Uitlaat

Viragoman

MF'er
24 jul 2003
210
0
Hoekse Waard
Ik ben al geruime tijd aan het kijken voor een heftige uitlaat met dito sound.
Zelfs tweedehands gaan ze weg voor meer dan 200 scheurie.
In de aftermarkt worden ook universele slip-ons aangeboden voor ca 40 euro per stuk. Wie heeft hier ervering mee?

Viragoman.
 
Ik heb op mijn Vulcan geen originele pijpen zitten. Er komt werkelijk een machtig mooi gebrul uit. Vooral bij het dichtdraaien van het gas of tijdens het afremmen op de motor. Alleen ik ben net even voor jou gaan kijken welk merk het is. Maar ik kan nergens een merknaam of type vinden. ...jammer. Ik zet er even een foto op, dan kun je zien welke uitlaat er ik op heb liggen.
IMG_0001.JPG
 
Slip ons gaan eigenlijk niet zoveel doen. Het geluid zal wel wat veranderen, maar neit drastisch (mijn ervaring dan). Zerker niet voor die prijs. DAn kan je evengoed je uitlaten demonteren en je dempers gaan "uitboren". Het beste is nog altijd een volledige uitlaatlijn. Maar ik kan begrijpen dat je het te duur vind.

ik heb net mijn uitlaat "laten" maken vanuit inox. Dus niet eens een bestaande laten veranderen maar hem voledig laten maken van scratch. Je wil niet weten wat dat kost.

Maar ik heb het geluid dat ik wil en een hoop performance winst
 
Ik heb op mijn zoon z'n Virago-750 open Bos uitlaten gemonteerd.
Het geluid is net een hele zware Harley of zo. Maar hij gebruikt meer benzine .En het lijkt of hij minder trekt.
 
Ik heb op mijn zoon z'n Virago-750 open Bos uitlaten gemonteerd.
Het geluid is net een hele zware Harley of zo. Maar hij gebruikt meer benzine .En het lijkt of hij minder trekt.
Dat zou je willen dat het als een Harley klonk.....
 
Dat zou je willen dat het als een Harley klonk.....
.
Met het geluid van een Harley bedoel ik gewoon een verschrikkelijke boel kelereherrie. Als een buurman bij ons z,n HD start staan bij ons de ramen in de sponningen te trillen. Helemaal fijn als hij er 's zomers (als het niet regent en als hij hem aan de praat krijgt)mee naar z'n werk gaat om 5 uur 's ochtends.
 
Met het geluid van een Harley bedoel ik gewoon een verschrikkelijke boel kelereherrie. Als een buurman bij ons z,n HD start staan bij ons de ramen in de sponningen te trillen. Helemaal fijn als hij er 's zomers mee naar z'n werk gaat om 5 uur 's ochtends.

uhm....... waar woon jij? o-)
 
Heej Viragoman, ik ook maar weer eens online.

Wel toevallig dat je dit topic bent gestart, want ook ik ben op zoek naar fijne uitlaatjes. Bij mijn XV1100 zitter er nog originele uitlaten op, met onder mijn fiets een enorme demper, of in ieder geval een pot waar beide uitgangen van de motor bijeen komen en daarna weer verdeeld worden..? Hierdoor ontstaat een geluid wat niet harder is dan de sparta-med van mijn oma! |(

Het liefst heb ik er ook mooie pijpen onder met een mooi geluid, en een optie voor mij is die van HighwayHawk:

65-9554.jpg


Bij me dealer zeiden ze dat er een 'berg' herrie uitkomt en dat het open uitlaten zijn. }) Ik moet er dan nog wel 'silencers' in plaatsen. Echter vind ik ze wel wat dunnetjes... Had jij al iets gevonden qua uitlaten?

Groeten Gies
 
Dat scheelt toch wel wat! Bij MotoPort vertelden ze mij dat deze uitlaatjes €199,- eurie zouden kosten, daar zitten dan wel de verzendkosten bij.

Van de site Bikercom.com:
We ship daily by UPS and other competitive freight agencies. Our site will calculate automatically the cost of the freight to your door and will show it on the order for your acceptance. Our freight fees are always the lowest ones, based on our strong agreements with the best transport companies.

Hier dus ook en is dus een stuk goedkoper. Toch ben ik op zoek naar iets dikkere pijpies. Iets zoals 'Low-boy Shotguns' maar dan slash-cut. Zegt je dat iets?



Met geluidje! :9~ Deze uitlaat is alleen niet verkrijgbaar via 'Custom Cruizers' |(

Ik ga nog maar even verder zoeken...
 
Nee Gies, deze ken ik niet. Wel gaaf geluidje trouwens.

Heb jij al iets geboord aan die standaard pijpen?

Viragoman.
 
Ik heb zelf niets aan mijn uitlaten geboord, de vorige eigenaar wel. Effe een piccie:

Uitlaten.jpg

(dat rooie is me trui)

3 gaatjes aan de onderkant van beide uitlaatjes. Dit geeft wel een roffelend geluidje, waarschijnlijk iets mooier dan zonder gaatjes, maar daarvoor heb ik zelf geen vergelijkingsmateriaal. Maar de echte zware klappen en het mooie geluid mis ik wel...
 
ik heb vandaag uitlaten gemonteerd van highway hawk slaskcut cataloog nr 652 063
ze klinken heel mooi zoals een zware motor moet klinken (harly ) verbruik blijft hetzelfde en rijprestaties ook, heb op een dyna bank deze namidag nog nagemeten
gewoon monteren alles past perfekt geen andere afstelling van carburator of zo neen gewoon monteren en rijden ongelooflijk prachtig :] kostprijs 400 euro in belgie
 
Ik heb zelf niets aan mijn uitlaten geboord, de vorige eigenaar wel. Effe een piccie:

(Afbeelding)
(dat rooie is me trui)

3 gaatjes aan de onderkant van beide uitlaatjes. Dit geeft wel een roffelend geluidje, waarschijnlijk iets mooier dan zonder gaatjes, maar daarvoor heb ik zelf geen vergelijkingsmateriaal. Maar de echte zware klappen en het mooie geluid mis ik wel...

Ja, belachelijk hè die keverpijpen eraan. Die ontwerper moeten ze direct ontslaan.(zal nu wel met de VUT zijn inmiddels)...

Viragoman
 
Terug
Bovenaan Onderaan