Wat zijn jullie nou kwijt aan een grote beurt?

daarstraks mijn GS opgehaald van de 1000 km beurt. Moets 142.65 pleuro's afrekenen. Vond ik toch wel aan de strakke kant.
- oliefilter
- 4 liter olie (30 pleuro)
- kleppenstellen
- wat kleine toestanden.
- 72.5 pleuro arbeidskosten (dus bijna 2 uur aan dat ding aan de gang geweest (wat is uurloon :? ))

tjing tjing
 
Uurloon is bij Safe 45 Euri's per uur.
Wat ik me afvroeg......; Waarom in godsnaam kleppen stellen na 1000 kilometers?! :(
Alsof deze zouden zijn verlopen na 1.000 kilometers.
40.000 ok., maar 1000? :r
weet neit zal wel omdat nieuwe brommert is
 
De bougie zat volgens hem veel te vast, toen hij 'm los wilde draaien draaide 'ie de bougie kapot en bleef er dus een deel in de cilinderkop zitten. Als ik zelf had geprobeerd de bougie te vervanegn was me dit waarschijnlijk ook overkomen. Of niet?

Ja, ze weten het mooi te "draaien"...
Heb eens bij Motoport mijn ZZR-600 een beurt laten geven. Opgehaald, afgerekend en onder hoes geparkeerd (met slot onderaan de hoes, zodat hoes niet gestolen zou worden). Zaterdag daarop ga ik rijden, zie ik dat 2 schroeven van mijn kuip verdwenen zijn. Ik dacht "Die zullen ze wel vergeten zijn, bij het monteren van de kuip". Dus terug naar Motoport (DH). Nee hoor meneer, die zijn gewoon gemonteerd Grappig dat die man dat weet, hij was namelijk niet de man die de beurt heeft uitgevoerd. Waarschijnlijk gestolen, toen u op een terrasje zat.... Tuurlijk! Sneue gast!

Oftewel, ik mocht gewoon betalen voor de 2 schroeven/bouten. Was geloof ik 6 euro kwijt. Triest. (toen ik zag dat ze ook mijn ram-air roosters verkeerdom hadden gemonteerd, ben ik maar naar een echte Kawa-dealer gegaan (Mammoet :} ))
 
Laatst bewerkt:
Waarom doet niemand het onderhoud zelf?werkplaatsboek 50 euro.Setje sleutels 100 euro.Fuck the dealers.
 
Ik heb nog geen ervaring met een grote beurt en word een beetje eng bij de gedachten eraan.

Mijn Bandit 600 S voor een 1000 beurt 100 Euro en voor een kleine beurt (oorspronkelijk 6000 km, maar het werden er 8.500) ca. 385 Euro. Dit was inclusief vervangen voorpootkering. Ik vond dat eigenlijk erg veel voor een kleine beurt en een kleine reparatie. Maar ik denk ook dat het eraan ligt of er vaste tarieven gerekend worden voor bepaalde handelingen. Dan weet je van te voren dat een x-beurt standaard xxx Euro kost exclusief onverwachte zaken enz. Maar als ze zoals bij mij gewoon het uurtarief laten tikken en men op hun dooie akkertje :Z aan het werk is dan loopt het snel op. Ja, ik weet het precies, want ik kon er op wachten. Wel 4,5 uur later voordat ik hem weer kon meenemen en dat vind ik voor een werkplaats en officiele Suzukidealer toch wel een rijkelijk lange tijd voor een kleine beurt en die kleine reparatie :( .

Vroeger toen het nog wat simpeler in elkaar zat (en ik niet nieuw kocht) deed ik alles zelf, maar nu heb je vaak zoveel speciaal gereedschap nodig dat dat wat problematisch wordt.

Heb nu een DL-650 V-Strom bij een ander. Das weer afwachten dus.
 
Helaas kwam ik er tijdens het wachten, terwijl ik een motorblad zat te lezen waar hierover een artikel in stond, achter dat een oliekeerring geen garantie is. Het kan bij wijze van spreken al de eerste 100 km gebeuren doordat er een insect met een hard schild op de voorpoot kapot slaat en een miniscule beschadiging achterlaat. En daar maakt de dealer weer dankbaar gebruik van. Ik vind het ook een beetje raar, want die oliekeerring zit zelf ook weer afgeschermd gemonteerd.
 
Helaas kwam ik er tijdens het wachten, terwijl ik een motorblad zat te lezen waar hierover een artikel in stond, achter dat een oliekeerring geen garantie is. Het kan bij wijze van spreken al de eerste 100 km gebeuren doordat er een insect met een hard schild op de voorpoot kapot slaat en een miniscule beschadiging achterlaat. En daar maakt de dealer weer dankbaar gebruik van. Ik vind het ook een beetje raar, want die oliekeerring zit zelf ook weer afgeschermd gemonteerd.
als dat waar is zou dat wrsl voor ieder merk gelden?? Met steenslag komt het wel voor, maar met een insect :? , lijkt me onzin.
Je kan er wel van die harmonica dingen opzetten (Misschien niet zo mooi, maar beschermt wel goed je vork)
 
Dat van een insect is wat er in dat artikel stond. Ik vind het ook wat twijfelachtig maar de kenners zullen het wel weten. Er zijn ook speciale beschermingsstrips voor die als een soort schild voor de vering geplaatst worden. Maar ik denk dat we met dit onderwerp een beetje off-topic geraken. :X
 
Wat ik bedoel zijn ook geen harmonica dingen. Die hebben de vorm van een half rond schild die voor de vering worden gemonteerd. In een kleine vorm zitten ze soms standaard er al op. (Bij mijn Bandit destijds wel, maar veel geholpen heeft het dus niet.) Ik heb er geen fotootje van maar het staat wel een stuk beter dan zo'n harmonica. Het zijn ook geen standaard accessoires van het merk zover ik weet maar van een externe leverancier.
 
Wat ik bedoel zijn ook geen harmonica dingen.

hyo_fot_RX125.jpg


Zoiets als hier gemonteerd zit? van die halfronde 'buizen' cq platen aan de voorkant van je voorvoork?
 
het lijkt er op dat ze van 45 gulden...45 Euro hebben gemaakt :?
Das niet alleen een gevoel maar lijkt meer regel dan uitzondering. Slechts een enkeling lijkt dat niet te doen, ze zijn alleen moeilijk te vinden en de vraag is maar of ze het hoofd boven water kunnen houden.
 
Voor een grote beurt inclusief kleppen stellen was ik kwijt 362,50 euro 8-)
Geen idee of dat een beetje normale prijs is :?
Het betreft hier een Diversion 900 :]
 
Voor een grote beurt inclusief kleppen stellen was ik kwijt 362,50 euro 8-)
Geen idee of dat een beetje normale prijs is :?
Het betreft hier een Diversion 900 :]

'k Heb ook een div900, maar grote beurt is nog niet aan de orde.
Ik zag dat je in de buurt van Alkmaar woont (ik in Heemskerk). Bij welke dealer breng je je motor?

Wat doen de dealers eigenlijk bij een "afleverbeurt" ? Is dat een "kleine" beurt?
Bij aanschaf van mijn diversion betaalde ik geloof ik 225 euro voor een afleverbeurt.

'k zou het ook wel zelf willen kunnen. Ik heb een werkplaatshandboek, maar 0,0 ervaring met motortechniek. Ben wel technisch (ahum) aangelegd, maar de drempel is hoog in dit geval.
 
Terug
Bovenaan Onderaan