clip-ons monteren - waar op letten?

kidDieX

MF'er
31 mrt 2004
200
0
BE
Nu had ik graag clip-ons gemonteerd in plaats van een gewoon stuurtje. Het stuur er afhalen is geen probleem gebleken, de clip-ons er op zetten is wat anders. Hoe ga ik best te werk? Waar let ik op? Ergens heb ik zo nog iets van 'ja maar je hebt dan eigenlijk gewoon je vorkbeentjes beet'. Het moet dienen op een oude Hondie, 33 mm. vorkje. Euhm... juist, ik ben nieuw hier ('llo allen!)
 
Welkom, heb je clip ons voor een 33 mm vork. Goed geregeld. Clip-on zit zo vast dat je hem met behoorlijk wat kracht zult moeten verdraaien, tenzij boutje lostrilt. Meestal hebben moderne clip-ons een nok tegen het verdraaien. Maar ach ze racen er mee, dus gewoon rijden zal geen probleem opleveren. Gros van de brikkers heeft wel er wel 1 met clip-ons. :)
 
Clip-ons zijn mooi. Ben ik trouwens niet helemaal met je eens Ron, denk dat er meer met M-stuurtjes rijden dan met Clip-ons. Maar goed hier even een ploatie van clip-ons (ja ik vind ze erg mooi ;) )
DSCF0050_006.sized.jpg

DSCF0051.sized.jpg

DSCF0052.sized.jpg

DSCF0053.sized.jpg

DSCF0054.sized.jpg


Het belangrijkste is dat ze echt goed passen. Maar ze zijn moeilijk te vinden van 33mm, dus suc6. Goed uitlijnen, kijken of ze niet tegen je tank aanzitten en goed vast zetten. Moet allemaal geen problemen opleveren.

Doet eens een picie van je fiets?
 
Geert, begint zo lamgzamerhand wel steeds vaker te komen, wij zijn al met z'n 4en :+
De mijne waren voor 35 mm poten en heb toen maar een shim gemaakt met RVS van 1 mm dik. Zit als gegoten. PS mijn clip-ons zijn verchroomd dus geen problemen met invreten op alu want dat zit er niet. :9
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn clip-ons als volgt gemonteerd. Kroonplaat losgeschroefd (dikke schroef los), schroeven die de poten vast houden los gemaakt, kroonplaat eraf, koplamporen en clip-ons erop, en de boel weer in elkaar gedraaid. Al met al een kwartiertje werk.
Dan de handvatten en hendels en electra en zooi en spiegels er weer op en gaan met die banaan!
 
Ja psies: zie Nomad's advies (zo zit dat bij mij ook)
Kijk effe of je stuuruitslag nog wordt gehaald zonder dat er een clip-on tegen de tank komt.
Houdt ook genoeg ruimte voor je hand/duim: da's nie prettig als die klemt tussen tank en stuurhelft.... :( (doet veel auw!)
Goed vastzetten, borgen d.m.v. lipje kan maar hoeft niet.

Welkom trouwens, en geef ons eens een piccie van de fiets! ;)
 
nog effe geduld met piccies, ik zit nog in volle opbouw, en ik ga julie er lekker op laten wachten :) . het is een Honda CB250RS, dus een ééncilinder. Kostte me niks, liep alleen niet. Dat had ik gefikst na een uurtje (en zeggen dat de vorige eigenaar hem een paar maand aan een Honda-dealer had gegeven om hem te repareren - niet gevonden zegt die, wel 200 pleuro dokken :? . Dan ben ik beginnen denken 'wat doe ik d'r mee' want ik heb zo'n beetje tweewielers op overschot. Ja, een Clubman-achtig iets zag ik wel zitten. Dus heb ik nu de boel gesloopt en ik zit in de fase van 'zoeken en vinden'. Lange tank (ja ik heb die op marktplaats gezien), kort zitje, bol kontje, clipons. Binnen 2 weken is het hier in de buurt beurs (België trouwens) en daar staan de piepeltjes van Ruig poly meestal. Dus ga ik met het boeltje naar ginder en ga wat passen. Dan moet het 'te passen' gemaakt worden, en als ik daarvan tevreden ben halen we de boel terug uit elkaar (die er nu niet uitziet omdat het nog niet 'in het net' hoeft), poetsen we alles op, framepje coaten, lakje d'r over en terug in elkaar. Voorlopig zou het een zwart blok worden, rood frame en metalflake zilver tank en kontje. Oh, en als het kan zwarte, korte megafoontjes. Voor de rest is zo'n clubman niet veel. da's dus zowat tussen een full-racer en een café in, voor de niet-verstaanders. Zo gauw het op iets lijkt stuur ik het door, nu ben ik zelfs een beetje beschaamd om de zooi te laten zien. Trouwens voor een prikje over te nemen :o riginele tank, zadel, kontje, achterlicht en zijdekseltjes, alles in perfecte staat. Past ook op CB twins begin jaren 80. Ik zal effe een plaatje posten straks. Wil eventueel ruilen, als je d'r iets zinnigs tegenover zet. Roep me maar als je klaar bent :)
 
Zonder plaatjes zijn we wat minder snel bereid je met wijze raad bij te staan ;)
Wij willen plaatjes! Wij willen plaatjes! Wij willen plaatjes! Wij willen plaatjes! :+
 
Opbouw plaatjes zijn meestal juist de leukste. ;)

Plaatjes, Plaatjes, Plaatjes, Plaatjes, Plaatjes, Plaatjes, Plaatjes, Plaatjes, Plaatjes, Plaatjes, Plaatjes, Plaatjes, Plaatjes, Plaatjes, Plaatjes, Plaatjes, Plaatjes, Plaatjes, Plaatjes, Plaatjes, Plaatjes, Plaatjes, Plaatjes, Plaatjes :+
 
Ehmmm...heeft het nog zin dat ook ik nog eens om plaatjes vraag??

plaatjes!!! ;)
 
die eerste 'dit is em', maak daar maar gauw van 'dat was em', want eigenlijk staat hij er nu zo bij. waar ik een rothekel aan heb is die zooi kabeltjes. daar gaat deftig in gesnoeid worden, nieuwe tracé zoeken en dan nieuwe kabelboom knutselen. Lijkt me iets voor deze winter. Gelukkig heb ik nog wat ander speelgoed om rubber mee op asfalt te smeren als het zonnetje schijnt :] ...

Bijlage: blootje1.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik zal de foto's nog wel uploaden op m'n eigen site'je zogauw ik een beetje tijd heb, maar ik hoop dat ik hiermee toch effe de gemoederen kan bedaren :)
 
Zo kijkt nog gemakkelijker
full

full

full

full


Tip, als je ze als attachment erin zet en dan [imgatt ] zonder spatie zet, geeft ie meteen de plaatjes weer
 
ow, OK. Zal ik op letten. Anders wordt het zo'n drukte met dat geklik zeker? Luiwammessen 8-)
 
ik schrik me nog altijd rot als ik kijk naar de eerste en de laatste foto en ik weet dat daar slechts een uurtje of 2 tussen zit. In elk geval heb ik er al netjes een zootje van kunnen maken. Nu nog proberen het filmpje achteruit te draaien en tegelijkertijd ergens anders uit te komen. Lijkt het scenario van Lost Highway wel :) ...
het was/is inderdaad een lelijk stuk rij-ijzer (geweest), vandaar dat ik er dat retro-dingetje wil van maken. Alu tankje kan nog steeds, ik stel me iets voor in de lijn van een Mini-Manx tankje van een Norton, maar daarvoor moet ik al naar Duitsland om effe te passen. Iets van 200 pleuro voor een tankje. En daar dan een BSA Goldstar-zadeltje bij, hmmm. Dat moet dan zoiets worden:
cb250rs_norton1.jpg

Iets italiaanser kan het ook nog uiteraard, met een Parilla (nee, niet Aprilia) tank:
new_pallila_1.JPG

effe ter herinnering: al de pics die ik gepost heb gebruiken dus deze zelfde basis. Is eeen populair project-fietsje in Japan blijkbaar, de gekste dingen doen ze ermee. Ik zal binnenkort m'n favo's eens uitmesten, om jullie mee te laten genieten :) .
 
Laatst bewerkt:
In ieder geval heb je al leuke alu velgjes voor een retro modelletje. Vind dat norton model tank prachtig. Wel een megaphone look dempertje
 
Mijn "look" dempertje klinkt anders heeeeel errug lekker diep, denk dat je na een paar maanden de echte wel kunt schieten.
 
Vertel?
ik heb nu een paar maandjes de "Engelse korte" drondr, en ze blijven :9~ !!

al is het chroomwerk wat minder na een winter doorkachelen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan