Wirken Motoren Hilvarenbeek

R-Devil

Die hard MF'er
18 sep 2003
784
117
Brabant
Heeft er iemand ervaring mee?

Ik had eigenlijk gedacht om zondag een motor aan te schaffen in Belgie, maar viel best tegen, ik was bij een zaak geweest in Rijckevorsel maar volgens mij zijn het echt van die handelaars,dik 150 motoren :9 staan maar een werkplaatsje van 1 bij 2 zonder bruggen of iets,verder wel een grote nette zaak om te zien maar had toch niet echt een lekker gevoel.

Nu heb ik ook op internet gekeken en Wirken Motoren gezien, ik was er zondag gelijk even langs gereden om te kijken waar het zit (was sinds lange tijd ook weereens prachtig weer om een mooi toerke te maken! veel motorrijders gezien onderweg :] )

van de buitenkant is het niet echt veel bijzonders maar dat wil helemaal niks zeggen natuurlijk! Zodoende ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen met deze zaak!
 
hey ik ken wirken motoren zeer goed heb er 2 motors gekocht geheel zonder problemen.Uit mijn vrienden groep hebben de meesten ook een motor bij hem gekocht.Het is gewoon een leuke zaak waar je goed word geholpen.Als je meer wilt weten dan hoor ik het wel.

grt ikke
 
Ik heb daar vorig jaar een SV 650 S voor een kennis gekocht, hij heeft goede motoren staan, Er staan veel uit Duitsland geimporteerde motoren, die wel eens naar 100 pk geknepen kunnen zijn.
Deze man kwam zeer betrouwbaar over en was goed zaken mee te doen.
Die kennis heeft er meer dan 20000 km zonder een probleem mee gereden.
Als je zelf genoeg kennis van motoren hebt kun je het beste zonder garantie kopenscheelt in de prijs en garantie termijn van 3 maanden die hij geeft is toch zo om. :)
 
Volgens mij is het idd gewoon een nette zaak. Ik ben er zelf ook wel eens wezen kijken en de meeste motoren haalt ie idd uit het buitenland. Hij zei tegen mij dat hij ook op voorkeur een bike kon zoeken voor je. Moet je misschien maar eens aan em vragen! Succes in ieder geval
 
Mooi zo,alleen positieve reacties :)

Ik ga binnenkort eens kijken, I'll let you know!
 
Ik kom zelf uit de buurt van Hilvarenbeek (Tilburg om precies te zijn) en ben wel eens bij Wirken binnen geweest. Niets mis mee met deze zaak. Ongeveer twee jaar geleden zat er nog een jongen in hetzelfde pand met een auto-zaakje en ze deden ook iets met waterfietsen. Het lijken mij eerlijke prijzen, die ze voeren. Zeker een bezoekje waard, denk ik. Als je toch in deze omgeving rondrijdt, dan moet je toch ook eens zeker Swinkels motoren bezoeken http://www.swinkelsmotoren.nl/ . Zeker de moeite waard. Daar heb ik mijn laatste drie motoren gekocht.
 
Ik ben er ook wel eens geweest, veel kan ik er niet van zeggen maar toen hadden ze in een hoek diverse kuipdelen hangen die ze zelf hadden gespoten volgens mij.. magoed dat geldt voor elke motor: goed nakijken..
 
Ik kom zelf uit de buurt van Hilvarenbeek (Tilburg om precies te zijn) en ben wel eens bij Wirken binnen geweest. Niets mis mee met deze zaak. Ongeveer twee jaar geleden zat er nog een jongen in hetzelfde pand met een auto-zaakje en ze deden ook iets met waterfietsen. Het lijken mij eerlijke prijzen, die ze voeren. Zeker een bezoekje waard, denk ik. Als je toch in deze omgeving rondrijdt, dan moet je toch ook eens zeker Swinkels motoren bezoeken http://www.swinkelsmotoren.nl/ . Zeker de moeite waard. Daar heb ik mijn laatste drie motoren gekocht.

Bedankt voor de tip,als ik toch in de buurt ben ga ik zeker ff langs
 
Dag OMA!

Omdat ik geinteresseerd ben in een motor bij Wirken Motoren in Hilvarenbeek had ik even gezocht of er al een topic over was .. en daar is ie dan ... uit 2004.

Mijn vraag dus, zijn er mensen met recente ervaringen bij Wirken Motoren?? Is het een betrouwbare toko? En weet iemand hoe dat zit met de motoren die ze daar verkopen? Import?
 
Mijn 600RR komt ervandaan. Afgelopen januari gekocht. Nette zaak, hebben import en nederlandse motoren staan. Tot dusver geen problemen met de 600rr. Goede indruk iig van het bedrijf. Afleverbeurtje en garantie erbij. Prijs is ook wel wat mee te doen. Koffie smaakte ook best :P Motor is prima tot dusver geen problemen.
 
Laatst bewerkt:
Heb daar mijn 600RR vorig jaar april gekocht.
De meeste motoren komen daar uit het buitenland, in mijn geval uit Engeland.
Voor een goede (lage) prijs krijg een motor met toch wel aardig wat gebruikerssporen (weggewerkte (lak)schade). De motor was ook op het circuit geweest, de opgekrulde banden zaten er toen nog onder. Erg? Nee, want daar is de fiets óók geschikt voor. Uiteraard worden de banden vervangen, tevens krijg die een kleine beurt/wordt rijklaar gemaakt.

Ik kan daar wel mee leven, anders had ik immers een nieuwe motor moeten kopen.

Tijdens het testritje geen problemen, reedt prima. Gevolg was dus dat ik de motor heb gekocht.
Tot nu toe geen problemen mee gehad. Ook elektronisch zit het goed, want na 3 maanden van opstal zonder druppellader o.i.d.,starte mijn motor zonder problemen.
 
Heb 2 jaar terug mijn eerste motor, een zx6r, gekocht bij Wirken.
Rij weg daar en nog geen half uur later sta ik stil op de vlucht strook. Waren ze vergeten mijn motor af te tanken..... beetje jammer. Kreeg het geld voor de volle tank wel vergoed.

Maar verder absoluut geen nare ervaringen.
 
Hallo collega motor rijders,
Altijd klagen over motorzaken, heeft weinig zin.
Als er een motorzaak positief uit springt, mag dit ook wel eens worden geschreven.
In april 2014 een gebruikte BMW K1200LT aangeschaft bij Wirken Motoren in Hilvarenbeek.
Het was een nette zaak, met nette motoren en een nette prijs.
De eigenaar kwam eerlijk, kundig en betrouwbaar over.
Ik kocht de motor met zes maanden garantie.
Bij de meeste motorzaken, is dit een leuk verkoop argument zonder inhoud.
Maar bij Wirken werd ik blij verast, toen ik na 5 maanden met wat kleine dingetjes aan kwam.
Mijn achter remschijf rammelde(Bekend euvel van van de K1200LT) hier werd zonder mokken of ja maar gewoon, een nieuwe remschijf gemonteerd.
De overige kleinigheden,werden zonder pardon gerepareerd.
Een top service, door een eerlijke en oprechte motordealer.
Dit is nog eens een bedrijf met ouderwetse service, en niet van die snelle jongens.
Geld binnen en wegwezen.
Wat mij betreft, een aanrader voor ieders motor keuze.

MVG een tevreden klant van Wirken Motoren in Hilvarenbeek.

Heeft er iemand ervaring mee?

Ik had eigenlijk gedacht om zondag een motor aan te schaffen in Belgie, maar viel best tegen, ik was bij een zaak geweest in Rijckevorsel maar volgens mij zijn het echt van die handelaars,dik 150 motoren :9 staan maar een werkplaatsje van 1 bij 2 zonder bruggen of iets,verder wel een grote nette zaak om te zien maar had toch niet echt een lekker gevoel.

Nu heb ik ook op internet gekeken en Wirken Motoren gezien, ik was er zondag gelijk even langs gereden om te kijken waar het zit (was sinds lange tijd ook weereens prachtig weer om een mooi toerke te maken! veel motorrijders gezien onderweg :] )

van de buitenkant is het niet echt veel bijzonders maar dat wil helemaal niks zeggen natuurlijk! Zodoende ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen met deze zaak!
 
Poeh, dat was 11 jaar geleden! :o

Ik heb daar destijds na dit topic een Kawasaki ZX-6R gekocht.
Is allemaal naar wens gegaan destijds.

Als ik op zoek ben naar een andere motor check ik altijd ff de site van Wirken, zou er zo weer een motor kopen (een vriend van me heeft er wat recenter nog een motor gekocht :+ )
 
Draai het eens om: als die zaak 11 jaar bestaat en je vindt er niet of nauwelijks negatieve verhalen over, dan zal het best een redelijke zaak zijn.
Wat niet wil zeggen dat je hun handelswaar niet kritisch moet bekijken......
 
Hallo collega motor rijders,
Altijd klagen over motorzaken, heeft weinig zin.
Als er een motorzaak positief uit springt, mag dit ook wel eens worden geschreven.
In april 2014 een gebruikte BMW K1200LT aangeschaft bij Wirken Motoren in Hilvarenbeek.
Het was een nette zaak, met nette motoren en een nette prijs.
De eigenaar kwam eerlijk, kundig en betrouwbaar over.
Ik kocht de motor met zes maanden garantie.
Bij de meeste motorzaken, is dit een leuk verkoop argument zonder inhoud.
Maar bij Wirken werd ik blij verast, toen ik na 5 maanden met wat kleine dingetjes aan kwam.
Mijn achter remschijf rammelde(Bekend euvel van van de K1200LT) hier werd zonder mokken of ja maar gewoon, een nieuwe remschijf gemonteerd.
De overige kleinigheden,werden zonder pardon gerepareerd.
Een top service, door een eerlijke en oprechte motordealer.
Dit is nog eens een bedrijf met ouderwetse service, en niet van die snelle jongens.
Geld binnen en wegwezen.
Wat mij betreft, een aanrader voor ieders motor keuze.

MVG een tevreden klant van Wirken Motoren in Hilvarenbeek.

Wat een prachtige EERSTE post van je. :+
(je bent al 5 uren MF-er) :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan