roestendoenzefamiliemobiel

slangen/pijpjes kunnen ook van het koelertje los
full
 
heb je hier ook wat voor? Of kan ik gewoon die uiteindes van de slang snijden en dan een slangeklem gebruiken?

[afbeelding]

Bij mijn oliekoeler heb ik inderdaad de bestaande koppelingen eraf gezaagd en met slangklemmen vastgezet. De oliedruk is maar een paar bar dus kan makkelijk met slangklemmen. De buitendiameter van de buis en de binnen dia van de slang moet dan wel een beetje overeenkomen en je moet de goede diameter klemmen hebben zodat ze mooi rondom aanliggen.
Ik zou denken dat dat stukje buis wat uitsteekt dezelfde diameter heeft als de andere kant die in de slang zit maar dat is een gokje.
Maar wie niet waagt wie niet wint!
 
Ik zou bij een hydrauliekboer eens gaan snuffelen. En dan het liefst harde leidingen die helemaal van banjo tot wartel lopen.
Zo te zien komt de adapter vast op het blok, dan kan de leiding gewoon stijf zijn.
Een hydrauliekboer kan die leidingkjes zo voor je felsen, trompen en persen.
Op mijn Guzzi is de drukleiding naar het kleppendeksel eens losgeschoten. Hoge snelheid en dus druk, en hete olie. die de leiding week maakt. Ik zou niet op klemmen om een afgezaagde leiding vertrouwen.
 
Ik zou bij een hydrauliekboer eens gaan snuffelen. En dan het liefst harde leidingen die helemaal van banjo tot wartel lopen.
Zo te zien komt de adapter vast op het blok, dan kan de leiding gewoon stijf zijn.
Een hydrauliekboer kan die leidingkjes zo voor je felsen, trompen en persen.
Op mijn Guzzi is de drukleiding naar het kleppendeksel eens losgeschoten. Hoge snelheid en dus druk, en hete olie. die de leiding week maakt. Bmwoman vertrouwd niet op klemmen op een afgezaagde leiding
 
Dit zal toch het totaalplaatje niet zijn?
Hoe en welke olie wordt hierin rondgepompt?

Er zal toch een leiding van en naar het blok moeten gaan of snap ik iets niet?
Het zit in het blok. Honda heeft de oliefilter adapter in het carter gegoten. Een buisje in het midden en een gat aan de buitenkant. Wat deze ring doet is dat omleiden. Je plaatst hem op de originele plek, als het ware tussen de adapter en het filter.
De gewone oliepomp moet alleen wat meer meters maken.
myhonda650.com

TTR400 Aluminum Anodized Oil Cooler Sandwich Plate Adaptor - CB350F CB400F - Silver
 
Laatst bewerkt:
Oma zegt: de laatste reactie was meer dan 14 dagen geleden!

:? Mwah, da ganogal... B|



Ennieweej, driewiel brommer staat er haast bij als een echt voertuig. Volgende kleine kadijker run zou moeten lukken, tenzij het blokkie rare kuren gaat vertonen of de carbs eoa probleem gaan vertonen. Maar ik verwacht dat niet echt.

Moet alleen de carbs nog erin vrotten met die vervloekte luchtfilterkast. :r


stiekem zelfs een beetje aan het kijken naar egt binnenkort :X
full
 
Ow ja, en voor diegenen die zich nog herinneren dat ik vorige keer met minikadijkerij erg lang heb zitten frotten aan mij schokdemper en ook mijn poezelige kantoor handje had open liggen... |(


Ik heb deze avond een prettige methode uitgedokterd om zonder veel kracht of gedoe de veerspanning aan te passing. Terwijl ik tussen de bak en het spatbord dus eigenlijk geen plek heb om de meegeleverde sleutel van Hagon te gebruiken.

Poep simpel en ben vast niet de eerste die dit bedacht heeft. :P Maar heb ik de volgende keer in ieder geval geen drie kwartier meer nodig en hoef ik ook niet meer te bloeden voordat ik een passagier kan mee nemen. *O*
 
En je gaat zeker niet vertellen hoe die manier is! :/

O jawel hoor. Maar ik dacht dat zien 'ze' vanzelf bij de kleinkadijkerrun. En zo spannend is het niet. ;)

Ik haal een sjorbandje tussen een vd onderste windingen door en dan over de kop vd schokdemper. Dan duw ik met voet op spanframe de vering in en trek ik het bandje strak.
Vervolgens stukje hout gevonden waarmee ik het bakwiel van de grond kan stutten.

Daarna is zowat alle spanning eraf en kan ik het met een klein sleutelje makkelijk gedraaid krijgen wat wel tussen bak en spatbord past.
 
O jawel hoor. Maar ik dacht dat zien 'ze' vanzelf bij de kleinkadijkerrun. En zo spannend is het niet. ;)

Ik haal een sjorbandje tussen een vd onderste windingen door en dan over de kop vd schokdemper. Dan duw ik met voet op spanframe de vering in en trek ik het bandje strak.
Vervolgens stukje hout gevonden waarmee ik het bakwiel van de grond kan stutten.

Daarna is zowat alle spanning eraf en kan ik het met een klein sleutelje makkelijk gedraaid krijgen wat wel tussen bak en spatbord past.

Dus geen bloedbad van 't jaar? Ik heb mijn EHBO tas namelijk al klaar staan. :+

Foto550-PIZUAIEF.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die ha'k diep weg gestopt maar inderdaad. Dat was een mooi scherp randje aan jouw koffertje. En dan in de lengte richting effe een randje regenpak o.i.d. naar binnen schuiven met twee vingers... :X


Maarem, de carbs zijn nog effe allemaal nagelopen en die zitten er ook weer onder. Kan dus van het weekend weer eens gaan driewieleren. *O*
 
Net ook mooi ritje. :Y

En zondag helaas geen tijd voor obt. :X


Maar dus wel gedriewielerd vanavond. :Y *O*


En zo zonder afstelling vd ontsteking en carbs, loopt ie al best aardig. Dus volgens mij gaat ie van het weekend na de faain-tjoening bestwel erg prima lopen. *D 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan