Wie is er bekend met de suzuki Madura 1200!

V-four

Rookie
10 apr 2004
9
0
Didam
Zijn er mensen die meer weten over de Madura of er misschien zelf eentje hebben dan hoor ik hier graag wat van!
Het gebeurt maar wat vaak dat als ik met iemand over de Madura praat ze de schouders ophalen en totaal niet begrijpen om wat voor een motor het gaat.
Het is zoals dat heet een "grijze fiets" deze motor is niet op de Europese markt
verkocht het is een Amerikaans model met een V-four 1200cc vloeistofgekoeld blok.
De motor is er in twee uitvoeringen 750cc en de 1200cc.
De 1200cc heeft een vermogen van 125pk en zes versnellingen, de zesde is meer een
"overdrive" en dit type heeft een cardan aandrijving.
Volgens de monteur die mijn motor in onderhoud heeft staan ze bij de kenners bekend om hun hoge koppel.
Als er mensen zijn die iets meer weten laat dit dan graag even weten!

Groeten Jeroen. :]
 
Zover mij bekend was dit Suzuki's antwoord op de Honda Magna V65 (en de Yamaha V-max) en voor Suzuki een financiele flop, de verkopen liepen op z'n zachtst gezegd niet echt hard en had behoorlijk wat kinderziektes. Van deze 3 typen motoren heeft eigenlijk alleen de V-max het gered, de Honda V65 werd na 1986 ook niet meer geproduceerd.
 
Heb 2 jaar een Madura 1200 gehad en is een van de fijnste motors waarmee ik heb gereden, zit super en is erg snel, is niet zuinig, en twee keer cardan aandrijving achter kapot gereden. (is wel mijn eigen schuld geweest reed zeer regelmatig op een wiel weg!!.)

Mvrgr. G.T
 
Terug
Bovenaan Onderaan