Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

Waar op te letten bij aankoop tweedehands motor ?

Pagina's:
  1. 1

599 cc

Reg. datum:
08 mrt. 2004
Beste MF-ers,

Heel graag zou ik jullie meningen willen vragen wat betreft de belangrijkste punten waar naar gekeken moet worden bij de aankoop van een 2ehands motor.
Het betreft in mijn geval een CBR600F uit '99 met bijna 6000 km op de teller.

Ik weet dat er een heel uitgebreide lijst is en die heb ik ook. Maar wat zijn nou de belangrijkste punten waar naar gekeken moet worden?

Ik zelf wil naar de volgende punten sowieso kijken:
-kijken of de remschijven lekker glad zijn van binnen naar buiten toe
-kijken naar de tandwielen en kettingspanning
-kijken naar het profiel van de banden
-tijdens het rijden kijken of de koppeling gaat slippen bij hoge versnelling lage toeren
-remproefje doen
-kijken of ie goed versnelt
-kijken wat er gebeurt bij hoge toeren
-verlichting controleren
-framenummer met kentekenbewijs verifieren
-opletten of het stuur niet naar een bepaalde richting trekt

Dat is het wel zo een beetje. Waar letten jullie op bij aankoop van een 2ehands motor bij particulier ?

Vast bedankt voor jullie reacties!
Te Koop Honda CBR600F uit 1999 met 8.500 km zgan

dclbxrl

Reg. datum:
06 apr. 2003
op de particulier zelf
tisniedevalmaardelanding

...........burp!

Reg. datum:
06 jan. 2002
Gebruik effe de zoekfunctie.....zijn volgens mij al tientallen topics over aankooptips!!!
Vette VT1100!

CBR600FS

Reg. datum:
02 jun. 2002
Jawatte, 1250 km/jaar dat is nog eens een motorfreak geweest......
Te Koop: HONDA CBR600FS ´02

599 cc

Reg. datum:
08 mrt. 2004
Ik vind de kilometers ook aan de weinige kant inderdaad. Maar ik heb er nog 1 gezien en die had 8000 km op de teller en een ander rond de 10.000 km dus het zou kunnen denk ik.

En ik heb de zoekfunctie al gebruikt en alles hierover al gelezen. Maar daaruit wordt niet duidelijk wat de belangrijkste punten zijn en de punten in geval van een CBR600F uit '99 waar op gelet moet worden.

Ik hoop dat er nog vele tips zullen volgen vast bedankt...

Over smaak valt te twisten...

Reg. datum:
23 okt. 2003
Ze zeggen wel eens: "de fiets is regelmatig onderhouden". Kijk in dat geval dan even naar de kleur van de remvloeistof!
Bruin betekent lang niet vervangen...
("`-''-/").___..--''"`-._
`*_ * ) `-. ( ).`-.__.`)
(_Y_.)' ._ ) `._ `. ``-..-'
_..`--'_..-_/ /--'_.' ,'
(((' (((-((('' ((((

parttime ratbiker

Reg. datum:
25 jul. 2002
UTFS.gif
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep. But if I spin and start to slide, please dear god, protect my ride

Laten we lekker link gaan doen

Reg. datum:
26 okt. 2003
ik denk dat je hier wel wat aan hebt

http://www.student.kun.nl/wouter.timmer/index.htm
Second place is the first looser.

Experience varies directly with equipment ruined.

ongeloveloos...

Reg. datum:
23 jan. 2003
Die lage kilometerstand kan prima kloppen: de meeste motorrijders zijn mooiweerrijders en tikken nog geen 2500 km per jaar weg....
Die lage kilometerstand is tevens een goeie indicatie voor de staat van het motorblok (mits goed warmgereden natuurlijk), bovendien koop je met een Honda zelden een slecht product.
Ik kan mij niet heugen dat dit modeljaar kinderziektes heeft,de 600 is er al een tijdje,dus die zullen er wel uitgevolueerd zijn.
Kijk naar algemene staat van onderhoud,en kijk ook naar ketting/tandwielen en banden/remblokkken, anders kon je na aankoop nog wel eens een flinke kostenpost staan te wachten mochten deze aan vervanging toezijn.
Een reden voor onderhandeling dus....
Rij ermee, luister naar het blok en vreemde geluiden.
Ik kan mij niet voorstellen dat met deze lage kilometerstand de koppeling er al "uit" ligt,maar er rijden genoeg hufters rond....
Als de motor een tijdje heeft stilgestaan, wil ze nog wel eens nukkig zijn op zo'n proefrit.
Probeer daar een beetje doorheen te kijken,tenzij er natuurlijk echt wat aan de hand is.
Last but not least: neem iemand mee met verstand van zaken die geen roze bril opheeft...
Succes! ;)
Hakuna matata

Reg. datum:
26 sep. 2003
quote:

:^ Bij de geringste twijfel niet doen!
Yes, we live another day :)

Reg. datum:
29 jun. 2003
Met proefrijden met losse handen rijden, kijken of hij niet naar 1 kant trekt of gaat zwabberen, in elke versnelling ff op de motor laten afremmen en luisteren of je niks raars hoort.
Slijtage van voetsteunjes en handvaten en kontactslot letten, als dat erg versleten is klopt de km-stand niet.
vragen of je kunt overschakelen als je op 1 wiel rijd met die motor (als hij overtuigend ja zegt dan laten staan t ding)
... and the road becomes my bride

Over smaak valt te twisten...

Reg. datum:
23 okt. 2003
Motor op de middenstandaard zetten en het stuur beide kanten opgooien: moet nl vanzelf en soepel gaan.

Op de motor zitten en een stukje naar voren rijden. Daarna de rem inknijpen. Goed luisteren of je geen rare tikje hoort (speling op het balhoofd)
("`-''-/").___..--''"`-._
`*_ * ) `-. ( ).`-.__.`)
(_Y_.)' ._ ) `._ `. ``-..-'
_..`--'_..-_/ /--'_.' ,'
(((' (((-((('' ((((

599 cc

Reg. datum:
08 mrt. 2004
Bedankt mensen voor de tips...

Shadow Ace 750

Reg. datum:
08 jan. 2003
quote:
Op zaterdag 03 april 2004 14:43 schreef alexZX9R het volgende:
vragen of je kunt overschakelen als je op 1 wiel rijd met die motor (als hij overtuigend ja zegt dan laten staan t ding)

Woei, das wel een hele goeie 8-)
We are immortal for a limited time.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
We may be humans, but we're still animals.

FZR600R

Reg. datum:
24 dec. 2001
quote:

:^ :} Ghehehe

Nog maar een keer :P Motorinspectie
"Weten is boeiender dan denken. Soms is het omgekeerd."

599 cc

Reg. datum:
08 mrt. 2004
Ik heb hem gekocht mensen en meteen wat foto's gezet op t forum bij Algemene Praat.

Heb 2 uur gereden vandaag en hij doet t nog steeds dussss denk wel dat t een goede aankoop is geweest!

Bedankt voor de tips :}

Select Forum

© 2001-2014 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.