Welk mechanisch defect heb je (rijdend) gehad ?

een keer gebroken ketting gehad, opgeraapt en door wegenwacht weer gemonteerd.
met mijn laverda een krukas lagerbus gehad die een gaatje maakte in mijn carter,
was op weg naar Italie net over de duitse grens, heb ik hem met een schroevendraaier teruggeslagen.
terug van vakantie gaatje dichtgelast en nooit meer last gehad
ik had zelf r.a.wijzers op mijn fiets gemaakt netjes op pijpjes zodat je de draad niet ziet maar na een paar 100 km waren er al 3 die aan het draadje bungelden, toch maar massief 16mm genomen problem solved!
ook m,n uitlaat een keer verloren was de rubber trillingsdemper afgescheurd
dan weet je meteen het nut van een uitlaat, rijd voor geen meter zonder!
ook heb ik met een kawa 500 2takt een gebroken kroonplaat of hoe heet zo,n ding
boven op je voorvork gehad.
je weet niet wat je overkomt als je tijdens het remmen de bovenkant van je vork naar voren ziet bewegen!
iets teveel wheelies gemaakt denk ik.
 
Echt een mechanisch defect (nog) niet. Wel een keer tijdens het rijden me motor (CB350F) uitgevallen. Bleek toen met een compleet lege accu te staan. Ding laaide niet meer bij. En helaas er nooit achter kunnen komen wat het probleem nu was. Maar gelukkig gebeurde dit maar zo'n 50 meter van me voordeur vandaan aan het einde van een toertje.

Edit:// niet helemaal waar....Ook eens een kapotte koppelingskabel gehad. Toch nog een mechanisch probleempje dus.
 
Laatst bewerkt:
Die mislukte guzzi met hangtieten zijn inderdaad walgelijk. :r

Tsja ... Smaken verschillen.... Ik vind t eerder een motor met ballen O-)

en ondanks/dankzij de inferieure techniek draai ik over n maandje de 100.000 erop :]

Ik stap er wekelijks met angst en beven op, hopend dat ie me niet in de steek laat ... Want dat is in die 100K al 1 keer voorgekomen met n versleten accu... en n keer pech onderweg met n gebroken gaskabel. Maar toch.... Die eeuwige twijfel.... 8-)
 
Kleine gevalletjes. Binnenkabel van de kilometerkabel er een keer uitgevallen onderweg. En een paar keer electrische storingen.
 
Zuigerveer gebroken bij 245 km/h op de Autobahn. Vermogen weg en achter me een dikke rookpluim. 4 cylinder, die slaat niet zo heel gauw vast, maar wel geluk gehad met olie... achterband, uitlaat, echt alles zat eronder.

Kon gelukkig (voorzichtig) zo een afrit naar een parkeerplaats op, alwaar 't laatst restje olie er nog met een goede straal uit liep :X
 
Een voorrem die op de linkerrijbaan van de snelweg spontaan besluit vast te lopen van de pekel -O-

Sta je daar op op dat linker strookje van een halve meter aan je voorrem te prutsen terwijl auto met +- 100 voorbij rijden.
En dan nog in zien te voegen weer.
 
Suzuki GSX400F:
kapotte spanningsregelaar: alles viel uit, uiteindelijk accu leeg = lopen B|
Lekke achterband op de snelweg met duo en 130 km/u. Alles heel aan de kant gekregen :)

Yamaha FZR600:
niks :?

Yamaha Thundercat:
bevroren carburateurs, met alle "leuke" gevolgen van dien op de snelweg B|
Oplossing: kitje van yamaha laten monteren.
gevolg: 70 km verder met een lek koelvloeistof systeem staan, omdat er een rot O-ringetje tussenzat. Wel alles onder garantie hersteld.
En nog een weigerende dodemansknop, waardoor de ontsteking uitvalt, midden in de spits op de linkerbaan met 130 :( Oplossing: WD40 :}
Ach laat ik mijn lijstje eens aanvullen :P

Thundercat:
kapotte snelheidsmeter kabel :Z

XJ750:
slechte contact waardoor de motor zo af en toe doodvalt :? ff met dodemansknop spelen en geen probleem meer :? Klinkt bekend niet :P -> WD40 *O*
Geen verlichting meer -> kapotte glaszekering, bleken zo oud te zijn dat het glas losgelaten had van het koper. :+
Op dit moment: geen knipperlicht rechtsvoor en geen toeter (bedrading) B|
 
Tijdens het verwisselen van ketting de ouder er niet af kunnen krijgen. Vervolgens de nieuwe derop zetten en een segment te veel verwijderd :X Maar het ging nog net errond.
Diezelfde avond na 4 uur kloten, terug naar mijn moto lopen en zien dat er een benzinelek is. Mja wat doe je eraan om 12 uur 's nachts en je bent niet thuis. Dus naar huis gebracht door vriend. Volgende ochtend heel mijn slangetjesgdoe veranderd ... ondertussen heel mijn benzine liggen druppen over mijn motorblok. :N
 
met de GS: Gebroken gasnaalden, op zo;n 120km van huis. ik kon geen gas meer geven, alleen op de choke wou hij nog net 3k rpm maken. dus op binnendoor op de choke naar huis gereden.
verschllende keren zonder peut gestaan, 2x breuk in de kabelboom gehad. 1 afgebroken klep en versleten krukaslagers, zodat er een nieuw blok in mn GS gebouwd kon worden.

Met mn brommers: ontelbare vastlopers, gebroken kettingen, lekke banden. en ben van mn MB5 een keer de hele uitlaat verloren |(
 
De tuimelaar van de linker voor cylinder trilde los (zat kennelijk niet goed vast); hij bleef gelukkig hangen tot ik in de berm tot stilstand was gekomen, anders was het zoeken geblazen. Ik was wel meteen al mijn olie kwijt. (Blij dat ik olie bij me had....)
 
Met de FZR600RR:
Na een dagje toeren met een vriendin brak de monoshock achter af. Gelukkig was ze net twee straten eerder afgestapt.

Met de R6 op de Nordschleife:
In de lange linker van Schwalbenswanz naar Galgenkopf schakelde het alarm zichzelf in. :(

Met de (toen splinternieuwe) R1:
Door kortsluiting in het alarmsysteem al na ca. 1000km door de bergingscentrale afgevoerd.
 
ik reed op m'n zx10 toen nog op de A2 richting Utrecht de file in. Dus ik rem, waarop ik een luide *PATS* hoor achterin en m'n achterwiel blokkeerd. Snelheid zeg een 140 ofzo. Dat blokkeren duurde uuuuuren (1 sec ofzo) en toen wassie weer "vrij". Ik denk nog "tering wat was dat" en wil weer afremmen om op de vluchtstrook te stoppen om te ontdekken dat m'n achterrem niets meer doet....gelukkig de voorrem wel dus ik stop.

Blijkt m'n achterremklauw uit het anker geslagen en een slag met de schijf meegedraaid te zijn, om vervolgens op de achterbrug (bovenop dus) kapot te slaan en de schijf krom te duwen..... damn hoop schade, gelukkig niet gevallen!
 
naaf van het achterwiel in stukken getrokken doordat het tandwiel los getrild was. 500 euro kosten, niet gevallen gelukkig, hatelijk geluidje -O-

stuk van zuiger gebroken, zuigerveer gebroken, compressie 1:3.
gewoon stilvallen/uitbollen bij het nemen van een afslag van de snelweg.. niets spectaculairs ;)

nu is er weer een spaak gebroken, stilte voor de storm zeg maar 8-) i'll keep you updated :W
 
Ach laat ik mijn lijstje eens aanvullen :P

Thundercat:
kapotte snelheidsmeter kabel :Z

XJ750:
slechte contact waardoor de motor zo af en toe doodvalt :? ff met dodemansknop spelen en geen probleem meer :? Klinkt bekend niet :P -> WD40 *O*
Geen verlichting meer -> kapotte glaszekering, bleken zo oud te zijn dat het glas losgelaten had van het koper. :+
Op dit moment: geen knipperlicht rechtsvoor en geen toeter (bedrading) B|

En een nieuwe update:

XJ750:
kapotte snelheidsmeterkabel :Z (zit er een ingebouwde zelfdestructie op bij Yamaha ofzo :? )
Nog steeds af en toe problemen met de ontsteking, ff keer spelen met de dodemansknop en doorrijden 8-) WD40 inmiddels weggespeold ofzo :P
 
bigendlagers van een r75/5 de dood ingejaagd

kruiskoppeling van de cardan van mijn ouwe lemans de dood ingejaagd

gebroken gaskabels met dezelfde le mans

met een xs650 in zuid frankrijk totaal versleten koolborstels
(lastig als je het woord niet weet, gewoon eruit sleutelen en op de balie mikken, hier, je veux ca sil vous plait.. :) )

met dezelfde xs650 een lekke band in de catharijne bak in utrecht

gsx1100efe die de ketting doormidden trok, gelukkig op 30 meter van huis na een 200 km per uur plus dodenrit over de a28

half leeuwarden doorgewandeld met een bold´or waar de distributie ketting (en naar later bleek dus ook zo´n beetje alle kleppen) uit lag

etc.
 
Met mijn ZXR: Lekke waterpomp, net toen het weer een beetje lekker begon te worden. Motor een week kwijt.

Kapotte drijfstanglager (ook toen het mooi weer begon te worden). Netjes door de ANWB naar huis gebracht en de motor 2 dagen later bij de dealer gebracht. Motor staat nu nog bij de dealer (4 weken later!) en ik ben nu opzoek naar een blok. Hopelijk kan ik volgende week weer rijden, dan valt mijn vakantie niet geheel in het water.

conclusie: Mijn motor houdt niet van mooi weer :+ '(
 
Ikzelf heb nog niets voorgehad, maar een vriend van me, heeft een cagiva 125cc, 2-takt (weet niet welke, mito of zoiets) en z'n cilinder is 2x vastgelopen terwijl hij 120 reed op de snelweg, gelukkig niets ergs mee voorgehad, op dat moment reed hij nog altijd met alleen een helm |( (voor ik een bijdehande opmerking krijg, z'n gewone kleren had hij ook nog aan :+ )

Het enige dat ik wel voorhad was dat mn voorrem maar 50% remkracht meer had met mn CB500S. Lag blijkbaar aan de vorige eigenaar die na zijn val een snelle oplossing had gevonden om zijn rem te repareren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan