iemand ervaring met niet rechtdoor rijdende virago

Spirit 250

MF'er
10 sep 2003
80
0
Eindhoven
Hoi

Ik heb een 2e hands virago xv1100 gekocht.

Hij rijd super op wa dingen na die nie momenteel worre opgelost bij dealer doormiddel van grote beurt nieuwe banden en de tank van binnen gestraald en opnieuw gelakt of hoe heet da van binne..

Ik ok gevraagt bij de dealer of zo konde kijken waarom ie nie recht door rijd met losse handen. Schijnt te komen door een stukje onbalans door de cardan...

Heeft iemand hier ervaring mee of ben ik de enige ? Ik geloof het op zich wel maar heb het nog nooit van iemand anders gehoord.

Spirit
 
ik heb ook een motor met cardan , maar ik rij soms kilometers met de handen van het stuur om een shaggie te draaien , ik denk dat je mischien een beetje scheef op de motor zit.
 
controleer de luchtdruk in beide vorkpoten misschien komt daar de oorzaak vandaan? :?
of de veerinstellingen van de achter dempers misschien?
 
ik heb ook een motor met cardan , maar ik rij soms kilometers met de handen van het stuur om een shaggie te draaien , ik denk dat je mischien een beetje scheef op de motor zit.

Only in america :)

Lijkt me stug dat dit door cardan komt eigenlijk.. laat je voorvork es nakijken (is het geen schadefiets? ivm krom frame ofzo)
 
ik heb ook een motor met cardan , maar ik rij soms kilometers met de handen van het stuur om een shaggie te draaien , ik denk dat je mischien een beetje scheef op de motor zit.

kilometers met de handen van het stuur, vreemd .. hoe geef jij dan gas :o
 
Only in america :)

Lijkt me stug dat dit door cardan komt eigenlijk.. laat je voorvork es nakijken (is het geen schadefiets? ivm krom frame ofzo)

Een motor met cardan (aan de linker zijde) trekt heeeel lichtjes naar de linkerkant door de gyroscopische kracht van de cardanas. Dit is echter amper voelbaar. Normaal gezien loopt een motor op de openbare weg vaak heel lichtjes naar rechts door de bolling van het wegdek. Op een geheel vlakke weg hoort hij echter netjes rechtuit te rijden.
 
Kletskoekverhaal van de dealer....
Laat em is goed nakijken of het geen schadefiets is...
Op dit forum zijn daar wel 'handleidingen'voor te vinden.
 
Ik zal zeker nog eens navragen of het wel normaal is dat ie zoveel naar links rijd mij lijkt het wat veel.... Nouja veel als ik er gewoon op rij merk ik bijna nix behalve als ik me stuur los laat als ik wa harder rij 40+.

in iedergeval bedankt voor reactie 8-)
 
je kunt nog proberen de chromenvorkpoten 90 graden te draaien aan een kant tegelijk,als er een kromme poot inzit die iets naar achteren staat hef je het scheef staan weer op O-)
 
En bij de garage de fiets gewoon effe laten uitbalanceren? Is dat geen optie? Het kan zijn dat je voor of achterwiel niet recht in de vork/brug gemonteerd zijn. Succes nog!
 
ik heb ook een motor met cardan , maar ik rij soms kilometers met de handen van het stuur om een shaggie te draaien , ik denk dat je mischien een beetje scheef op de motor zit.

Tsja, dat kan ook.
Ik lees altijd de krant als ik over die saaie afsluitdijk moet. Bakje koffie er bij...
 
Tsja, dat kan ook.
Ik lees altijd de krant als ik over die saaie afsluitdijk moet. Bakje koffie er bij...

... nog even scheren voor de spiegel... faxje versturen... goldwing rulez! :+

In het ergste geval is het frame krom, dat zou best lastig zijn. Ik las ook een post "misschien dat jij er scheef op zit" nou, laat iemand anders rijden en kijk hoe diegene het ervaart.
 
ik bezit ook een virago xv 1100 nieuw gekocht en heb ooit ook een scheefloper gehad ,na het plaatsen van een nieuwe dunlop voorband liep mijn motor altijd naar rechts ,na nazicht en uitbalanseren van wiel was het iets beter ,maar nog scheeflopen het ging mij zo op mijn zenuwen lopen, dat ik dan maar drastisch weer een andere nieuwe voorband plaaste en mijn probleem was weg,de motor liep daarna mooi recht door !!!
mischien een slechte band? wie weet zoeken en uitproberen
 
Die van mij liep met het vorige set banden ok al scheef maar ik zal effe kijken.
Zit niet zo ruim dat ik wa banden kan gaan testen maar als ze nix anders vinden zal ik daar ok us naar kijken !!!
Heb besloten toch maar eens langs een schade bedrijf te gaan.

Ik vind het ok wel zwaar iritant nie omdat er niet mee te rijden valt maar gewoon omdat ie zo nie hoort te rijden.

Spirit
 
Hi Spirit,

Ik rijd ook Virago. Als je twijfelt over jouw bike kunnen we een keer daten. Dan kunnen we op een klein stukkie wisselen. Voel je precies wat er anders voelt.
Ik rijd btw niet met losse handen, wel met grote regelmaat met een aardige snelheid (voor zo'n Virago dan) losjes met aan handje aan het stuur. En dát gaat perfect.
Als je het voorstel ziet zitten ..... ik ben zo in Eindhoven (kom uit Utrecht).

Greetz,

Eagle
 
Hoezo een shaggie draaien en faxen?............ jullie maken me gek, de mijne brengt me smorgen's naar mijn werk :z en daaaaaaar wordt ik pas wakker en sta op :Z .
Pffff
 
Ik kan in iedergeval in een bocht naar links kaart gaan lezen of zo hoef me stuur nie vast te houden gaat van zelf... :9
En van baan verwisselen gaat makkelijk effe losse handen niet te lang dan kom ik vangrail tegen...
En op mn achterwiel gaat ie ok wel rechtdoor !!!

Spirit
 
Nou eerst even een opmerking. Wel eens een goed sturende Virago onder je kont
gehad?? ;)
Nee zonder dollen,volgens mij moet je even naar de balhoofdlagers kijken
zeer simpel even op de middenbok trekken en dan met het voorwiel van de grond
met het stuur recht alleen de eerste 2 cm naar rechts sturen en dan 2 cm naar links sturen , je moet nu een vloeiende beweging hebben voel je maar een
heel klein "putje" in die beweging dan kan je er donder op zeggen dat je lagers
naar de klote zijn.
Dit is niet zo'n grote ingreep en hoeft je de kop niet te kosten.
Eventueel verdraai je de lagers 90 graden gaan ze weer 50.000 km mee

P.S een motor rijd in principe altijd rechtdoor of je er nu scheef opzit of niet.
Dit heeft met je naloop te maken en niet met je banden.

:)

Ruud
 
Terug
Bovenaan Onderaan