choppers

9 feb 2004
226
0
Eindhoven
Hoi allemaal, ik kijk hier nu 2 daagjes rond en het valt me op dat er over het algemeen veeeel sportmodellen instaan.
Niks mis mee natuurlijk want ook deze beestjes zijn onwijs :} :}

Nu is mijn vraag of er ook mensen zijn die hun chopper willen delen met ons :9~
Ik zie ze zo weinig :? waarom???

Deze schoonheid is van mijn vriend, *D *D *D

full


ik ben zelf nog hard aan het lessen, maar kijken mag altijd dus maak me is blij maar een zooitje mooie modellen. :} :} :] :]
 
Ahum, de motor die je laat zien is een juweeltje, maar geen chopper.
Het is een cruiser of toermotor. Ik ben op dit moment een chopper aan het bouwen en de foto´s zal ik stukje bij beetje laten zien. (in de brikken rubriek omdat ik hem uit een oudje maak en ook een beetje een brik zal blijven) Een chopper is nog kaler dan de Harley op jou foto en meestal ook een eenzitter.

Het woord chopper komt van het engelse woord chop, to chop, hakken, afhakken. De moter wordt gestript van alles wat niet nodig is voor het rijden en zo kaal als mag volgens de wet. Bij een chopper word vaak gedacht aan een Harley Davidson met lange voorvork. Maar dat hoeft niet, het kan elk merk motor zijn en ook met standaard vork, echter ze zijn wel heel kaal. In design chopperbouw wat de laatse jaren steeds vaker voorkomt kan worden gezegt dat het uiterlijk belangrijker is dat comfort en goede rij eigenschappen. Choppers zijn dus ook motoren voor de kortere "huis, tuin en keuken" afstanden. Dit in tegenstelling tot de Harley op jou foto die gemaakt is om vele kilometers te maken met het daarvoor benodigde comfort. Het chopper idee is afkomstig uit eind veertiger, begin vijftiger jaren en werd geïntroduceerd door de Hells Angels.

Choppers worden ook wel eens verward met de Easy Riders met hun extreem lange vorken brede forwarded controllers en kenmerkende hoge sturen, apenhangers genoemd en hun franje. Deze uitbundiger vorm van chopperbouw werd vooral bekend na de zeventiger jaren cultfilm Easy Riders.
 
Laatst bewerkt:
Op donderdag 12 februari 2004 00:20 schreef Johnny Micrometer het volgende:
..... Een chopper is nog kaler dan de Harley op jou foto en meestal ook een eenzitter.....

.... Dit in tegenstelling tot de Harley op jou foto die gemaakt is om vele kilometers te maken met het daarvoor benodigde comfort.....

AHAAA eindelijk snap ik het nieuwe marketingconcept van Harley-Davidson.. ze plakken gewoon een Yamaha Dragstar plaatje op de tank. Net echt.
 
Op donderdag 12 februari 2004 00:20 schreef Johnny Micrometer het volgende:
Ahum, de motor die je laat zien is een juweeltje, maar geen chopper.Het is een cruiser of toermotor.
Over welke motor heb je het nou ? Over de mijne ? Sorry maar je hoeft mij niet te vertellen wat voor'n type motor ik rijd. Natuurlijk is het een cruiser en geen chopper, maar 'BurningRubberOnABike' is de topicstarter en hij plaatst zelf al een foto van de cruiser van een vriend van hem. Dus ik ga er maar even vanuit dat hij dit topic heeft bedoeld voor iedereen die zijn/haar chopper/custom/cruiser wil laten zien.
Een chopper is nog kaler dan de Harley op jou foto en meestal ook een eenzitter.
Harley ?? Welke Harley. Ik zie maar 2 foto's in dit topic en da's de foto die 'BurningRubberOnABike' heeft geplaatst en da's een Suzuki VL 1500 Intruder LC*) als ik me niet vergis. En die van mij is een Yamaha XVS 1100 A Dragstar Classic.
Dit in tegenstelling tot de Harley op jou foto die gemaakt is om vele kilometers te maken met het daarvoor benodigde comfort.
Nogmaals, Harley? :? ?
Het woord chopper komt van ... blablabla ... cultfilm Easy Riders.
Leuk verhaaltje, maar uiteraard bekend en, zoals gezegd, ga je een beetje voorbij aan de bedoeling van de topicstarter. Volgens mij is hij gewoon geinteresseerd of er hier ook mensen rondlopen die NIET op een (super)sportmotor rondrijden.

'k had trouwens ook begrepen dat MF de term 'chopper' wat ruimer opvat dan jij hier doet. Bij het onderwerp Choppers op't forum staat immers: "Van Virago tot Fatboy...laat al dat chroom maar eens zien", een Virago en en Fatboy zijn uiteraard ook geen 'echte' choppers (althans niet volgens jouw definitie).

*) Als het idd een Suzuki VL 1500 Intruder LC wat doen die uitlaatpijpen dan aan de linkerkant ? De VL1500 heeft toch pijpen aan de rechterkant, daar waar de schijfrem zit en niet daar waar de cardanas zit ?
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal, ik kijk hier nu 2 daagjes rond en het valt me op dat er over het algemeen veeeel sportmodellen instaan.
Niks mis mee natuurlijk want ook deze beestjes zijn onwijs :} :}

Nu is mijn vraag of er ook mensen zijn die hun chopper willen delen met ons :9~
Ik zie ze zo weinig :? waarom???

Deze schoonheid is van mijn vriend, *D *D *D

(Afbeelding)

ik ben zelf nog hard aan het lessen, maar kijken mag altijd dus maak me is blij maar een zooitje mooie modellen. :} :} :] :]

:} :} :}

:9~
 
Waarom maak je je hier nou zo druk om?

Ik me druk maken ??? om kwart over 1 's nachts ??? 'k val bijna in slaap hier, me druk maken over dingen doe'k wel als'k iets wakkerder ben. :Z :z

Vroeg me gewoon af wat, in dit topic, het nut was die verhandeling over de juiste definitie van de term "Chopper".
 
Op donderdag 12 februari 2004 01:58 schreef TBone het volgende:
Ik me druk maken ??? om kwart over 1 's nachts ??? 'k val bijna in slaap hier, me druk maken over dingen doe'k wel als'k iets wakkerder ben. :Z :z
Wat is hier zo slaapverwekkend dan? Bovendien, je leverde wel een heel betoog.
Vroeg me gewoon af wat, in dit topic, het nut was die verhandeling over de juiste definitie van de term "Chopper".
Nou, die definitie staat dus open voor discussie. Johnny Micrometer heeft volgens mij genoeg verstand van motoren om een zinnige bijdrage aan jouw 'verhandeling' te kunnen leveren.
 
Op donderdag 12 februari 2004 02:14 schreef Appie het volgende:
Wat is hier zo slaapverwekkend dan? Bovendien, je leverde wel een heel betoog.
Hier (op't forum) is het op zich niet slaapverwekkend. Bedoeld met 'hier', hier op m'n werk. ben al vanaf vanmorgen 9:00 uur aan't werk en ga zo lekker naar huis ... slapen.
Johnny Micrometer heeft volgens mij genoeg verstand van motoren
Nou kan ik natuurlijk heel lullig zeggen dat Johnny in 1 van de 2 foto's een harley dacht te ontdekken terwijl het toch duidelijk om twee japanse motoren gaat (en dat ik daarom twijfel aan zijn verstand van motoren) maar dat doe ik natuurlijk niet O-) :)

Maar goed, waar blijven die foto's nou van andere chopper/custom/cruiser-rijders ? daar was het toch om begonnen of niet ?
 
Laatst bewerkt:
was er niet een apart gedeelte van het forum voor dit soort strontbakken motoren? O-)
 
Ahum, de motor die je laat zien is een juweeltje, maar geen chopper.
Het is een cruiser of toermotor. Ik ben op dit moment een chopper aan het bouwen en de foto´s zal ik stukje bij beetje laten zien. (in de brikken rubriek omdat ik hem uit een oudje maak en ook een beetje een brik zal blijven) Een chopper is nog kaler dan de Harley op jou foto en meestal ook een eenzitter.

Het woord chopper komt van het engelse woord chop, to chop, hakken, afhakken. De moter wordt gestript van alles wat niet nodig is voor het rijden en zo kaal als mag volgens de wet. Bij een chopper word vaak gedacht aan een Harley Davidson met lange voorvork. Maar dat hoeft niet, het kan elk merk motor zijn en ook met standaard vork, echter ze zijn wel heel kaal. In design chopperbouw wat de laatse jaren steeds vaker voorkomt kan worden gezegt dat het uiterlijk belangrijker is dat comfort en goede rij eigenschappen. Choppers zijn dus ook motoren voor de kortere "huis, tuin en keuken" afstanden. Dit in tegenstelling tot de Harley op jou foto die gemaakt is om vele kilometers te maken met het daarvoor benodigde comfort. Het chopper idee is afkomstig uit eind veertiger, begin vijftiger jaren en werd geïntroduceerd door de Hells Angels.

Choppers worden ook wel eens verward met de Easy Riders met hun extreem lange vorken brede forwarded controllers en kenmerkende hoge sturen, apenhangers genoemd en hun franje. Deze uitbundiger vorm van chopperbouw werd vooral bekend na de zeventiger jaren cultfilm Easy Riders.



Euhhhhhhhh ja, owkee dat wist ik dus allemaal niet, maar iig thnx voor de uitleg
:} :} maar hoe dan ook mooie beessies :9~ :9~
 
Op donderdag 12 februari 2004 01:15 schreef TBone het volgende:Over welke motor heb je het nou ? Over de mijne ? Sorry maar je hoeft mij niet te vertellen wat voor'n type motor ik rijd. Natuurlijk is het een cruiser en geen chopper, maar 'BurningRubberOnABike' is de topicstarter en hij plaatst zelf al een foto van de cruiser van een vriend van hem. Dus ik ga er maar even vanuit dat hij dit topic heeft bedoeld voor iedereen die zijn/haar chopper/custom/cruiser wil laten zien.Harley ?? Welke Harley. Ik zie maar 2 foto's in dit topic en da's de foto die 'BurningRubberOnABike' heeft geplaatst en da's een Suzuki VL 1500 Intruder LC*) als ik me niet vergis. En die van mij is een Yamaha XVS 1100 A Dragstar Classic.Nogmaals, Harley? :? ?Leuk verhaaltje, maar uiteraard bekend en, zoals gezegd, ga je een beetje voorbij aan de bedoeling van de topicstarter. Volgens mij is hij gewoon geinteresseerd of er hier ook mensen rondlopen die NIET op een (super)sportmotor rondrijden.

'k had trouwens ook begrepen dat MF de term 'chopper' wat ruimer opvat dan jij hier doet. Bij het onderwerp Choppers op't forum staat immers: "Van Virago tot Fatboy...laat al dat chroom maar eens zien", een Virago en en Fatboy zijn uiteraard ook geen 'echte' choppers (althans niet volgens jouw definitie).

*) Als het idd een Suzuki VL 1500 Intruder LC wat doen die uitlaatpijpen dan aan de linkerkant ? De VL1500 heeft toch pijpen aan de rechterkant, daar waar de schijfrem zit en niet daar waar de cardanas zit ?

De motor die ik heb geplaatst is een Yamaha Royalstar :X :]
 
Dan mijn motor maar.

full





Is deze wel goed gekeurd al zijnde een chopper???? Maar ook dit is goed te gebruiken om kilometers mee te maken hoor. Gewoon een iets lagere bandenspanning en dat als vering gebruiken (en een beetje om de kuilen heensturen natuurlijk). Ok ok eerlijk is eerlijk ik moet toe geven dat ik hem niet dagelijks gebruik. Ik studeer nog en school en huis liggen vlakbij het station. Dus da's goed te doen en veel goedkoper.

Mazzel
 
wow, jij hebt er wel iets moois van gemaakt, volgens mij valt dat wel onder de catagorie choppers!

en de mijne?

Ik zeg altijd tegen iedereen dat het een chopper is, als het dat niet is, wat is het dan wel? kan me eigenlijk niet zoveel schelen, hij is mooi en hij rijdt lekker!
 
Terug
Bovenaan Onderaan