Aankoop chopper, wie kan me helpen

2-wheel fanatic

MF veteraan
8 mrt 2004
6.710
1
Na recentelijk m'n rijbewijs te hebben gehaald, wil ik graag een motor aanschaffen (chopper in elk geval).
Weet alleen niet precies welke. Vindt nl. de Intruder helemaal te gek, maar prijstechnisch is de Virago weer aantrekkelijker.
De motor moet wel voorzien zijn van cardan-aandrijving

Wie kan me helpen met tips over choppers en hun karaktereigenschappen.
Ben nl. absoluut niet motorisch (technisch) aangelegd en heb geen idee wat belangrijke verschillen zijn
 
Laatst bewerkt:
Vraag beter naar een betrouwbare dealer in je omgeving en laat je door die alle voors en tegens uitleggen....


edit:

waar woon je ?¿

en welkom op M-F :9
 
Na recentelijk m'n rijbewijs te hebben gehaald, wil ik graag een motor aanschaffen (chopper in elk geval).
Weet alleen niet precies welke. Vindt nl. de Intruder helemaal te gek, maar prijstechnisch is de Virago weer aantrekkelijker.
De motor moet wel voorzien zijn van cardan-aandrijving

Wie kan me helpen met tips over choppers en hun karaktereigenschappen.
Ben nl. absoluut niet motorisch (technisch) aangelegd en heb geen idee wat belangrijke verschillen zijn


Kijk eens op 1 van de volgende sites, voor vergelijkings tests.
Dat is vrij belangrijk bij een keuze van een motor, bekijk meerdere concurrenten en vergelijk ze...(en dan na 11 pagina's theorie te hebben opgesteld, erachter komen dat bij een proefrit degene die theoretisch minder uit te bus kwam, het lekkerst rijd :X )

http://www.motorbikes.be/en/search.aspx?search=monster
http://www.motornet.nl/NLframe.lasso
http://mysite.mweb.co.za/residents/clasqm/homepage.html

of neem aan abbonement op moto73 ofzo
 
Al eens een Kawa Vulcan (de VN750-versie bijvoorbeeld) overwogen? Ook fijne motoren. Moet je wel de modelen vanaf 1993 pakken. Daar zijn de blokjes vel betrouwbaarder van. Bovendien heb je aan de VN750 weinig onderhoud: geen ketting smeren of vervangen i.v.m. cardan-as en geen kleppen stellen i.v.m. zelfstellende kleppen. Bovendien worden ze vaak relatief goedkoop aangeboden. Heerlijke motor kan ik je vertellen.
 
Ik zou diverse motoren huren en er eens een weekend op :] Veel plezier met uitzoeken! ;)

full


[me]**Lara** heeft in het verleden ook en Vulcan 750 gehad
[/me]

 
Een Intruder natuurlijk! Mooie motor die lekker rijdt (al heb je na 450km een houten kont weet ik sinds KK2...). Ik heb een 800 die geweldig lekker rijdt. De 1400 schijnt een beetje te vallen in de bocht.
Het enige nadeel van een Intruder vind ik persoonlijk de remmen, dat had wel beter gekund.

Voordeel 1400 boven een 800 is dat de 1400 hydraulische klepbediening heeft, dus geen kleppen stellen. Kleppen stellen is bij de 800 wel te doen, maar als je een beetje dikke vingers hebt moet je een carburateur verwijderen om erbij te kunnen.

De Virago vind ik persoonlijk niet mooi, maar da's mijn eigen smaak
 
Ook ik ben ooit op een Vulcan of VN750 van kawasaki begonnen.
Heerlijke fiets: perfecte wegligging (geen centje pijn op de moerdijk, terwijl het behoorlijk hard waaide) en een prima zit (op vakantie hele dagen in het zadel).
Als ik hem niet in puin had laten lopen '( (3500 km in twee weken en geen olie controleren... het carter stond helemaal droog |( ) had ik er nu waarschijnlijk nóg op gereden.
 
Weet voor €2500 nog een hele mooie Vulcan uit '86 te koop. Spik en span, geen plekje roest, rijdt als de bliksem.

Wil je meer custom dan staat er nog een mooie Shadow VT800 te koop op internet: http://www.customshadow.tk . Wel iets duurder, maar dan ook volstrekt uniek!
 
al eens gehoord over de xs1100s,er zitten betrouwbare blokkies in die zelfs al eens de 400.000km gehaald hebben zonder revisie.
het type bj.79 de special is reeds wegenbelastingvrij+goedkoop verzekerd bij van maarseveen bv. (vanaf een beb. leeftijd voor zelfs 30 eurootjes/jaar),voor technische vragen/bijstand kun je terecht op de Amerikaanse xs1100 site (verdomd handig als je idd nog weinig technisch benul hebt) http://www.xs11.com/forum/index.php?s= je valt stijl achterover wat je daar allemaal vind op o.a.het forum.
het is bovendien een motor waar je niks op afschrijft!
topsnelheid 210+,en je kunt er mee wheelien :] (geen slome motor dus)
full
 
Laatst bewerkt:
euh..das geen chopper toch :?

Heb zelf een Jaar op een Vulcan 700 uit 1985 gereden met veel plezier,fijne en mooie motor.
 
Keuze's keuze's gek kan je ervan worden!!
Maar idd er is maar 1 manier om te kijken en voelen wat de beste bike is voor jou!!
En dat is dus uitproberen....
Ikzelf was altijd helemaal gek van de Intruder en wilde die ook echt kopen, tot ik al zoekend de Virago tegenkwam en ik was op slag verliefd...
Nu ben ik klein, en deze motor is een hele fijne motor voor mij....
Zo zie je maar....

Succes met je speurtocht!!

Grreettzz Lola.

full
 
Ik heb nog een hele mooie chopper te koop staan voor weinig,..
Deze heeft in tegenstelling tot de meest choppers een 4 in lijn blok ipv van een v2.
Voor een chopper heeft ie ook aardig wat vermogen, is zuinig, en ziet er nog heel mooi uit.

Klik maar eens op Te koop : Yamaha Maxim (Chopper, 2100 euro )
 
Laatst bewerkt:
Deze heeft in tegenstelling tot de meest choppers een v4 blok ipv van een v2.


Klik maar eens op Te koop : Yamaha Maxim (Chopper, 2100 euro )
Een Vier in lijn bedoelt hij! })
let op een doorsmeer/stelbeurt/revisie is duurder bij Vtwin blokken(kop/voet-pakkingen,nokkettingen+geleiders zijn op na 100.000km door het minder mooi/schokkerig ronddraaien t.o.v. een 4 in lijn,het hele blok moet eruit bij kleppenslijpen,koppenrevisie)
 
Laatst bewerkt:
Een Vier in lijn bedoelt hij! })
let op een doorsmeer/stelbeurt/revisie is duurder bij Vtwin blokken(kop/voet-pakkingen,nokkettingen+geleiders zijn op na 100.000km door het minder mooi/schokkerig ronddraaien t.o.v. een 4 in lijn,het hele blok moet eruit bij kleppenslijpen,koppenrevisie)

Helemaal gelijk... vrij stom van me |( ,.. het is dus inderdaad een 4 in lijn....
 
ja leuk zo'n handymam made exemplaar die eventjes weer door de rdw keuring moet voor een 25kw stempeltje,daar is ie mee geholpen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan