ervaring om achterkant van dit aan te passen?

Plagiaat

MF'er
15 jan 2004
44
0
Breda
wil hier graag een soloseater van maken met een flatfender, iemand tips?

59528
 
Mja, das een beetje een gevoels kwestie. Maar over het algemeen denk ik dat deze toch wel in de categorie choppers valt. :)

Meestal gaat het bij brikken over fietsen vanaf half jaren 80 en ouder (ongeveer).
 
Als het nou een custom uitvoering was van bijvoorbeeld een cx, ok dan.
Maar dit is echt een glimmende chopper :X
 
allereerst zadel verwijderen!
dan een flatfender passend maken aan de radius vanje achterwiel,
dan de ophangpunten er aan maken, of juiste gaten boren!
de verlichting kentekenplaat e.d monteren!
dan een grondplaat maken voor je zadel, waar mooi aan de achterkant de ronding vanje spatbord in zit, de bevestigings punten maken
en dan je grondplaat bekleden eerst met schuimrubber, en dan met leer.

Al met al stiekum veel werk denkik, maar je hebt dan natuurlijk wel iets unieks
 
Zo, heb na een weekendje ebay binnenkort alles in huis om met de verbouwing van start te gaan...

1. solo zadel; moet ik nog wel passend maken
2. achterspatbord van een softail incl. fenderstruts en de hele mikmak aan verlichting
3. kentekenplaat houder wordt home-made van RVS...

Ik houd jullie op de hoogte! :]
 
Zo, heb na een weekendje ebay binnenkort alles in huis om met de verbouwing van start te gaan...

1. solo zadel; moet ik nog wel passend maken
2. achterspatbord van een softail incl. fenderstruts en de hele mikmak aan verlichting
3. kentekenplaat houder wordt home-made van RVS...

Ik houd jullie op de hoogte! :]

En Pierrrrre, voor de prijs van................?
 
Pieeeeeeeeeeeeeere,

dat hoeft helemaal niet zoveel te kosten! Als je het net maar in de gaten houdt!

1. zadel voor 55 euro
2. achterspatbord, incl. struts, verlichting (richting aanwijzers en achterlicht) voor 45 euro...

dit zijn nog leuke prijzen dacht ik...


groetjes...

dave
 
Ik ben onwijs benieuwd wat je er van gaat maken.

Zelf wil ik ook graag aan de slag maar er is weer een ander 'probleem' opgedoken. Het koekblik van mijn vrouw heeft de geest gegeven en we moesten dus per direct een ander kopen. Dit hakt flink in de financiele middelen. Als het schip met geld komt dan ga ik zeker verder maar voor nu ligt de 'verbouwing' voorlopig toch even stil.

Maarrrrr.... jezelf verlekkeren aan hoe het kan worden is altijd leuk.

Succes.
 
Pieeeeeeeeeeeeeere,

dat hoeft helemaal niet zoveel te kosten! Als je het net maar in de gaten houdt!

1. zadel voor 55 euro
2. achterspatbord, incl. struts, verlichting (richting aanwijzers en achterlicht) voor 45 euro...

dit zijn nog leuke prijzen dacht ik...


groetjes...

dave


Dat zijn bedragen die verbouwen leuk houden!
Succes....ben benieuwd wat het wordt!
 
Na een paar uurtjes sleutelen ziet ie er zo uit!

full


Wat doe ik met die lelijke stangen is op dit moment de vraag!
 
Fleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeex!





................maar dan kan er nooit meer iemand achterop...
 
Hey, tof. Het zou leuk zijn om deze verbouwing via foto's te kunnen volgen. Dus je gaat het echt doen? Ben benieuwd hoe dit allemaal gaat en wat het resultaat wordt.
 
Mja, das een beetje een gevoels kwestie. Maar over het algemeen denk ik dat deze toch wel in de categorie choppers valt. :)

Meestal gaat het bij brikken over fietsen vanaf half jaren 80 en ouder (ongeveer).
Hey.... Magna van Dwaal is uit 1986... Is dat dan een chopper of een brik?
 
Zou iemand met fotoshop eens willen proberen wat er van deze motor te maken valt als je de uitstekende stangen wel wil behouden?

Ik wilde namelijk ook aan de slag met de achterkant (totdat de portemonee me stopte '( ) maar ik wil de motor graag in originele staat terug kunnen brengen. Ooit moet ze namelijk een klassieker worden :9 .
 
Misschien kun je der wat kleinere achterveren inzetten zodat ie iets omlaag komt, en dan op/over/onder/tussen die uitstekende stangen een spatbord fabrieken met daarop dan weer je achterlampje.
 
61138


even zonder de kleur aan te passen ff ge-fotoshopt....
Dit laat duidelijk zien dat de achterkant inderdaad een stuk omlaag moet! Ziet er niet uit zo! :?

Iemand ervaring met kortere veren? Vind die zo duur!! Zijn er geen motoren die standaard al kortere veren hebben dan 32 cm? Die zullen dan volgens mij makkelijker op de 2dehands markt te vinden zijn....
 
Iemand ervaring met kortere veren? Vind die zo duur!! Zijn er geen motoren die standaard al kortere veren hebben dan 32 cm? Die zullen dan volgens mij makkelijker op de 2dehands markt te vinden zijn....

ff een keer op een motorsloop gaan rondsnuffelen dan. gewoon je originele meenemen, dan heb je meteen vergelijk. wie weet kun je ze inruilen en scheelt dat meteen weer flink in de prijs.
 
Het is inderdaad niet zo'n gek idee om de motor aan de achterkant in z'n geheel flink te verlagen en dan tussen die twee uitsteeksels een spatbord te fabrieken. Ik denk wel, dat het dan bijna een hard tail zal worden. Je hoeft dan in ieder geval de motor niet onherstelbaar te verbouwen.

Ik ben trouwens nu nog benieuwder hoe dat er uit zou komen te zien. Kan je dat eigenlijk ook met fotoshop simuleren?

Maareh... de topicstarter wilde toch eigenlijk een flat fender? :? Of was dat nou een andere sjopperaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan