Zadeltassen

mielclaessens

Die hard MF'er
21 mrt 2003
321
0
Maastricht
Nu het toch winter is en ik wel veel zin heb om te rijden maar het verstand om dat nog niet te doen (heb "pas" 1000 km ervaring en geen zin om continue de fiets en het chroom te moeten poetsen) ben ik aan het kijken voor een paar uitbreidingen op mijn motor...

(heb een Vulcan 800 Classic, 2002 model, paars/blauw/violet)...

Ik zag op de motorrai hele mooie tassen van Kawasaki zelf..... erg mooi maar natuurlijk ook erg prijzig...

Ik heb Motorshop De Mammoet gemaild en die zeggen mij ook: als je iets goedkopers wilt moet je de tassen van Ledrie nemen. Zelfde kwaliteit allen goedkoper...

Ik zoek strak leren tassen zonder allerlei verfraaiingen...

Daarnaast zoek ik beugels waarin de tas als het ware staat zodat ook lege tassen niet gaan waaien (heb ooit tijdens een proefrit op een VT750 ACE een stop op de vluchtstrook moeten maken omdat de tassen me bijna voorbij kwamen)

Totaalplaatje bij De Mammoet:
- Tassen: speciaal voor een 1500 (die ik gezien had): €275,-
- een set tasbeugels met r.a.w. verlengers voor de VN800 Classic
(anders kunje die tassen niet kwijt) (dit snap ik dus niet maar dat kwam uit de mail van De Mammoet) kost zo'n € 119,-


Concreet mijn vraag:

Ik zie op de site van Louis.de bijvoorbeeld al tassen staan voor 69 euro... Kwaliteit kan verschillen, dat weet ik, maar moet dat zoveel schelen??

Help? iemand een goed advies in deze???
 
Rij je zo zachtjes dat je tassen je voorbij komen :+

ja ik voegde in op de snelweg en die tassen vonden dat het sneller moest... ze probeerden een soort van vleugels van een vogel na te doen door te gaan fladderen..... maar opstijgen met een VT 750 ACE is helaas niet te doen....
 
Die tassen van Louis.de zijn van (slecht) imitatieleer, ik heb zelf de set van €49,- (ik had snel iets goedkoops nodig)en de term geperst karton komt nog het beste in de buurt. Ik heb in de winkel in Essen ook de andere sets gezien en die goedkope sets zijn allemaal hetzelfde materiaal.
Da's ook vrij logisch, voor dat geld kun je geen kwaliteitsprodukt verwachten.
ze voldoen voor mij overigens nog steeds goed genoeg, ook na een paar regenbuien.
 
Moet je nog wel beugels onder die tassen hebben ? passen toch niet zomaar op elke motor :?
 
Kijk op www.motortassen.nl

Perfecte kwaliteit voor lage prijs. (mijn tassen komen daar ook vandaan)
Tassen worden zelf gemaakt te Waspik (NB)

Eigen wensen / aanpassingen kunnen hier ook.

succes

Viragoman

Hey, da's niet ver bij mij uit de buurt en de prijzen zijn ook interessant. ...tenminste als het per tassenset is (L+R). Want op de beschrijving hebben ze het telkens over tas i.p.v. tassen. Dit zou betekenen, dat je de prijzen moet verdubbelen?
 
de prijzen zullen echt wel per stuk zijn, per set is het onmogelijk om voor zo'n prijs kwaliteit te leveren en nog wat te verdienen ook. Ook per stuk vind ik de prijzen nog niet verkeerd eerlijk gezegd.
 
Ik heb per set 135 euro betaald.
Voor een schitterende toolrol slecht 10 euro.

Omdat deze man fabriek aan huis heeft kan hij goedkoop produceren.
Hij verkoopt direct aan eindgebruiker zonder tussenkomst van een (dure) winkel.

Ik zou zeggen, vraag het even....

suc6

Viragoman
 
Ik heb per set 135 euro betaald.
Voor een schitterende toolrol slecht 10 euro.

Omdat deze man fabriek aan huis heeft kan hij goedkoop produceren.
Hij verkoopt direct aan eindgebruiker zonder tussenkomst van een (dure) winkel.

Ik zou zeggen, vraag het even....

suc6

Viragoman
Dat is dan helemaal niet verkeerd zou ik zeggen :}
 
Ik rij zelf eenn Kawa vulcan 800 classic en ik heb tassen gekocht via www.louis.de. De tassenset is van het merl Held. Is van goed kwaliteit leer gemaakt. Niet echt goedkoop maar toch betaalbaar.

:] Bigbrother :}
 
maar je kunt dus ook compleet eigen tassen laten maken?? zoals je ze zelf wilt hebben??

Nee, dat denk ik niet. Het wordt toch semi machinaal gemaakt. Het leer wordt uitgestanst, met een model-stans. Om zo'n stans te maken voor 1 tas zal wel duur worden...

Bel eens zou ik zeggen. Ik ben benieuwd wat hij nu vraagt... ik heb ze 1 jaar geleden gekocht.(mei/juni)

Viragoman
 
momenteel gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar de originele tassen van kawasaki (die voor de vulcan 1500 classic) maar dan de kopie daarvan van Ledrie...

dat zijn voor mij de meest simpele en mooie tassen (alleen jammer dat ze 275 euros kosten)...
 
Weet iemand waar je die beugels van ledrie kunt kopen (liefst een webwinkel, want om van maastricht ver naar het noorden te moeten is ook weer zoiets...)
 
Weet iemand waar je die beugels van ledrie kunt kopen (liefst een webwinkel, want om van maastricht ver naar het noorden te moeten is ook weer zoiets...)

Ledrie Sales B.V.
Tolweg 2, 5171 PV
P.O. Box 95, 5170 AB
Kaatsheuvel
The Netherlands
T +31 (0)416 28 19 97
F +31 (0)416 28 21 89
e-mail: info@ledriesales.nl

>> All products are sold and delivered via acknowledged retail outlets. <<

zie ook http://www.ledriesales.nl
 
Daarnaast zoek ik beugels waarin de tas als het ware staat zodat ook lege tassen niet gaan waaien (heb ooit tijdens een proefrit op een VT750 ACE een stop op de vluchtstrook moeten maken omdat de tassen me bijna voorbij kwamen)

Ik heb een VT750ACE, met tassen, maar die zitten aan een chromen beugel (ja nog meer chroom om te poetsen ;-) vast met elk 4 schroeven.
 
Hier kan je de beugel zien zitten. Voor het schoonmaken/poetsen haal ik de koffers er altijd even af, dan kan je er gemakkelijker bij.

full
 
Wat blinktie toch weer mooi! ;)

[OFFTOPIC]
Ja, ik doe mijn best ;-)... Regelmatig spoelen en poetsen, dan blijft íe zo. Heb alleen met de sneeuw niet gereden (was vrij) en ik ben niet dol op krassen, want die poets je niet zo maar weg...sinds april al weer 20.000km getuft
En met een windscherm heb je niet zoveel last van de regen/wind.
Wanneer gaan we weer op choppertoer?
[/OFFTOPIC]
 
Op woensdag 14 januari 2004 00:15 schreef NewCaptainAmerica het volgende:[OFFTOPIC]
Ja, ik doe mijn best ;-)... Regelmatig spoelen en ..............
Wanneer gaan we weer op choppertoer?
[/OFFTOPIC]

[OFFTOPIC]

Wat mij betreft moet het niet te lang meer duren. Me Bike staat nu al drie weken werkloos :Z en met smart te wachten in de garage en wil van de druppelaar af. :+

[/OFFTOPIC]
 
mmm ik twijfel nu of ik tassen van 18 liter moet nemen of dat 2 keer 10 liter ook genoeg is...

18 is wel veel, twijfel of dat geen overkill geeft op die motor...denk het niet, maar zeker weten doe je het nooit!

iemand advies?
 
ok de 18 liter tassen zijn toch niet super groot maar wel mooi....

alleen zit ik nu met 1 probleem....

stel je gaat een weekendje weg en je neemt dus spullen mee.. dan moet je die dus in die zadeltassen proppen en dan als je ter plekke aankomt er ook weer uit halen. Stel ik zou textiel tassen nemen die je er zo af kunt pakken, dat is dan toch veel makkelijker??? Ziet er misschien iets minder mooit uit maar goed, dat risico lopen we dan maar...

iemand advies????
 
Terug
Bovenaan Onderaan