Velgen poedercoaten -> adressen & prijzen

R6bbert

Die hard MF'er
24 jul 2003
816
0
Amsterdam
Heb inmiddels vele topics gelezen over poedercoaten en polijsten met daarin verschillende reacties 'ik heb een leuk adresje' of 'ik weet waar je het goedkoop kan laten doen', maar kan iemand me nou is concreet vertellen waar dat adresje is en hoeveel dat dan kost ?
Heb bijvoorbeeld al verschillende keren de naam WPC (Westland Poeder Coating) voorbij zien komen. Kan iemand me vertellen wat het adres is. Andere adressen zijn ook welkom. Liefst nog in omgeving Amsterdam. Thnx voor de reacties alvast.

Robbert
 
Straalbedrijf en poedercoating Asten in? Juist ja, Asten. ( tussen Venlo en Eindhoven ). Kom ik vaker ivm mijn werk. Wat ik daar zie liggen/staan aan autovelgen en motorvelgen ziet er gelikt uit...adresje? Moleneind 6 - Asten. Kijk maar eens op de site. :Y
 
Laatst bewerkt:
Is het ook mogelijk om je velg slecht deels te laten poedercoaten?

Ik heb gepolijste velgranden, en deels binnenkant, en het hart van de velg is matzwart (r6 2003) Echter hier begin de verf los te laten, en dit zou ik dus willen laten coaten. Maar het gepolijste deel moet wel gepolijst blijven.

Ik hoor graag naar de ervaringen hieromtrent.
Alvast bedankt!
 
Is het ook mogelijk om je velg slecht deels te laten poedercoaten?

Ik heb gepolijste velgranden, en deels binnenkant, en het hart van de velg is matzwart (r6 2003) Echter hier begin de verf los te laten, en dit zou ik dus willen laten coaten. Maar het gepolijste deel moet wel gepolijst blijven.

Ik hoor graag naar de ervaringen hieromtrent.
Alvast bedankt!
Ik zou het er met de coater over hebben.
k denk niet dat je dat met gewone schilderstape kunt afplakken.
Als je alleen een deel van de velg wilt laten coaten, wat doe je dan met de spaken en de naaf?
 
Hart en spaken moeten juist gecoat worden, en een klein stukje van het binnenste van de velgen.
Ik ging er van uit dat je alleen een deel van de velgen wou laten doen.
Volgens mij kan je de buitenkant van de velg afplakken met speciale hittebestendige tape.
Ga naar je coater en vraag aan hem welke tape daar voor geschikt is.
 
Zou het aan een Pool vragen

Krentekakkers :r


75 ex. btw dat is dik 90 euro voor een velg. Ik heb al bedrijven voorbij zien kopen die stukken voordeliger zijn.

Hier bijvoorbeeld:
Pas twee velgen en tandwielhouder matzwart laten coaten. Ale vlakken en gaten die niet behandeld moeten worden,worden keurig afgedekt. Hoef jezelf niets aan te doen.
En dat voor 110 euro totaal.
Laten doen bij Machielse coating in Noordhoek (omgeving van Moerdijk).


Maar gelukkig kun je bij Hans aankloppen. Die vind het niet zo erg om overal de hoofdprijs voor te betalen en hoeft niet op een euro'tje meer of minder te letten.

Lui als Hans ZX 10, daar kots ik dus op :r
 
Laatst bewerkt:
75 ex. btw dat is dik 90 euro voor een velg. Ik heb al bedrijven voorbij zien kopen die stukken voordeliger zijn.

Hier bijvoorbeeld:Maar gelukkig kun je bij Hans aankloppen. Die vind het niet zo erg om overal de hoofdprijs voor te betalen en hoeft niet op een euro'tje meer of minder te letten.

Lui als Hans ZX 10, daar kots ik dus op :r
Toch heb Hans wel een klein puntje.
Tuurlijk hoef je niet de hoofdprijs te betalen.
Maar best wel vaak is goedkoop duurkoop.

Voorbeeld: de goedkope coater doet misschien een onderlaag en een kleurlaag.
De duurdere doet een onderlaag, kleurlaag en een blanke laag.
Alle 2 glimmen ze als je het op komt halen maar de kwaliteit van nummer 2 is beter op de langere termijn.

Voorbeeld: de duurdere doet veel "kleine stuks".
Hier door veel aandacht voor voorbewerking en afwerking.
Deze coater heeft 100% resultaat en geen stof.

De goedkopere industriecoater straalt/poedert het ff mee met 20 lantaarnpalen.
Resultaat is minder glad en heeft er stof in zitten.


Kort samen gevat, de goedkope prijs betekend niet altijd dat je dezelfde kwaliteit krijgt.
Ik betaal liever 1 of 2 tientjes meer maar m'n velgen lijken wel gespoten ipv gepoedercoat dan dat ik dubbeltje eerste rang zit maar het lijkt net of het met de spuitbus in een schuurtje gedaan is (even overdreven natuurlijk ;) )
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk, een klein puntje heeft ie wel. Maar zoals jij het zegt, zegt hij het niet.
Kennelijk gaat Hans er automatisch vanuit dat de duurste optie de beste is. En dat Polen kutkwaliteit leveren omdat de uurtarieven daar lager liggen en de totaalprijs dus ook.

Denk dat een en ander afhangt van de winstmarge die bedrijven willen hebben. De een neemt genoegen met een kleine winstmarge, terwijl de ander enkel voor de grotere winstmarge per opdracht gaat.

Maar automatisch redeneren dat de duurste de beste is, gaat mij wat ver. Iemand afkraken omdat ie het prijsverschil tussen twee toko's te groot vind ook.

Persoonlijk denk ik dat er tussen de ene velgenboer en de andere velgenboer niet zo'n groot verschil zit. Als dat wel het geval is, dan lees je dat snel genoeg.
 
Laatst bewerkt:
Ook even een paar bedrijven om een offerte gevraagd: frame stralen en poedercoaten van een ligfiets. Eerste offerte binnen: 100 euro. Maar ga ik op de site van die zaak kijken, dan rekent ie voor een klein scootervelgje al 60 euro. Dan vind ik 100 euro best netjes voor een heel fietsframe :)

Zal nog even vragen hoeveel laags het is en of het afgewerkt wordt met blanke lak. Anders is het voor mij duidelijk, dan laat ik het hele frame doen.
 
Toch heb Hans wel een klein puntje.
Tuurlijk hoef je niet de hoofdprijs te betalen.
Maar best wel vaak is goedkoop duurkoop.

Voorbeeld: de goedkope coater doet misschien een onderlaag en een kleurlaag.
De duurdere doet een onderlaag, kleurlaag en een blanke laag.
Alle 2 glimmen ze als je het op komt halen maar de kwaliteit van nummer 2 is beter op de langere termijn.

Voorbeeld: de duurdere doet veel "kleine stuks".
Hier door veel aandacht voor voorbewerking en afwerking.
Deze coater heeft 100% resultaat en geen stof.

De goedkopere industriecoater straalt/poedert het ff mee met 20 lantaarnpalen.
Resultaat is minder glad en heeft er stof in zitten.


Kort samen gevat, de goedkope prijs betekend niet altijd dat je dezelfde kwaliteit krijgt.
Ik betaal liever 1 of 2 tientjes meer maar m'n velgen lijken wel gespoten ipv gepoedercoat dan dat ik dubbeltje eerste rang zit maar het lijkt net of het met de spuitbus in een schuurtje gedaan is (even overdreven natuurlijk ;) )

Dank u! Hier tenminste een normale reactie en uitleg waar ik iets mee kan :) Geldt ook voor rvh.
 
En dan hoor ik ook nog niets over de kwaliteit van het poeder zelf. China shit (poeder dat gebruikt wordt op meubels zodat een fabrikant "kan roepen" dat het gepoedercoat is), of de beste Dupont poeder (waar motorfabrikanten zelf mee werken). Is per doosje poeder ook al een prijsverschil van 250%.

Speciaal een mooi voorbeeld van toen ik nog als industriespuiter / poedercoater werkzaam was:

full


Dupont RAL9005 met blanke lak, niet van natlak te onderscheiden en 3 (pekel)winters later nog precies even mooi. Kan net zo mooi met goedkope binnenkwaliteit poeder + blanke poederlaag, alleen is de glans na een jaar al een stuk minder en zal oxidatie veel sneller roet in het eten gooien.
 
En dan hoor ik ook nog niets over de kwaliteit van het poeder zelf. China shit (poeder dat gebruikt wordt op meubels zodat een fabrikant "kan roepen" dat het gepoedercoat is), of de beste Dupont poeder (waar motorfabrikanten zelf mee werken). Is per doosje poeder ook al een prijsverschil van 250%.

Speciaal een mooi voorbeeld van toen ik nog als industriespuiter / poedercoater werkzaam was:

[afbeelding]

Dupont RAL9005 met blanke lak, niet van natlak te onderscheiden en 3 (pekel)winters later nog precies even mooi. Kan net zo mooi met goedkope binnenkwaliteit poeder + blanke poederlaag, alleen is de glans na een jaar al een stuk minder en zal oxidatie veel sneller roet in het eten gooien.

Wat is jouw ervaring met CWS poeder?
 
En dan hoor ik ook nog niets over de kwaliteit van het poeder zelf. China shit (poeder dat gebruikt wordt op meubels zodat een fabrikant "kan roepen" dat het gepoedercoat is), of de beste Dupont poeder (waar motorfabrikanten zelf mee werken). Is per doosje poeder ook al een prijsverschil van 250%.

Speciaal een mooi voorbeeld van toen ik nog als industriespuiter / poedercoater werkzaam was:

[afbeelding]

Dupont RAL9005 met blanke lak, niet van natlak te onderscheiden en 3 (pekel)winters later nog precies even mooi. Kan net zo mooi met goedkope binnenkwaliteit poeder + blanke poederlaag, alleen is de glans na een jaar al een stuk minder en zal oxidatie veel sneller roet in het eten gooien.


Mag ik vragen wie deze velg heeft gecoat?
 
Mag ik vragen wie deze velg heeft gecoat?

Hijzelf waarschijnlijk. Met het beste materiaal dat ie kon krijgen, gok ik.

Ziet er wel strak uit. In eerste instantie dat ik dat ie tweekleurig was, maar dat is waarschijnlijk weerspiegeling dat je erin ziet.

Betere vraag zal zijn: na hoeveel jaar slaat oxidatie toe met dit spul en na hoeveel jaar met de andere merken? En hoeveel maakt het verschil als je je velgen af en toe oppoetst en schoonspuit of niet?
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met van Gelder in Zwolle?

Ze hebben een voor mij onvindbare site, maar heb eerlijk gezegd ook nog niet gebeld met het nummer wat via google naar voren komt?

Of niemand beter suggesties in omgeving Zwolle.
Hoeft niet voor een tientje, maar moet wel in een keer goed zijn...

Thanks,

Btje late reactie, maar ja! hele goede ervaringen met van Gelder.
Brengen er al jaren zijspanframe's en andere onderdelen heen.
Kunnen ze later altijd voor een nette prijs weer ophalen met een mooi laagje ;)
 
Pas twee velgen en tandwielhouder matzwart laten coaten. Ale vlakken en gaten die niet behandeld moeten worden,worden keurig afgedekt. Hoef jezelf niets aan te doen.
En dat voor 110 euro totaal.
Laten doen bij Machielse coating in Noordhoek (omgeving van Moerdijk).

Top locatie pas twee velgen laten doen glans zwart. Beitsen, schuren stralen. Dan coaten meerdaags en aflak in blank. Was echt netjes, heb zelf niets hoeven doen zelfs de lagers hebben ze eruit getikt:-)

Was 100,- kwijt
 
Terug
Bovenaan Onderaan