Ervaringen motormarkt Vrints (Rijkevorsel, België

Welke kiezen

  • duc monster 600 1998 23k km

    Stemmen: 3 33,3%
  • soes SV650 200x 7k km

    Stemmen: 6 66,7%

  • Totaal aantal stemmers
    9

poohbeer

MF veteraan
19 mei 2001
7.140
3
Euhhm.. 'k krijg wat slechte dingen te horen over de zaak waar'k mijn motor wou kopen. Zijn hier mensen moet goede of slechte ervaringen met motormarkt Vrints in Rijkevorsel?
Ik wou er dinsdag een deal gaan finaliseren om een SV650 te kopen dus input is gewenst!
 
Laatst bewerkt:
van horen zeggen: verkoopt af en toe opgelapte schademotoren

ben er laatst geweest om motortjes te kijken, en 'k moet zeggen dat'k er zelf wel een paar gezien heb waar "iets" niet helemaal klopte

maar hebbur nooit iets gekocht
 
van horen zeggen: verkoopt af en toe opgelapte schademotoren

ben er laatst geweest om motortjes te kijken, en 'k moet zeggen dat'k er zelf wel een paar gezien heb waar "iets" niet helemaal klopte

maar hebbur nooit iets gekocht

Kan/wil je dat iets definiëren? Ondertussen ben je al wel de derde persoon die me vrints afraadt en jij bent dan nog heel erg voorzichtig in je verwoording.
[me]poohbeer denkt dat ie dat sv650'je van bij vrints maar even uit ze kop moet zetten '( [/me]
 
Ik ken 1 iemand die er erg tevreden over is: hij heeft daar een Goldwing :r gekocht

Voor de rest: enkel slecht van gehoord (let op: van gehoord, geen eigen ervaring)
 
Ben er wel eens wezen kijken maar heb er nooit iets gekocht, mede door de vele negatieve berichten

Via de search vind je wel een en ander
 
Ga anders eens naar Beveren....kan niet op de naam komen, op de Weg A'pen St niklaas op de linkerkant, rijd met een BMW M3... |( hoe heet hij weer

Of anders idealmoto, nooit slecht gehoord over zijn ocasies en erg deftige prijzen, blijf er wel weg voor je onderhoud en zijn service is klote
 
is over een jaar of 25 begonnen met accident motors op te maken de laatste jaren niet veel meer over gehoord zou er zelf nooit een motor kopen
 
Weet uit ervaring dat die gasten nogal nonchalant omspringen met hun motoren .
Ken meer mensen met gezeik dan met goede ervaring bij die gasten ....

Spijtig want keuze heeft hij zat ,en de prijzen zijn dan wel hoog genoeg in vergelijking met privéverkoop .

Als die SV goe in orde is en de prijs correct ,waarom niet natuurlijk .

Die gasten verkopen motoren zoals ijzerwaren ,de motorspirit is daar ver te zoeken vind ik ,gaat puur om het geld '(
 
probeer goosens in ranst ne keer voor ne ocassie te kopen

Den dikke :P

Heb daar toch ook al een paar verdachte dingen zien staan, vind eigenlijk vooral dat hij oude brol heeft staan, uitgezonder zijn choppers maar ik denk dat Pooh dat niet zoekt :P Net zoals Verboven, duur en oude occasies.


Waarom ga je niet particulier?
 
van horen zeggen: verkoopt af en toe opgelapte schademotoren

ben er laatst geweest om motortjes te kijken, en 'k moet zeggen dat'k er zelf wel een paar gezien heb waar "iets" niet helemaal klopte

maar hebbur nooit iets gekocht
Op zich is er natuurlijk niets mis mee om een opgelapte schademotor te verkopen. Als het er maar bij verteld wordt en de prijs er naar is.
 
heh er ooit 2 susuki 1100r en 1 vfr en yzf750 gekocht geen problemen mee gehad heb er 2 blades overgelaten en 1 cbr600
 
Ik vind de hele discussie over het al dan niet een motor kopen bij die of deze okkazie-dealer niet echt zinvol.

Als die nu een goeie bike heeft staan, dan is het toch prima :?
Privé weet je toch ook nooit iets :?
Trouwens, 80 % of zo van 2de hand-bikes worden gewoon "verder" verkocht door zo'n dealer.
Veel moeite maakt ie er meestal niet aan vuil, hij koopt ze op of neemt ze over, gaat er eens met een vod over, vervangt noodzakelijke zichtbare dingen en that's it!

Pooh, is de moto goe? Ewel, kopen dan! :)

[edit]

Mijn opinie is uiteraard enkel van toepassing op het eigenlijke kopen van de motor.
Ik spreek me dus niet uit over service, garanties, onderhoud etc... Dat is uiteraard wel bediscussieerbaar. :)
Ikzelf prefereer wel de particuliere markt. Succes ermee!!
 
Laatst bewerkt:
Die gasten verkopen motoren zoals ijzerwaren ,de motorspirit is daar ver te zoeken vind ik ,gaat puur om het geld '(

Zo is het. Had hem er eens een keer op attent gemaakt dat de prijs van zijn 2 jaar oude occassie X-11 overeenkwam met die van de nettoprijs van een nieuwe. "Ja manneke, dan zen we uitgeklapt", wist ie te vertellen en meneer bolde het af.
In een bekend Vlaams sportief motorblad stond eens het verhaal van een kerel die er geïnteresseerd was in een duc 900SS en deze had gereserveerd om eventueel te kopen na een testrit. Nu kwam er iemand na hem die ook interesse had, gaf een verscot van €2500,- : weg duc. Uitleg van meneer Vrints aan de gedupeerde: "Zen ik hier den directeur en beslis naar wie de motor gaat"...
Verder hoor je over de service op andere fora niet veel goeds; maar bon, da's dus niet eigen ervaring.
 
Pooh, is de moto goe? Ewel, kopen dan! :)
Dat kon'k zelf ook wel bedenken... maar hoe the fuck weet je of een motor goed is? Ik ken helemaal niks van techniek en die zooi maar zelfs al ben je mechanieker.. je kan toch nooit zien hoe het in die motor is gesteld?! Als jij't wel kan, goed, dan maak je dinsdag vrij en ga jij effe met mij sv650 bekijken!
Service hoef'k niet van die gozer, garantie ook maar 3 maand, maar ik wil wel zeker zijn dat'k geen half in de soep gelopen motor koop.
 
Laatst bewerkt:
Dat kon'k zelf ook wel bedenken... maar hoe the fuck weet je of een motor goed is? Ik ken helemaal niks van techniek en die zooi maar zelfs al ben je mechanieker.. je kan toch nooit zien hoe het in die motor is gesteld?! Als jij't wel kan, goed, dan maak je dinsdag vrij en ga jij effe met mij sv650 bekijken!
Service hoef'k niet van die gozer, garantie ook maar 3 maand, maar ik wil wel zeker zijn dat'k geen half in de soep gelopen motor koop.

Kan idd niemand zo op het eerste zicht, maar je kan wel aan een aantal zaken veel zien (ff snel voor 'k ga slapen :) ):

-maak zeker een (niet te korte) testrit, let op stuur- en remgedrag en rechtdoorstabiliteit. Geef ook eens goed gas, als het kan snelweg ff opblazen. Dan kan je achteraf zien of het blok niet zweet aan de pakkingen. Check ook met je vinger de pakkingen van de voorvork, mag geen olie aanhangen na testrit.
Idem dito voor remklauwen!

-let goed op frame, vooral aan balhoofd. Lak af, of bijgeschilderd? Is verdacht.

-check alles wat uitsteekt. Stuur, pinkers, pootjes, enz... deze vertellen je alles ivm eventuele valpartij.

-bij een jonge km-stand kunnen schijven niet zijn ingelopen. Bv. bij 12.000 km kan het niet zijn dat er een voelbaar ingelopen rand is van een mm of zo.

-Veel steenslag op kuipwerk vooraan duidt op veel snelwegkilometers. Indien de teller dan weer te laag staat, bv. 9.000 km is dit weer verdacht.

-Handvatrubbers, alsook voetsteunrubbers kunnen niet versleten zijn op jonge km-stand.

-indien mogelijk check of er geen speling zit op voor-en achterwiel, en balhoofd. Hiervoor moet je de wielen wel los vd grond kunnen zetten.

-een goeie ketting mag je niet te hard links en rechts op het tandwiel kunnen verschuiven. Tandwiel mag niet "scherp" staan (check anders eerst ff een nieuwe bike). Als je het A-wiel ronddraait mogen er in de ketting geen "stijve" stukken zitten.

-maak een burn-out,(echt hoor, 2 sec maar :P )op asfalt of betonplaat. Met een versleten koppeling gaat dit niet lukken.

-ga eens voor en achter de motor staan, hurk op je knieën. Staat alles recht? Indien niet -> valpartij gehad.

-luister naar de motor met je oor naast het blok in vrijloop, en geef wat gas bij, dit op verschillende manieren. Pakt de motor steeds goed op? Niet te veel of te zware mechanische geluiden bij lastwissels?


Ik vergeet waarschijnlijk nog een aantal zaken, maar ben moe en moet er binnen 5 u weer uit, dus ik laat het hier ff bij :) .


Succes!(oh ja, heb dinsdag geen tijd ;) )
 
Hier ook iemand zo'n slechte ervaringen met "Moto's Goossens" in Ranst (Oelegem) als met die vrints in Rijkevorsel? Deze heeft ook een SV650 staan die welliswaar ietsje duurder is. Dit topic gewoon om te vermijden dat'k me straks voor me kop sla als die dealer in de verre omgeving een rotreputatie heeft zoals die vrints en ik met een verrotte motor sta.
 
Terug
Bovenaan Onderaan