Project-je Sportster

Milwaukee iron

Die hard MF'er
12 jan 2004
653
0
Mooi Drenthe
Nu het dan eindelijk eens weer een beetje winter is, ben ook ik maar aan het verbouwen gegaan. Het begon met forwardcontrols, toen zag ik een quicksilver voor een prikkie. Toen dacht ik remlicht is ook wel praktisch en een klein gereedschapskoffertje is ook wel handig. En zo begon het allemaal. 8-)

63168

63169

63172
 
Laatst bewerkt:
het bakje aan de zijkant is een test, als het goed bevalt dan monteer ik hem aan mijn achterbrug.
Ik wilde een beetje opbergruimte hebben, maar vondt een setje zadeltassen wel erg prijzig. En de kwaliteit maar zozo.
 
Aan de achterbrug zal mischien beter uit zien.
Is het echt de boedoeling dat dat er dan constant aan blijft zitten, of maak je dat demontabel?
 
hmmm met dat bakje sugereer je dat alle HD's rammelbakken zijn en onderweg onderdelen verliezen. B|
 
Waarscheinlijk blijft het bakje er dan gewoon op. En het is wel makkelijk, je kunt er van alles indoen. Maar het is wel makkelijk om gewoon wat reparatie materiaal in doen bougietjes, kontaktpuntjes en een vervroeger enz.

En darkwinG toen ik laatst bij je was hebben we mijn cbr toch met een stukje tape moeten repareren, weet je nog??? Honda's zijn OOk rammelbakken. :X

full
 
Ja hoi, ga een beetje z'n topic verneuken door weer te gaan zanikken over "rammelbakken" :r

Ik ben erg benieuwd wat het gaat worden Milwaukee, al zeggen die termen die je gebruikt mij ook niet zo veel ;)
 
ziet er leuk uit milwaukee... nne die termen :| begrijp je dat niet????? te simpel, k ben 17 interesseer me sinds kort ECHT voor motoren en hoe te bouwen, en weet deze termen nu al :) ma goed, nog maals het ziet er goed uit
 
He Tom, zo ben ik ook begonnen. Jij komt er wel. Wat voor motor wil jezelf hebben dan?

Op dit moment ligt alles even stil. Moet even weer wat materiaal bij elkaar scharrellen voor de nieuwe bedrading. luchtfilter + 2"(inch) lasbocht rvs heb ik nog nodig. En een paar vrije uurtjes.

full
 
juist!
en als je een beetje handig bent, niet te snel denken kan ik dat niet.... maar gewoon DOEN!

en anders gewoon hulp vragen!
iedereen is ooit begonnen!!!!!!
 
juist!
en als je een beetje handig bent, niet te snel denken kan ik dat niet.... maar gewoon DOEN!

en anders gewoon hulp vragen!
iedereen is ooit begonnen!!!!!!
:^ doen en blijven doen, ook als het fout gaat en dan uitzoeken wat deed ik fout en niet nog eens fout doen.
 
Nou je begint met een rammelbak, zeg maar een brik voor 300,- pleuro met bijv. een yamaha xjs650 en met name het blok kun je al hele wilde dingen doen.

Laatst werd er nog een vfr750 aangeboden voor 350 euro. Je kijkt op onderdelen markten en beurzen. Kijk niet naar merk maar denk KAN IK HIER WAT MEE (sorry caps). Zoals voorvorken en zo moet je wel ff een paar maten opnemen. Zorg ervoor dat het frame niet te nieuw is ivm type goedkeuring ( oude frames zijn vaak ook goedkoop, is ook een leuke bijkomstigheid). Als je een mooi onderdeel in een blaadje ziet, kijk dan ook wat kost het als ik het zelf maak. Verder is het gewoon een beetje geluk en inzicht en een paar maten die ook wel es wat voor je kunnen ritselen en dan hoeft het niet zo duur te zijn. p.s. mijn harley staat in mijn kelder, maar een beetje ruimte is nooit weg.
Maar het meest belangrijke is koop niet te duur als je dan iets vernaggelt, dan is er geen man overboord.
*D
 
ja k heb alleen geen geld ervoor, max 3000 zeg maar en dat is niet veel, en mis de garage ma t begin is er

Man voor 3000 pleuros kun je je 6 slagen in de rondte sleutelen doe gewoon wat milwakee zegt begin met een goedkope(goede) motor en frame. De rest kun je zelf fabrieken namaken. Ik heb een Magna V65 voor 1400,- euro gekocht die al bijna compleet was. Enige wat nog gedaan moet worden is een beetje opleuken maar voor 1000,- euro extra heb ik hem helemaal naar mijn smaak.
Zit dus nog ruim oner 3000,-.
Gewoon doen :]
 
dat wil milwaukee ook voor mij doen. goedkoop een motortje kopen en dan ombouwen.
(wel een chopper natuurlijk)

he darkwing wist je dat ik ook al met motorrijles begonnen was? :]
 
k ga wel ff kijken voor een leuke snorfiets :P hopen dat ik nog plekkie in de buurt kan vinden om te maken wat ik wil ( een hele mooie motor, voor degene die het nog niet begrijpt ) :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan