemiddelde provider in een rack betaald voor de ruimte die je inneemt. Dat gaat per unit. Een server zoals ik ze op dat plaatje eerder in het topic heb laten zien zijn ze 1u (1 unit) hoog. En de standaard-racks zijn 19 inch breed. Als je daar een desktop in gaat zetten ben je al gauw 4u kwijt. En dat maakt de vaste kosten dus al 4 keer zo hoog per maand. En dat willen we niet toch?

Jij snapt het :)
 
Qua performance zou dat best wel kunnen inderdaad. Maar je wilt toch graag een betrouwbare site? Dan gebruik je dus geen "funprice-pruttel".

Komt bij dat je bij een gemiddelde provider in een rack betaald voor de ruimte die je inneemt. Dat gaat per unit. Een server zoals ik ze op dat plaatje eerder in het topic heb laten zien zijn ze 1u (1 unit) hoog. En de standaard-racks zijn 19 inch breed. Als je daar een desktop in gaat zetten ben je al gauw 4u kwijt. En dat maakt de vaste kosten dus al 4 keer zo hoog per maand. En dat willen we niet toch?
Jaja, lekker duidelijk voor een leek :P
Ik ben blij dat jullie het snappen.
 
1U rack
rack_2300_wb1.jpg


4U rack
Rack-M2.jpg


Let op het hoogteverschil, daar gaat 't uiteindelijk om..
 
Aha, dus geen enkel verschil met een gewone eigen PC die je bouwt, de gebruikelijke producten in ieder geval. Behalve een afwijkende behuizing, en bijpassende voeding met mb...

Dus betrouwbaarheid is precies het zelfde als ieder ander zelfbouw. Deze 'units' heb je trouwens ook van Compaq die zijn niet echt goedkoop!!!. Verder nog wat andere merken zoals Dell dacht ik ook.
 
Die servers zijn vaak wel wat betrouwbaarder dan normale PC's, er zit bijv. ander geheugen in (ECC, registered) wat toch een stukje beter is dan het huis-tuin en keuken geheugen wat je in je PC hebt, verder hebben de 4U servers soms ook dubbele voedingen, als er 1 kapot gaat blijft hij draaien op de andere voeding, het is vaak zelfs zo dat deze dan ook hot-swappable is, dus zonder de server uit te zetten kun je de kapotte voeding verwisselen. :)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan