Virago slechte motor??

robbel

MF'er
13 mrt 2004
80
0
Zuid Limburg
Hallo.
Ik ben nieuw hier, sta op het punt een motor te kopen, en het papiertje te halen.

Nu kan ik een Virago 535 uit 1992 kopen.
Ding ziet er puntgaaf uit, loopt netjes en heeft 28000km gelopen.
De goede man doet hem na lang pingelen voor 1600euro weg, met pijn in zijn hart...

MAAR....
Nu hoor ik van een monteur dat die virago`s vol kinderziektes zitten, veel defecten, storingen ed.
Wat zijn jullie ervaringen met die motor?? Moet ik hem wel kopen? En is de prijs goed?
De motor is nu echt in een perfecte staat.

Hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken, met het maken van de beslissing om hem te kopen...

Groet.. Rob
 
Welkom.

Als je naar al de kinderziektes begint te kijken, zou er nooit nog een nieuwe motor verkocht worden.
Het voordeel van een motor die al enige jaren loopt, dat je de gebreken kent en ze kan oplossen.

Zelf kijk ik eerst naar mijn smaak (goesting) en dan maar afpingelen.

Doen....
 
Dank voor je reactie...

Ik ben nieuw hier, maar ook op het gebied van motoren.
Ik moet het dus echt hebben van info van anderen, ik zou begod niet weten
wat goed of slecht is.

Maar ik denk dat ik dus toch voor deze virago ga, tenzij iemand mij op andere gedachten doet brengen.

Dus bij deze ga ik voor de virago.... En dan snel op naar het roze papiertje...
Kan niet wachten...

Greetz Rob
 
wij hebben er 1 gehad maar was canadese inmport en toen er schade optrad hebben we ontzettend veel gezeik gehad, en het tanken !! dat ding heeft zo een kleine tank dat je bijna van pomp tot pomp reed
 
@robbel
welkom op MF.
Als het je eerste motor is en je nog weinig ervaring hebt, is het misschien een leuke motor.
Alleen een aantal dingen moet je wel rekening mee houden bij een chopper:
voetsteunen zitten naar voren.
Stuurt niet echt lekker door lange voorvork.
Daarnaast wel onderhoudsvrij cardan.
Maar als een chopper je favoriete motor is, kan het best een leuke motor zijn.
Ik heb er ooit eens een dagje op gereden en vond dat die wel netjes liep en ook best nog wel wat pit had.
Alleen het bochten rijden en de remmen was duidelijk minder.
Ook dat je met je voeten naar voren zit, kan wel eens snel tot rugpijn leiden door de onderuit houding.
Virago's kunnen nog wel eens last hebben van smering van de achterste cilinder omdat die eigenlijk te weinig koeling krijgt.
Als deze netjes loopt, goed start en niet te veel kilometers heeft, is het qua prijs wel aardig.
Voor de rest van de zaken waar je op moet letten bij aanschaf bestaan hele checklist, zoek maar eens op zoiets als: "waar op letten bij 2e hands motor"
Succes in ieder geval.
 
Mijn vader heeft een Virago 700 (canadese import), nix mis mee.
Pas wel op met de startmotor, een bekend probleem in de XV familie.
Verder heeft ie een keer de dynamo stuk gehad, das minder fijn..
Viel gelukkig onder de garantie, maar t is een dure klus om zo'n ding te vervangen..

succes ermee! greets Kars
 
Met de 535 is niets aan de hand,alle verhalen over Virago's met problemen gaan over de oudere types (700/750,920).
Hiervan is het merendeel van de storingen terug te herleiden op de matige startmotor of de koppeling hiervan met de krukas...
 
Een XV535 is een prachtige motor. Het is zonder twijfel de mooiste chopper die standaard uit de fabriek komt. Weinig er op en er aan, de voorvork net even wat platter als de anderen, lekker laag. Alleen zijn kleine tank is soms een nadeel.

Aan het verhaal van TripleXS heb ik niets toe te voegen, dat klopt. Die verhalen gaan niet meer op voor de XV535. Het gaat over de 700, 750 4n 920 serie die uit halverwege de jaren 80 en eerder komt. Maar ook toen was het alleen maar die serie, de zwaardere XV1000 en TR-1 (toerder met hetzelfde rijwielgedeelte en blok) ging het ook al niet meer op.

Wat betreft de stuureigenschappen, tsja, hij stuurt natuurlijk niet zo scherp als een supersport. Daar staat tegenover dat je als beginnende motorrijder vaak nog erg bewust stuurt en hij dus ook minder op de onnodige beginnerskorrecties reageert. Maar het sturen als een mammoettanker verhaal valt wel wat mee, de XV535 heeft nog lang niet zo´n platte (45 graden) vork als ik op mijn machine bouw. Men kan beter zeggen: het stuurt anders. Voor onderstaande typen choppers wordt het verhaal wel anders.
full


Het is een mooie en goede motor. En er is veel voor te koop aan accesoires zoals bijvoorbeeld treeplanken en een sissybar voor de berijder. Bij het laatste zit je gewoon op een luxe burostoel achter je stuur. Die rugprobleem verhalen, ach... Dat hangt ook van jezelf af. Ik zit met mijn bijna 2 meter lekkerder op een chopper dan dubbelgevouwen op een racer. Meestal is het een afstelling van stuur en forwarded controllers om het probleem te verhelpen. Geen apehanger er op zetten bijvoorbeeld. En als die er op zit, dan vervang je hem door een lager en breder model.

Wat betreft snelwegen, hij kan het wel hebben, alleen hij rijd mooier op gewone wegen. Elke chopper doet dat trouwens, het zijn per defenitie motoren om rustig en ontspannen te rijden. Uiterlijk is voor een chopper ook belangrijker dan prestaties.
 
Het leren 'motorrijden' zal met zo'n model wel wat langer duren...

als het je smaak is oke

anders, kijk eens naar een suzuki gs500 etc.

het uiterlijk kan je aanspreken, maar als je echt lekker wilt rijden
dan zou ik zo'n ding overslaan!

edit: toen ik ging lessen wist ik alleen dat ik een chopper wou.

toen ik ging lessen kon ik iedere les kiezen tussen 3 verschillende honda's
met hetzelfde blok van 450cc.

Dat was een schopper, een recht toe recht aan model en een sportiever model.

na 3 lessen wilde ik alleen nog maar op het sportieve model!

Ga dus aub eerst eens proefrijden op verschillende motoren
dat kost niks!

Veel plezier!

:]
 
Laatst bewerkt:
Het leren 'motorrijden' zal met zo'n model wel wat langer duren...

dat hangt er maar net vanaf wat je motorrijden noemt he...

mijn vriendin heeft er ook een, gisteren nog een rondje op gedaan, niks mis mee. Enige "kinderziekte" die ik weet is de spanningsregelaar die kapot gaat, maar ook dat komt zelden voor.
 
Dank dank dank nogmaals voor jullie reacties.

Ik heb de machine inmiddels gekocht.
Hij staat er netjes bij.

Enige probleem is dat ie een tijdje stil heeft gestaan, dus loopt niet lekker.
Maar das kwestie van nieuwe brandstof erin, en bougie`s schoonmaken vertelde mij een motormonteur.

Nu nog mijn rijbewijsje halen, en de angst dat ie gestolen wordt overwinnen.

Veel dank voor jullie reacties, en tot snel op dit forum


Greetz Rob
 
Gefeliciteerd met je aankoop. Ikzelf had ook een Virago 535 voordat ik m'n rijbewijs had. 2 weken na het behalen van het roze papiertje, gingen wij met de motor op vakantie naar Italie en zwitserland. Lekkere haarspeldbochten. Je leert dus echt wel goed rijden op een Virago. Zelf heb ik geen problemen gehad met deze motor. Veel rijplezier!
 
Gefeliciteerd met je motor, ik wacht op een foto!
Wat betreft het stilstaan, idd nieuwe peut, bougietjes ff schoonmaken (evt olie verversen), en gewoon een lekker stuk rijden, dat alles weer eens goed warm is doet wonderen!
Chef.
 
Nou ik denk dat het een mooie motor is hoor.
Zelf rijdt ik een 750.
Voor zover ik gehoord heb gaan de problemen idd over de oudere typen en dan van voor '86 meen ik.
Het is een glimmende motor en een mooie chopper om te zien.
Dus wel wat poetswerk maar dat hoort erbij.
Ik zou zeggen ga ervoor.

Grt ie$je.
:]
 
..mijn pa heeft ook een Canadese import (1000 cc), maar die staat nou al 9 maanden (ja, je leest het goed) bij de reparateur..iedere keer is er wel weer iets mee (bestelling, 1 onderdeel vervangen en volgende meld zich aan, dat soort zeik)..

..nu is dit er 1 en er zijn duizenden Virago's waar je nooit wat over hoort, maar toch, dit soort dingen blijven bij mij spoken..

Koz
 
Gefeliciteerd met je aankoop ik heb een 535 uit 1996 en idd er is veel poets werk maar rijd heerlijk en is een prima beginners motor vind ik zij rijd lekker.

Drive Safe! :]
 
Allereerst welkom op MF *O*

We hebben ooit eens een Virago en Intruder met elkaar vergeleken.
Meest opvallende was wel het slechte weggedrag van de virago t.o.v. de Intruder :o
Daar naast moet je voor de gein de naam Virago eens opzoeken in het woordenboek ! _O-

Verder als het gaat om het aanschaffen van een gebruikte motorfiets heb ik nog wel wat tips ;)
http://www.gsxr-team.com/Uploads/pdf/Tips_kopen_gebruikte%20motor.pdf (Tips) aanschaf gebruikte motorfiets.

Succes met het uitzoeken van je eerste motorfiets !!
 
Terug
Bovenaan Onderaan