Velgen poedercoaten -> adressen & prijzen

R6bbert

Die hard MF'er
24 jul 2003
816
0
Amsterdam
Heb inmiddels vele topics gelezen over poedercoaten en polijsten met daarin verschillende reacties 'ik heb een leuk adresje' of 'ik weet waar je het goedkoop kan laten doen', maar kan iemand me nou is concreet vertellen waar dat adresje is en hoeveel dat dan kost ?
Heb bijvoorbeeld al verschillende keren de naam WPC (Westland Poeder Coating) voorbij zien komen. Kan iemand me vertellen wat het adres is. Andere adressen zijn ook welkom. Liefst nog in omgeving Amsterdam. Thnx voor de reacties alvast.

Robbert
 
Beste mensen,
Afgelopen weken zelf mijn RD350 van een nieuwe kleur voorzien.
Hele verhaal op pagina 4 en 5 hier te vinden: http://rd350.motormuizen.nl/phorum/read.php?4,154924,page=5

Nu moet ik alleen de velgen nog voorzien van een andere kleur: Het moet Candy Red worden. Zijn er in de buurt van Alkmaar/Hoorn bedrijven die dit kunnen (coaten)?

paar ploatjes...
full

full

full
 
Beste mensen,
Afgelopen weken zelf mijn RD350 van een nieuwe kleur voorzien.
Hele verhaal op pagina 4 en 5 hier te vinden: http://rd350.motormuizen.nl/phorum/read.php?4,154924,page=5

Nu moet ik alleen de velgen nog voorzien van een andere kleur: Het moet Candy Red worden. Zijn er in de buurt van Alkmaar/Hoorn bedrijven die dit kunnen (coaten)?

paar ploatjes...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Probeer Menno (www.spuiterijmenno.nl) eens.
Zit in Noord Scharwoude (die regio woonde je eerst toch ook?)
 
Pas twee velgen en tandwielhouder matzwart laten coaten. Ale vlakken en gaten die niet behandeld moeten worden,worden keurig afgedekt. Hoef jezelf niets aan te doen.
En dat voor 110 euro totaal.
Laten doen bij Machielse coating in Noordhoek (omgeving van Moerdijk).
 
Is er iemand in de buurt van Rotterdam die velgen poedercoat en alles voor je demonteert en monteert? Dat ik de motor voor ze breng en het kant en klaar weer ophaal?

Kennen jullie leuke adresjes en wat zijn de prijzen voor dit totaal project?

Heb de topic doorgespit, maar kom niet 1 2 3 iets tegen. Tevens zie ik dat deze topic al heel oud is waardoor ik niet weet wat de recente prijzen en handelingen zijn.

Hoor het graag!
Thanks!
 
Even omhoog kicken,

Ik kom zelf uit Zeeuws-Vlaanderen, hier in de buurt staan er niet echt veel bekend voor klein poedercoat werk, zoals wielen etc

Ik wil er dus best een stukje voor rijden, maar weet er iemand bekende adressen te zitten in de buurt van Zeeland, Brabant etc

Het worden waarschijnlijk meerdere sets wielen.
Ik heb mijn wielen vorig jaar laten spuiten maar dat is toch wat tegen gevallen en zoek nu een goede poedercoater die ervaring heeft met motor wielen.

Liever dus een paar tientjes meer, en strak werk dan het goedkoopste en volgend jaar het weer opnieuw moete laten doen.

Iemand tips ?
Waarschijnlijk laat ik de wielen van de mazda ook gelijk doen, maar daar zit wel wat stoeprand schade op.

De wielen van de suzuki moeten spierwit worden, zoials toen ze ne gespoten waren.
iemand nog een tip voor de lagers ? Erin laten zitten en na het coaten nieuwe ?
Of eruit, laten coaten en daarna nieuwe monteren ??

Alvast bedankt

full
 
Nog eens omhoog,

lagers gaan er binnenkort uit, dus wil ze in December wegbrengen.
Niemand een goed adres het liefst zo dicht mogelijk in de buurt van Zeeland/Brabant ??

Anders zal ik toch naar renoblast, Hamax oid moeten en om daar met 1 set wielen 2x naar toe te rijden is ook vrij kostelijk
 
Nog eens omhoog,

lagers gaan er binnenkort uit, dus wil ze in December wegbrengen.
Niemand een goed adres het liefst zo dicht mogelijk in de buurt van Zeeland/Brabant ??

Anders zal ik toch naar renoblast, Hamax oid moeten en om daar met 1 set wielen 2x naar toe te rijden is ook vrij kostelijk

Beter je lagers laten zitten en na het poedercoaten er nieuwe inzetten!

Hoef je je passingen niet af te plakken en beschadigen ze niet bij het stralen..
 
Beter je lagers laten zitten en na het poedercoaten er nieuwe inzetten!

Hoef je je passingen niet af te plakken en beschadigen ze niet bij het stralen..
Ik laat er toch gelijk nieuwe inzetten, qwielen heb er 50k + km's opzitten dus een setje nieuwe lagers is niet voor zijn tijd :)

Ik denk dat het toch 2x een dagje rijden wordt, meeste zitten 1.5 uur hier vandaan.
Misschien combineren met een dagje weg, Efteling, Familie oid
 
Iemand ervaring met van Gelder in Zwolle?

Ze hebben een voor mij onvindbare site, maar heb eerlijk gezegd ook nog niet gebeld met het nummer wat via google naar voren komt?

Of niemand beter suggesties in omgeving Zwolle.
Hoeft niet voor een tientje, maar moet wel in een keer goed zijn...

Thanks,
 
Update: adres is gevonden alleen moet ik er eerst eens langs voor een prijsopgave en hij wilde de wielen eens zien,
Ik weet niet in hoeverre het lastiger is om een veel spaaks wiel te coaten ipv een 3 spaaks ? Het gaat om de 10Y PVM wielen

Hier zit trouwens na het verwijderen van de vaste wielbussen en lagers een opstaande rand op, dus afdekken is wat lastiger
hebben jullie hier schalen voor die er over passen of zelfs iets maken van alu plaat ?

de schroefdraad dicht ik af dat is geen probleem maar de opstaande rand waar het lager in ligt, ligt iets hoger dan de naaf van de velg.

Via mail had hij het niet over straaltape omdat dat de temp van de over niet afkan,
iemand tips ? welke tape evt wel, of wordt het zelf wat maken.
Wat ook geen probleem hoeft te zijn denk ik, dan rij ik even om een alu plaat en knip ik zelf iets.
 
achterwiel lager was na 50.000 km matig aan het worden, maar merkte bij het rijden nog niks, na demotage voelden we wel een slecht punt

voorwiel waren de lagers nog best goed, die krijgen toch ook aardig op zijn sodemieter lijkt me.

Toch maar alvast nieuwe besteld, nieuwe schijven en blokken liggen ook klaar.
Enkel dus nog coaten :)
 
Onlangs de tank en velgen van mijn cbr laten stralen en coaten in Alkmaar bij Jeroen Wiedijk.. (Www.jeroenwiedijk.nl). Ik ben erg te spreken over het resultaat! Kosten waren €50 per stuk.

Oh en de boutgaten werden door hemzelf afgedicht dus kon ze gewoon kaal afleveren. Als ik het nog eens zou doen zou ik alleen wel de "as" zelf afdichten dmv 2 stukjes hout, een draadeind en 2 moeren. De as zelf werd schoon gespoten door Jeroen echter was de "kast" waar je je tandwielhouder in steekt wel gewoon gecoat. Resulteerde erin dat die tandwielhouder niet goed strak tegen de velg wilde en iets uit stak. Probleem echter verholpen in 5 minuutjes met de dremel maar ze zeggen wel eens voorkomen is beter dan genezen
 
Terug
Bovenaan Onderaan