Wannabee chopper rider dient zich aan

BitKid

MF'er
23 jan 2004
104
0
Vlissingen
Hallo ruige chopper riders ;)

Binnenkort (2e week mei) ga ik een weekje naar de USA op bezoek bij mijn broer. En wat MOET je dan natuurlijk doen als je een echte biker bent...PERCIES een Harley huren en daar een weekje op rond toeren. Dat ga ik dan ook doen, ECHTER......

Ik heb nog nooit gereden op een chopper of een cruiser en vraag me af wat de verschillen zijn met de bikes die ik wel ken (KLX650, TDM850, Diversion 600) en waar ik op moet letten waar ik moet OPLETTEN.

Dit is em http://www.stegers.org/roller/resources/bitkid/FXSTD.jpg

Kent iemand deze bike?

Cheers,

Biker Bill ;)
 
een aanhangwagen huren om de verloren onderdelen te vervoeren :+

choppertjes draaien een beetje lastiger (zeggen ze toch), maar je kan er ook lekker plat mee gaan :P

Veel :] plezier en ik wacht al op je reisverslag.
 
ALs je een bike gaat huren zou ik altijd eerst ff een kort proefritje maken.
Verders tjek je natuurlijk je standaard shit zodat je zeker weet dat de bike technisch ok is.
Remmen(blokken)
Profiel
Verlichting
Olie
etc.

(ik denk overigens dat een inhoudelijk meerzeggende topictitel meer reacties oplevert ;) )
 
ALs je een bike gaat huren zou ik altijd eerst ff een kort proefritje maken.
Verders tjek je natuurlijk je standaard shit zodat je zeker weet dat de bike technisch ok is.
Remmen(blokken)
Profiel
Verlichting
Olie
etc.

(ik denk overigens dat een inhoudelijk meerzeggende topictitel meer reacties oplevert ;) )


Bedankt voor zowel je inhoudelijke als je posting technische tips!
Ik zal er mijn voordeel mee doen
 
gewoon opstappen en wegrijden :) de draaicirkel zal alleen wat ruimer zijn dan je gewend bent van de KLR of de div.

Gelukkig zijn de wegen daar breed en de wegen weinig.
Bij straatje keren dan maar 3 keer steken; ze kennen me daar niet dus geeft dat niet
 
een aanhangwagen huren om de verloren onderdelen te vervoeren :+

choppertjes draaien een beetje lastiger (zeggen ze toch), maar je kan er ook lekker plat mee gaan :P

Veel :] plezier en ik wacht al op je reisverslag.

Zolang de onderdelen niet al te belangrijk zijn zal een rolletje duck tape ook wel volstaan, denk je niet?

Enne ik zal zeker een uitgebreide fotorapportage met reisverslag maken en hier posten. So stay tuned.
 
effe omhoog schoppen....

nog iemand tips voor een TDM/KLX rijder die een week op een Harley Soft-tail Deuce gaat rijden in da USAiii?
 
Nu krijg ik net via de mail alsnog te horen dat het een Fatboy wordt. Dat was ook mijn oorspronkelijke eerste keus. Dat moet wel zo'n beetje de vetste naked bike zijn die er bestaat. Yummy ;)
 
Nu ik terug ben van mijn weekje touren in de USA, is hier de beloofde foto van de Fatboy die ik tot mijn beschikking had. Ik heb er meer dan 1200 miles op gereden op voornamelijk binnenwegen. En ondanks de omvang en het gewicht (meer dan 320 kg) viel het rijden me enorm mee. Je gaat er lekker relaxed van rijden. Alleen de remmen....die waren echt zwaar kl#$%^#$%te. Wat moest ik daar hard in knijpen / op trappen zeg.

Nou, dit was hem dan:

abt.sized.jpg
 
Het is zeker een beleving om een tijdje op zo een bike te rijden.
Maar ik zou me huidige motor er niet voor inruilen. Daarvoor is zo'n softtail gewoonweg te onpraktisch. Ik rijd bijna dagelijks, weer of geen weer, en dan stel je toch andere eisen. Ik denk dat de volgende toch een BMW R1200GS zal worden... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan