nieuwe uitlaten voor virago 1100

softy341

MF'er
2 apr 2004
40
0
heist op den berg belgie
hallo heren ik heb twee nieuwe uitlaten gekocht van highway haxk slascut exhaus systems omdat ik van de originele uitlaten maar een lichte klote geluid vond voor zo een zware motor, nu ik
heb ze nog niet gemonteerd door tijdgebrek ,en nu onlangs kreeg ik te horen van iemand met een race motor dat half open pijpen veel vermogen verlies betekend tegenover de originele uitlaten ,heeft iemand hier met die pijpen of ander merken van pijpen ervaring mee op een virago of een andere motor en maken ze inderdaad veel lawaai, wand het is mijn bedoeling een zwaarder motor geluid te verkrijgen en geen lawaaierige motor zodat mijn buurman smorgens uit zijn bed word getrild van de db , ik hoop op enkele reacties en met dank op voorhand :9
groetjes
 
Dat wordt retourneren denk ik.(;
Je krijgt niet alleen veel meer herrie, maar ok minder tegendruk. Je zult daarom je carbs opnieuw af moeten laten stellen.....
 
Hoi Softy 431,

zie ook dit topic. Je kan voor niet zoveel silencers erop/erin bouwen:

B65821.jpg


Zou niet precies weten hoe die er op/in te zetten zijn, ik zou zelf ook geen zin hebben om een gaatje in de onderkant van zo'n uitlaat te boren, want die uitlaten zijn MOOI! :9~ Maar qua vermogen zal het er volgens mij niet heel veel op achteruit gaan, maar een Virago rij je toch niet voor het vermogen? Meer voor de show (chroom) en geluid (wat ik nog niet heb)... toch? :?

Laat me alsjeblieft weten als je ze er op gebouwd hebt, ik ben serieus ook van plan deze te gaan kopen... Misschien kan je een piccie plaatsen?

Groeten Gies!
 
hallo jongens
gies zoals je vroeg laat ik het hier weten, ik heb de uitlaten highway hauwk gemonteerd en al zo een 180 km gereden!
ze klinken perfekt naar mijn zin ,niet een overdreven lawaai wel een zwaar geronk
wat me wel opviel is het minder snel optrekken ! :] en inderdaad ook de carburatie heb ik iets anders moeten afstellen , dus het gelul dat je deze dempers er zo kunt opplaatsen( slipon )zonder aanpassingen aan de motor is niet waar!ik heb wat steuntjes en gaatjes moeten maken en dus ook anders gaan afstellen van motor
maar voor de rest werk het perfect ,kwa benzinneverbruik kon ik vroeger 195 km rijden en dan op rezerve nu met de uitlaten heb ik hem net zo volgetankt en op 175 km moest ik al op rezerve brandstof overschakelen, mischien met nog beter afregelen van motor zal hij terug op het oude benzine verbruik komen
groetjes :]
 
vol verbazing kreeg ik vandaag om 9 uur vanmorgen een telefoon van de handelaar waar ik de uitlaten heb gekocht van de week en al op mijn virago had geplaatst en al mee gereden heb ,hij deelde mij mee dat hij mij de verkeerde uitlaten aan mij had meegegeven en of ik deze wilde terug brengen en omruilen ,ik schrok me een bult het paste toch op mijn virago, juist vertelde de handelaar maar die jij nu mee hebt zijn open suppertraps en geen half gesloten de half gesloten gedemte hebben het nummer 652 063 en die had jij besteld, dus ik slopen die uitlaten en omruilen ,met de nodige discutie omdat ik er al mee gerden had mijn fout niet zijn fout wel ,omgeruild en heb die nieuwe uitlaten gemonteerd en heb mijn oude afstelling op de carburateur moeten terug instellen heb met deze uitlaten na montage vandaag ongeveer een 208 km gereden en mijn bevindingen kan ik alleen maar positief aan iedereen mededelen met een virago xv1100 heb geen pk verlies en merk ook niet van dat hij minder snel optrekt wat met de andere pijpen wel het geval was ,ook het verbruik met deze pijpen is gelijk aan de standaart fabrieks pijpen , dus jongens highway hawk exhoust systems slaskcut nr 652 063 passen perfect zonder aanpassingen en kan je plaatsen zonder verdere regeling van de motor en een mooi zwaar geluid :]

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/81376/65ecb88aa58df2c713e6ee835a0c503a (652-063.jpg)​
 
652-063 EXHAUST SYSTEM SLASHCUT XV750/1000/1100
Add this to my
button_hotlist_1.gif
* NO WARRANTY ON BLUING, DUE TO FLUCTUATIONS IN ENGINE SETTINGS

Ja dus... I think -> http://www.highwayhawk.com/prod-detail.php?prod_id=1258&type=&scrolly=1483 (linkie!)
 
IK heb wel interesse voor deze uitlaten, maar wil ook graag weten wat voor prijskaartje er aan hangt. Misschien weten jullie een leuk adresje?
Alvast bedankt.....FoeFoe
 
ik heb de uitlaten nieuw aangekocht bij m v d bikes koningleopoldlaan 154 3920 lommel belgie
tel 003211/541558
dat was voor belgie de goedkoopste die ik vond in nieuwe uitlaten van highway hawk exhaust systems slasckut xv 1100 cataloog nr 652063
prijskaartje 400 euro rond alles kompleet geleverd ,plaatsing kan je makelijk zelf doen het past allemaal perfeckt
maar zoek eerst eens op het internet onder uitlaten virago xv 1100 in zoekmachine google!
na mijn bestelling ben ik er in occasie tegen gekomen met foto op het net voor 100 euro in nederland ,alleen ik heb de site niet bewaard omdat ik reeds besteld had aan mijn leveransier,sorry
groetjes francis :]
 
Maaruh... softy341,

ik weet niet of je in het bezit bent van een camera of i.d. heb je misschien een plaatje van hoe het er op jouw fiets uitziet? Ben wel benieuwd!

Groetz
 
Ik heb onder mijn duizend ook pijpen van Highway Hawk. Alleen ik denk toch een ander model want deze waren "maar" 200 euri :)

Ik ga wel volgende week die dempertjes er in monteren...ze maken een partij herrie. Dat houwen we wel speciaal voor de toertochies!

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/83616/793f4eecdbd77b7e732250dc46aa5bdf (Virago 1.jpg)​
 
Ja die open pijpen kosten zelfs minder dan 200 euro. Trouwens nog duur eigenlijk voor 2 gebogen pijpies van nog geen meter lang? Maar goed, zelf ken je het er niet voor maken...helaas.

Ben inderdaad benieuwd naar de pics van Softy341.

Viragoman.
 
dus jongens highway hawk exhoust systems slaskcut nr 652 063 passen perfect zonder aanpassingen en kan je plaatsen zonder verdere regeling van de motor en een mooi zwaar geluid :]

Peter S. Wat zijn eigenlijk jouw bevindingen van de Dragonpipes? Ook hetzelfde benizineverbruik en vermogen als de standaard uitlaat? En het geluid?
Zijn deze er ook zonder problemen op te zetten?

Het is inderdaad wel wazig waarom ze er op die 'folderfoto' langer uitzien!? :? En als je dempers erop/in bouwt, zou ik graag willen weten hoe en wat. In ieder geval :} voor de uitlaten ;)

Groetz
 
de pijpen die jij hier op de foto's toond zijn inderdaad andere dan mijn pijpen
die van jou zijn volledig open pijpen en inderdaad veel goedkoper (klopt 200 euro ongeveer) dat waren de pijpen die ze mij eerst geleverd hebben en ik al had geplaast maar met jou pijpen moet je wel de carburateur bijstellen of verstellen
ik had met die pijpen een groter verbruik van benzine en iets minder kracht in koppel en het optrekken van de motor was ook iets trager!
ik zal nu even een paar foto's maken van de motor in de stalling en op het net plaatsen met de nieuwe pijpen , met de nieuwe pijpen heb ik een heel goede resultaten ,zelfde benzine verbruik ,en terug mijn oude koppel zoals vroeger met de originele pijpen,
groetjes francis
 
Ik heb ze nog niet lang genoeg om echt op of aanmerkingen te maken behalve...ze maken een boel herrie! Vooral nu mijn carb's nog niet helemaal goed staan. Ik zie voetgangers in de heg duiken omdat ze denken dat er geschoten wordt als ik mijn gas los laat })

Ben wel benieuwd of het iig wat beschaafder wordt met die xtra dempertjes....

Overgens passen ze perfect. Het was alleen een enorm probleem om de oude (na bijna 20 jaar) er af te krijgen :?
 
Heb het opgelost door einddempers van een H-D Sportster te monteren. Als het nodig is voor een treffen of zo haal ik ze er makkelijk af.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan