Ervaringen motormarkt Vrints (Rijkevorsel, België

Welke kiezen

  • duc monster 600 1998 23k km

    Stemmen: 3 33,3%
  • soes SV650 200x 7k km

    Stemmen: 6 66,7%

  • Totaal aantal stemmers
    9
Ik maak straks wel een paar foto's, heb je hem toch nog gezien :9


doe maar.
'k ga vanavond wel naar een duc m600 kijken dus wees snel ;) :P Toevallig een idee of't met high mount demper is?
Dadelijk lig ik weer in dubio of'k met de 50pk van een duc voldoende power heb .. zo'n sv is namelijk écht wel sterker. 'k Weet het vanavond!
 
doe maar.
'k ga vanavond wel naar een duc m600 kijken dus wees snel ;) :P Toevallig een idee of't met high mount demper is?
Dadelijk lig ik weer in dubio of'k met de 50pk van een duc voldoende power heb .. zo'n sv is namelijk écht wel sterker. 'k Weet het vanavond!

Zo een Monster is echt niet voorruit te branden, je bent zelf ook geen lichte jongen (look who's talking :P ) en mede door zijn motorkarrakter is hij vrij nerveus te rijden (ik vind zelfs de 1000 te traag en te nerveus :X )

Dan zou ik echt eerder voor een SV gaan, als die van Peetje zijn motorboer een 2002 is dan is dat het nieuw model, voor 4500 is dat dan een erg nette prijs, mischien toch beetje minder eten volgende maanden :P
 
Zo een Monster is echt niet voorruit te branden, je bent zelf ook geen lichte jongen (look who's talking :P ) en mede door zijn motorkarrakter is hij vrij nerveus te rijden (ik vind zelfs de 1000 te traag en te nerveus :X )

Dan zou ik echt eerder voor een SV gaan, als die van Peetje zijn motorboer een 2002 is dan is dat het nieuw model, voor 4500 is dat dan een erg nette prijs, mischien toch beetje minder eten volgende maanden :P

Voor de tigste keer: ik wil een trage bike.. haha, zou je een m600 ook niet aanraden aan een absolute beginneling? Dat ben ik he. Ok, ik heb een paar maandjes ervaring op een gixxer maar dat was 2 of 3 jaar geleden! Toen ging'k als een slappe vod door de bochies omdat ik gewoon nog niet kon sturen. Leer je op een slome motor waar je wel op moet sturen om beetje voorruit te gaan niet het beste/snelste fatsoenlijk sturen? Wat bedoel je met nerveus rijden trouwens?

Wat is er vernieuwd aan het SV650 (Naked) 2002 t.o.v. 2000 model dan trouwens? Zal wel niet extreem zijn als een dealer het niet herkent zeker :P


PS: 103 kilo is WEL licht! Krijg jij je fiets maar eens omgebouwd tot op dat gewicht! :+
 
Laatst bewerkt:
als ik jou was zou ik eens gaan kijken bij die motozaak op de baan naar aarschot, die zijn failiet en staan over te nemen. moto's moeten allemaal buiten aan spotprijzen!
k'ben alleen de naam kwijt, staan wel in de telefoonboek (denk in heist op den berg dat da is).

voorts, vrinds is om weg te blijven (punt, zelfs al is de motor goed wat twijfelachtig is) en o&o is nogal duur. en voor 2de hands stukken is ie helemaal duur.
 
als ik jou was zou ik eens gaan kijken bij die motozaak op de baan naar aarschot, die zijn failiet en staan over te nemen. moto's moeten allemaal buiten aan spotprijzen!
k'ben alleen de naam kwijt, staan wel in de telefoonboek (denk in heist op den berg dat da is).

voorts, vrinds is om weg te blijven (punt, zelfs al is de motor goed wat twijfelachtig is) en o&o is nogal duur. en voor 2de hands stukken is ie helemaal duur.

Moto Mania?

Die grote met zijn twee gebouwen?
 
Net even naar die duc m600 ('99, 23000 km)gaan zien.. mooie motor, kickass geluidje maar ik paste niet fatsoenlijk onder die tank met m'n benen?! Niet dat'k daar echt last van ondervond tijdens het korte testritje maar toch.. oogt niet zo fantastisch :)
Vond hem ook zeker niet te traag maarja, in Gent kunde niet echt eens snelweg kruissnelheden testen dus moet maar afwachten oftie daar ook nog relax rijdt zonder al teveel getril ofzo.
4500 euro is daarentegen ook echt niet veel voor zo'n beestje. *twijfel*
 
doe maar.
'k ga vanavond wel naar een duc m600 kijken dus wees snel ;) :P Toevallig een idee of't met high mount demper is?
Dadelijk lig ik weer in dubio of'k met de 50pk van een duc voldoende power heb .. zo'n sv is namelijk écht wel sterker. 'k Weet het vanavond!

full
 
Als alles goed gaat, heeft hij morgen de papieren en de prijs is te bespreken. ;)
Uitlaat is een Remus of zoiets, kan dat :?


mm, en waar in W-vlaanderen zit jouw dealertje precies? Jammer dat ie geen hoge uitlaat heeft trouwens.

[me]poohbeer zit met luxeprobleem.. 'k weet niet wat kiezen '( [/me]
Als die vervloekte duc eens gewoon paste ipv net ietsje te klein te zijn he.


duc monster 600 '98 23k km
soes sv650 200x 7k km

Polletje toegevoegd :+
(als je stemt, zeg dan ook waarom je zo stemt aub)
 
Laatst bewerkt:
'k Kom toevallig nog een stukje tegen over Jakke Vrints op http://users.pandora.be/bx24/VmaxPagina.htm. Ook niet bepaald positief lijkt me:

Deze V-Max stond bij Jakke Vrind, maar er bleek van alles niet te kloppen.

Volgens hem was het een V-max van 96 type Black-Max met 145pk V-Boost enz.

Bij nader toezien bleek er geen V-boost op te zitten kleine uitlaatgaatjes, toerenteller op 8500 in’t rood.

Kleuren kwamen helemaal niet overeen met een black max en hij vroeg hiervoor 6300€.

De motor blok was geoxideerd en alles zag er oud uit, voorpoten waren 40mm enkel zuiger remmen, oude olie filter enz.

Ik heb nadien het serie nummer opgezocht en hieruit bleek dat hij van 1986 was ???

Toen ik hem vertelde dat hij van 1986 kwam heeft hij mij letterlijk buiten gegooid.

De stoom kwam uit zijn oren en zinnen zoals “onnozelaar snotneus wat denkt ge wel als ik zeg 96 is het 96”

Ik heb daar dan maar geen moto gekocht :(
 
ben er vroeger is gewweest naar een fzr1000r gaan zien toen ik vroeg wat er met de motor gebeurt was [duidelyk kras sporen van een valparty)zy hy my dat ik maar moest ophoepelen (en kwaad dat hy werd ) toen wist ik genoeg :r
 
Heb gestemt, op den Soes, 2 redenen

Ken je fatsoenlijk opzitten en ik vinnut een stoere masjien, bovendien rete snel voor een 650 :) (Vraag maar aan Remakill)

De Duc is mooi kwa model, maar oogt (en is) errug klein, en is motorisch veul minder dan de Soes

Nog één gratis reden: Péétje kent zijn motorboer en vertrouwd hem die ander is misschien twijfelachtig, bovendien is niets zo lekker dan die 200km terug te crossen op een nief brommert *D
 
Net even naar die duc m600 ('99, 23000 km)gaan zien.. mooie motor, kickass geluidje maar ik paste niet fatsoenlijk onder die tank met m'n benen?! Niet dat'k daar echt last van ondervond tijdens het korte testritje maar toch.. oogt niet zo fantastisch :)
Vond hem ook zeker niet te traag maarja, in Gent kunde niet echt eens snelweg kruissnelheden testen dus moet maar afwachten oftie daar ook nog relax rijdt zonder al teveel getril ofzo.
4500 euro is daarentegen ook echt niet veel voor zo'n beestje. *twijfel*

Tip van een ex-monster 620 rijder ... ge gaat hem rap te traag vinden, beter voor een M900 gaan dan. En qua prijs, ik heb nog 6500 gekregen voor een M620Sie uit 2003 met alarm, hoge uitlaten, valblokken en bagster tanktas ... en bovendien nog maar 10000 km op de teller. Zou het niet doen als ik jou was.

Is echt wel fun bike hoor, maar net iets te licht.
 
Ik ga even heel hard proberen om alleen op mijn eigen ervaringen voort te gaan. Geert Van Mol heb ik heel lang geleden nog eens een motor gekocht. Nooit problemen mee gehad, maar ook nooit aanspraak moeten doen op de garantie, dus ... Vrints heeft een heel slechte reputatie, maar kan ik zelf niets over zeggen.

In het algemeen, iedereen heeft wel slechte ervaringen met een of andere dealer, hetzij in aankoop, onderhoud, garantie, ... zelfs bij splinternieuwe motoren. Dit is de reden waarom ik meestal geen rekening houd met dealer of particulier bij een aankoop: zoals iemand eerder al zei, een goeie motor is een goeie motor, vanwaar hij ook komt. Ik doe trouwens zelf ook het meeste onderhouds- en sleutelwerk, exact om dezelfde reden: heb al een paar dingen meegemaakt.

Maar, misschien toch een paar tips:

1) Als je bij een dealer koopt, is die verplicht garantie te geven op zgn. "verborgen gebreken". Met andere woorden, alles wat iemand met "normale kennis" niet kon voorzien (remblokken, banden, vering, ...) is inbegrepen in de garantie - de handelaar MOET dit in garantie oplossen. De rechtspraak is hier duidelijk in het voordeel van de koper: als er wat kapot gaat aan je motor wat jij niet kon voorzien, is het ten laste van de verkoper. Moest hij toch nog wat onwillig blijven, gebruik dan de gewone taktiek: aangetekende brief, advocaat, (vrede)-gerecht, ... . Je kan ook proberen op andere manieren wat druk uit te oefenen (vb. Internet, invoerder merk bij officiële merkdealer, ...).

2) Kijk misschien eens rond bij een officiële dealer. Zij hebben vaak overnames staan, of toch tenminste motoren die bij hen in onderhoud zijn geweest.

3) Neem iemand mee die wat van motoren kent, maar verwacht ook niet dat die ALLES kan zien. Niemand heeft een glazen bol of X-ray vision. Met andere woorden, de eindverantwoordelijkheid ligt bij JEZELF. Kijk eens op volgende sites voor informatie mbt het kopen van een motor:

http://www.kzrider.com/buying_used.shtml
http://www.verrill.com/moto/kbikebuyingguide.shtml
http://www.student.kun.nl/wouter.timmer/Motorkopen/pagina_index_motorkopen.htm

4) Vertrouw je gevoel: als het niet goed aanvoelt, blijf er dan gewoon af. Als ik een motor zie, kan ik meestal al van een kilometer afstand ruiken of het goed zit. Ontbrekende stukken, speling, verschillende afstanden (bv. kuip-tank) tussen dezelfde onderdelen, stickers, overmatige aanslag (zout, olie), slepen, kraken, piepen, schuren, ... kortom de algemene staat van de motor verklapt al heel veel. Een motor koop je als geheel: als het plaatje OK is, dan zit het meestal wel snor.
5) Lees de reactie van de verkoper/dealer. Een onbeleefde lul is een onbeleefde lul, en als hij moeilijk doet op het ogenblik dat je de motor koopt, wat gaat het dan niet zijn als je ooit met een garantiegeval komt. Aarzel zeker niet om zwakke punten aan de motor ter zijner attentie te brengen: de reactie hier spreekt meestal boekdelen over de mens en de manier waarop hij business doet. Ik amuseer me hier meestal kostelijk mee: het op stang jagen van eikels is een van de leukste dingen aan een motor kopen.

6) Koop nooit, nooit, nooit, NOOIT zonder een testrit ! Als de dealer moeilijk doet, bied dan aan om op het moment van de testrit bij hem een pak geld op tafel te leggen (als "borg), en spreek af dat, als je ermee valt, je de motor zonder verder verhaal gewoon koopt. Doet hij het dan nog niet, walk away.

Tussen haakjes, ik zou voor de Soes gaan. Daar zijn zeer veel redenen voor, maar in het algemeen denk ik gewoon dat het, qua build quality, een betere motor is.
 
Ondertussen al een idee van welk jaar die SV is péétje?
'k seffes na werk wel eens zien naar die SV denk'k.. 't zal wel weer pokkedruk zijn vanuit zaventem maar hij's toch tot 20 uur open zie'k op je site dus dan hoop'k er echt wel te zijn ;)
 
Ondertussen al een idee van welk jaar die SV is péétje?
'k seffes na werk wel eens zien naar die SV denk'k.. 't zal wel weer pokkedruk zijn vanuit zaventem maar hij's toch tot 20 uur open zie'k op je site dus dan hoop'k er echt wel te zijn ;)

Heb hem net gebeld, het bouwjaar ging hij nog voor kijken, tegen dat je er bent zou hij alle gegevens moeten hebben. ;)
btw ik probeer er straks ook te zijn 8-)
 
De SV is bouwjaar 2001, en, lekker getest, ik was een klein uurtje te laat om je te ontmoeten.

Hahaha, hij: jij bent gestuurd door Peter zeker? ikke: Euhhm.. ik heb eigenlijk geen flauw idee. Kijkt ie me nogal raar aan. ik dus weer: ken hem niet bij naam. Kijkt ie me nog raarder aan. Zeg ik dus, "hij rijdt een brik". Kijkt ie me nóg raarder aan. Noujah, uiteindelijk maar zo gelaten. :+

Mooie motor trouwens, maar waarom moest ie me nou weer op die hornet zetten? Effe dat ding laten janken en ik heb gvd weer gelijk zin om een gixxer te kopen :( Nu zit ik dus wéér te twijfelen over welke motor ik zou moeten nemen. Die SV is leuk, maar zo'n hornet ook weer. Zucht.. misschien moet'k me nick maar in twijfelaar veranderen B|
 
De enige tweedehands motor die ik ooit gekocht heb (GSX550 EF), kwam van Jakke Vrints. Die was prima in orde, en ik heb daarmee nooit problemen gehad.

Het is overal, bij elke handelaar, maar ook bij iemand die zijn motor zelf verkoopt, dat de motor in slechtere staat is dan wat ze vertellen. Voor een verkoper is het bijna onmogelijk om alles na te zien, en ervoor te zorgen dat alles in de toekomst heel zal blijven. Daarom moet je altijd een goede garantie afspreken (particulier kan dat dus niet), om ervoor te zorgen dat je zekerheid krijgt voor je geld.
Dat je bij een handelaar een hogere prijs betaalt komt voor een deel door de garantie die ze moeten geven.

Ik heb ooit ook ergens een motor ingeruild (niet bij Jakke Vrints) waarvan ik de teller rondgereden had. Die handelaar kende die motor heel goed, en ik heb bij het inruilen duidelijk de echte kilometerstand vermeld. Met welke kilometerstand ze die motor verkopen, dat kan je moeilijk controleren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan