Wat zijn jullie nou kwijt aan een grote beurt?

R1100RS

Rookie
6 nov 2003
14
0
Ik kom net van de dealer vandaan en die rekende mij voor een grote beurt (standaard) (incl. doormeten (uitspuiten?) van injectie, remvloeistof, vervanging v-snaar) 400,-- euro. Dit bij de officiele BMW dealer in Den Haag.

Ik schrok toch wel van deze prijs.

De motor betreft een R 1100 RS.

Is er iemand die weet of dit goedkoper kan liefst omgeving Hilversum of Den Haag?
 
Wat zijn jullie kwijt aan een grote beurt ?

full
 
Ik was voor de 10k beurt van mijn '1150R eur 170,- kwijt. Dat was bij dezelfde dealer! Eigenlijk, was ik daar best aangenaam verrast over.
 
Voor een K100RS 1988 kostte mij een grote beurt €350, incl kleppenstellen, excl olie (die had ik zelf meegebracht). Ik vind t een redelijke prijs,
bij Becks Motoren in Wijhe (OV)
 
net mijn K100RS 16V na een dubbele grote beurt opgehaald: netjes mijn moter en mijn knip opgeruimd. 400€ meneer de dokter.
bruin kan wel maar niet zoveel trekken.
ik was dan ook niet aangenaam verrast. vakantie wordt zo wel een beetje verder weggedrukt.

ja ik weet het wel, je rijd BMW, ja het rijd geweldig *d, per kilometer onbetaalbaar genot is het ook niet veel :} maar crisis na de wende is alles wel heel erg duur.
wat vinden jullie ervan?

(btw, in 1999 nog een grtoe beurt bij de dealer gehad voor 550 hfl.
dezelfde dealer handeld nu in *** (niet aardig, beste vent) voor een zelfde beurt nu 550€) bedoel maar.
 
Met de R1150RT die ik heb is het volgens mij zo:

De 10K is een KLEINE beurt (moet net onder €200 kunnen) en de 20K een GROTE beurt (moet net onder €400) kunnen. Zodra daar reparaties bijkomen of wat ook gaan die bedragen natuurlijk omhoog. De 30K is dan weer een kleine beurt, enz, om en om.

Er zijn verschillen per dealer, maar als je een verschil kunt vinden van meer dan €50 voor een grote beurt, dan is dat erg veel.

Greetz,
 
Bij 60k km grote beurt. Koppeling vervangen. € 1100,-
Bij 66k km schokbreker achter kapot, sensor in motorblok kapot, en een voorbandje € 1400,-.

Dat zijn toch geen grappen.

Iemand een R1100RS kopen? Met nieuwe koppeling, schokbreker en voorband.

Ik ga maar weer een japanner rijden. :?
 
tering wat een prijzen , pfff ik kreeg verleden week nog een uitnodiging van een grote goldwing groep in north carolina, ze hielden een bike clinic , ik kwam daar en ze hadden grote barbeque's klaar staan en het eten was gratis en daar waren een stel monteurs en die keken alle goldwings na , en kleine reparaties deden ze meteen ..zoals een kleine beurt( geen uurloon )

dat vond ik nou een goed idee , mischien is dat ook mogelijk in nederland zo dat je wat geld kunt besparen.
 
Ik kom net van de dealer vandaan en die rekende mij voor een grote beurt (standaard) (incl. doormeten (uitspuiten?) van injectie, remvloeistof, vervanging v-snaar) 400,-- euro. Dit bij de officiele BMW dealer in Den Haag.

Ik schrok toch wel van deze prijs.

De motor betreft een R 1100 RS.

Is er iemand die weet of dit goedkoper kan liefst omgeving Hilversum of Den Haag?


nou, ik durf al bijna niet meer te rijden pfff.... 400 euri!.
ben ik blij met m'n 2klepsboxer anno '93( doe alles zelf *D )
moet toch voor minder kunnen of niet ;(
 
net mijn K100RS 16V na een dubbele grote beurt opgehaald: netjes mijn moter en mijn knip opgeruimd. 400€ meneer de dokter.
bruin kan wel maar niet zoveel trekken.
ik was dan ook niet aangenaam verrast. vakantie wordt zo wel een beetje verder weggedrukt.

ja ik weet het wel, je rijd BMW, ja het rijd geweldig *d, per kilometer onbetaalbaar genot is het ook niet veel :} maar crisis na de wende is alles wel heel erg duur.
wat vinden jullie ervan?

(btw, in 1999 nog een grtoe beurt bij de dealer gehad voor 550 hfl.
dezelfde dealer handeld nu in *** (niet aardig, beste vent) voor een zelfde beurt nu 550€) bedoel maar.

Doen ze bij een dubbele grote beurt alles 2x :? :?
 
Tja, ik moet het nog even zien wat het mij gaat kosten.
Heb vorig jaar een Pan ST1100 gekocht uit 1990 waar van
word gezegt dat deze goedkoop zijn in het onderhoud.
Ik ben zeer benieuwd. Als ik dit soort bedragen lees
hou ik mijn hart vast.

Btw, Pink, het is "Another Brick in the Wall" voor de dealer ;)
 
20k beurt: € 360,- (€ 214,40 werkplaatstarief) prijsniveau 04-2001
40k beurt: € 460,- (€ 247,50 werkplaatstarief) prijsniveau 12-2002

WPT is inclusief de tupperware-party......
 
Laatst bewerkt:
€ 729,85 alstublieft

Voor een 24.000 KM beurt op een Suzuki SV650S inclusief kleppen stellen, carb's synchroniseren enz.
Zit dan wel een nieuwe BT010NT bij (€ 203,- inc. montage) en een reparatie aan de cilinderkop omdat de monteur de bougie kapot had gedraaid (€ 110,-).
Vind het toch erg veel geld.
 
€ 729,85 alstublieft

Voor een 24.000 KM beurt op een Suzuki SV650S inclusief kleppen stellen, carb's synchroniseren enz.
Zit dan wel een nieuwe BT010NT bij (€ 203,- inc. montage) en een reparatie aan de cilinderkop omdat de monteur de bougie kapot had gedraaid (€ 110,-).
Vind het toch erg veel geld.

De monteur sloopt wat en jij betaalt 100 euro om dat weer te fixen? Zo kan ik ook rijk worden, eerst wat slopen en vervolgens reparatiekosten rekenen.
 
Voor mijn Yamaha R6 uit 2003:

1.000 km beurt: E 61.29
10.000 km kleine beurt: E 92.12
20.000 km grote beurt: E 347.96

Dit alles bij Safe Zoetermeer laten doen.
 
De monteur sloopt wat en jij betaalt 100 euro om dat weer te fixen? Zo kan ik ook rijk worden, eerst wat slopen en vervolgens reparatiekosten rekenen.
De bougie zat volgens hem veel te vast, toen hij 'm los wilde draaien draaide 'ie de bougie kapot en bleef er dus een deel in de cilinderkop zitten. Als ik zelf had geprobeerd de bougie te vervanegn was me dit waarschijnlijk ook overkomen. Of niet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan