Welk mechanisch defect heb je (rijdend) gehad ?

Ardbeg

MF'er
29 aug 2003
173
0
Almere
Goedemorgen,

Na de diverse topics over allerlei technische problemen gelezen te hebben vraag ik mij af wie er welleens te maken heeft gehad met een mechanisch probleem tijdens het rijden. Denk hierbij aan vastlopers, gebroken remschijven en andere (mechanische) ellende. Ben overigens ook benieuwd naar oorzaken hiervan........

Vertel !
 
Laatst bewerkt:
een keer is de ketting eraf gelopen was gelukkig vlak bij huis en kon de kopp. optijd intrekken andwers een hoop schade gehad
ik wist dat hij op was en zou de volgende dag een nieuwe er op zetten maar dus toch te lang gewacht
 
Net mijn eerste thundercat bij Safe gekocht... eerste stukkie rijden zaterdag, ineens de motor dood, tijdens het rijden (alle koekblikkers die ik net in heb gehaald komen met smerige smiles mij weer inhalen :( )...

duw hem naar een parkeer plaats, en hij maakt ineens weer contact, maar als ik start slaat hij onmiddelijk weer af :?

Kunnen die idioten van Safe blijkbaar niet eens een schroef fatsoenlijk indraaien, waardoor een contact punt van mijn accu los getrilt was... |( wel blij dat ik er zelf daar op dat parkeer terrein achter ben gekomen... :) dus ff aandraaien en rijuh maar :]
 
ik heb een keer een vastloper gehad dan wel met een brommer. De oorzaak daarvan was dat de oliepomp niet egt voortreffelijk zijn werk deed. Ook heb ik al een paar geknapte kettingen gehad. Het allerergste was dat een keertje mijn krukas aan de vliegwielzijde pal naast de wang was afgebroken. |(
 
Tijdens het rijden? Ja, met mijn Honda CB360 is de nokkenaskettingspanner eens in vier stukken gebroken. Daar gaat ie niet echt lekkerder van rijden moet ik zeggen. :)

Met mijn Kawa heb ik me eens verschakeld en toen vloog ie dik in het rood. Daarna bleef het blok tikken en raar doen... *slik*. Achteraf bleek een klepstelplaatje gebroken te zijn (had de man die me een nieuwe verkocht natuurlijk nog nooit meegemaakt...) Verder niks aan de hand! Raar maar waar.
 
Alleen een keer m'n rechterspiegel verloren van m'n eerste motor. Ik heb hem nooit zien vallen, maar miste hem ineens. Niet meer terug gevonden ook.
 
Zonder benzine.
Lekker band tijdens rijden

bij gs500e keer dat 1 pit uitviel
Bij fazer 600, keer remschijf kapot gereden omdat schijfrem er nog op zat.

En met brommer aantal keer vast lopers gehad :(
 
Met een Honda XL600R ooit eens een gebroken (ja, je leest het goed, hahaha ...gebroken, ja.) nokkenas gehad. Kleppen krom, distributie-ketting ook kapot en uiteraard de nokkenas naar z'n grootje. Was echt balen!
 
De naald in een van de twee carburateurs afgebroken van mijn suzuki GS500. Opeens een power meer omdat de motor op een cylinder oest werken. De oorzaak lag aan het 25kw kitje :( Dit probleem heeft zich 2x voorgedaan. Toen was is het zat en heb de 25kw kit eruit gesloopt.
 
Euhm met de zzr 250 een pakkinkje die lek was, druppelde een klein beetje olie en dus gelijk maar vervangen...nix bijzonders, schijnt vaker voor te komen
 
Met brommer? Alles wat je je maar voor kunt stellen :)

Met motor nog niets.. gelukkig :]
edit: alhoewel, lekkende kruk-keerring, en vastgeslagen achtervering.. maar of dat mee telt? :?
 
Koppeling kabel kapot bij men kawa , keer of 3 ( en ja kabel is altijd goed geinstalleerd , koppeling is gewoon te zwaar voor die kabeltjes precies :P )
Koppeling kapot kawa ( staafje in carter deksel besloot er effe vandoor te gaan |( )
Koppeling doet niets meer honda ( vorige eigenaars vond vijzen op de plaatsen waar ze hoorden een overbodige luxe en de roest heeft toch ooit losgelaten ( wel pas na 2 weken :X ))
Riem laten springen kawa ( riemen kunnen niet tegen een klein crosparkoertje blijkbaar O-) )
Knalband in bocht suzuki ac ( was tegen 80 , gelukkig niemand aan de andere kant van het wegdek , is nog mooi tot stoppen gekomen in het gras , lucky me )
Dat is het zowat denk ik , ook natuurlijk nog de nodige keerringen van voorvork die er de geest aan gaven tijdens het rijden :)
 
Ik heb ook nog eens een keer een vastgeslagen voorrem gehad tijdens het rijden met mijn brommertje ter wijl ik niet eens remde, vette schuiver gemaakt want het gebeurde in een bocht. Ik kwam er later achter dat het een montagefout was |(
 
Mechanish:
Gebroken schakelstangetje, motor bleef in de 3 staan.

Electrische was veel "leuker":
Kabel breuk in het contact slot. Denk je iedere keer als je de bocht door gaat dat de benzine op is.

Banden:
Lekke voorband repareren met dat schuimspul. Was een tubeless band op een tubeless velg, had de vorige eigenaar er een binnenband in gedaan. Dan blijft dat spul dus vloeibaar erg raar rijden een pak melk in je voorband.
 
Ben een keer de rechter slinger-compensator verloren... nooit geweten dat zoiets bestond, bleek het metalen blokje aan het uiteinde van het stuur te zijn... omdat het een slingercompensator is (en niet gewoon een rond blokje met een gat erin en een schroefje) koste het ook maar 10€ ex btw :)

En een keer bijna beide spiegels van een gehuurde Fazer, ik rij net bij de dealer weg en wil de spiegel iets hoger zetten... ineens geeft ie mee en hou ik heel het ding in m'n hand... niet zo handig met links... koppeling in en uit laten rollen dus. Bleken van beide spiegels de moertjes weg te zijn.
 
Zelf de remblokken vervangen en dan de remklauw niet vastschroeven |(
Heb er nog fotobewijs van genomen na de gumsessie waarbij de klauw dus wel is blijven zitten :?
De bout lag thuis in de schuur...... B| hoeveel beschermengeltjes wil je hebben..... :+

Verder nooit rijdende panne gehad met de japanners alleen met de halve Italiaan (Yamaha SZR660) die ging stotteren en weigeren onderweg naar Assen, na een korte verdampingspauze op de vluchtstrook (en de regen was gestopt) wilde mevrouw wel weer lopen :(

Geef ze een frame met wielen en een motorblok en ze weten het nog slecht af te bakken die Italianen.... :P :+
 
Slangetje van de vacuüm zuiger van de benzinekraan afgebroken.
Dan doettie dus niets meer.
En voordat je daar achter bent........ |(
Moest wel een hele nieuwe benzinekraan op (á 45 gulden).
Achteraf begrepen dat de kraan ook op PRIME gezet had kunnen worden.
Dan had m'n schoonbroer me niet hoeven ophalen met een karretje.
(en ik niet 2 uur hoeven wachten langs de autoweg, in de kou....)
 
Lekke voorband op m'n XJ600 (lang geleden)
Lege accu omdat een draad van de dynamo was losgekomen in de connector)

Lekke achterband op m'n VFR750 (4 jaar geleden)

Defecte brandstofpomp op m'n Africa Twin (wel naar huis kunnen rijden)

Kapot lager in de versnellingsbak van m'n TZR250 (gevolg complete revisie)
Aanloper met m'n TZR250 (gevolg een revisie)

Na hermontage van alle kuipdelen en tank de benzinekraan onder de tank dichtgelaten. En dan langs de kant van de weg proberen om deze in de juiste stand te zetten. (niet echt een defect)

Diverse lekke voorvorkkeerringen op verschillende motoren
 
Onderweg naar werk met mijn oude Diversion XJ 600, stotteren, inhouden en er tenslotte mee ophouden :X Kreeg hem niet meer aan de praat B|

Twee kilometer naar huis geduwd, om later bij de garage te horen dat er niets aan de hand was met motor :?

Achteraf blijkt dat mijn tanktas de ontluchting van de tank heeft geblokkeerd en dat de tank dus vacuum trok |( |( |( |(

Gelukkig heeft de Diversion 900 ontluchting op een andere plek
 
Gat in zuiger tijdens rijden, motortje gaat dan vreemd doen verlies van vermogen enzo. Over schouder kijken en zien dat ik een rookpluim trek waar de brandweer zo op af zou komen :)
 
OK ik zie dat sommige personen hun portie wel hebbn gehad. Wel opvallend dat tijdens al die ellende er weinig(?) personen onderuit zijn gegaan ! :} hulde :}
 
Koppakkingprobleempje met m'n Ducati. Zo'n mooie witte wolk achter me en alle olie die eruit liep via m'n kappen tegen m'n achterwiel die begon te slippen. Gelukkig gebeurde dit toen ik m'n woonplaats in kwam rijden met 50km/u en niet toen ik nog 30 seconden daarvoor met 200km/u over de A2 reed. Kosten reparatie: 1350 euro. Bleek later dat er de verkeerde koppakking op zat B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan