goede motordealer omg. Tilburg/Breda?

antonio

Die hard MF'er
3 jan 2004
613
0
ik ben op zoek naar een goede motorzaak om mijn Honda CB-1 aan toe te vertrouwen voor het wat grotere onderhoudswerk.

kent iemand goede motorzaken in omg. Tilburg of Breda (Eindhoven en Den Bosch is wat ver)????

is het trouwens aan te raden om bij een echte Honda-dealer te gaan, of scheelt dit voornamelijk in prijs? hebben jullie hier ervaringen mee?


ik hoor 't wel!

post anders maar gewoon je ervaringen met alle dealers in de deze regio, goed of slecht, maakt mij niet uit. zo krijg ik een beetje een beeld van de service en technische kennis van die motorzaken.
 
motoport breda is duur, erg duur.
Ad van gils (naast motoport :P ) is een derderangs prutser, knoeier, vul maar aan. Ik breng m'n motor daar nooit meer :r

Daarentegen hoor ik een hoop positieve geluiden over Klazen in Berkel-Enschot (ben er zelf (nog) nooit geweest)
 
.Ad van gils (naast motoport :P ) is een derderangs prutser, knoeier, vul maar aan. Ik breng m'n motor daar nooit meer :r
IK heb met Ad van Gils een hele andere positieve ervaring, gewoon , no nonsense ervaring!!Gewoon,een goede sevice, goed advies, en goed werk, ook zijn monteur eens afgescand op wat meningen, en dat vond ik een eerlijke zaak!! eens lekker op handen staan kijken , en ik durf Ad van Gils gewoon te vertrouwen hoor !!
Ik ben er netjes , en GOED geholpen
 
een maat van me brengt zijn motortje ook altijd bij adje... nergens last van

ik breng de mijne naar een officiele dealer. dus aan mijn mening heb je verder niets
 
hmm.. blijkbaar ook wat positieve verhalen over Ad van Gils. Laat ik dan ff uitleggen waarom ik daar niet meer kom.

In een vlaag van verstandsverbijstering heb ik daar ooit een keer een nieuwe kettingset+tandwielen gekocht en laten monteren. Zo ver alles goed (behalve dat die kettingset aardig aan de prijs was :X )
Enige tijd later loopt m'n voortandwiel eraf. Wat blijkt, heeft een van die prutsers van Ad van Gils de schroefdraad van m'n voortandwiel verknoeit en maar besloten om de borgmoer vast te lassen aan de as. Die las is gebroken met als resultaat dat de hele handel eraf kwam en nog verder beschadigd raakte. Ik terug naar van gils en enige wat eruit kwam was dat het minimaal 1200 euro ging kosten om te laten maken :(
Op mijn vraag waarom er dan niet van te voren gemeld is dat ie de boel heeft verneukt en vastgelast kwam ie met de mededeling dat zij dat niet gedaan hebben.

Nee, dat hebben de kaboutertjes gedaan |( |(

Dus vandaar, Ad van Gils is een motorslopende prutser en oplichter en ik kom er niet meer :(


edit: hij heeft het ook geflikt om m'n motor zonder buddy buiten in de regen te zetten zodat alles zeik en zeiknat was en vol met water stond :(
 
Toen ik in de jaren '90 in Eindhoven woonde en Tilburg studeerde had Hoes in Tilburg een erg goede naam terwijl ik zelf naar tevredenheid m'n motor in onderhoud had bij Groen Motoren (Son; industriegebied Ekkersrijt).

Motorhuis Eindhoven en Riemersma heb ik bepaald slechte ervaringen mee.
 
Toen ik in de jaren '90 in Eindhoven woonde en Tilburg studeerde had Hoes in Tilburg een erg goede naam terwijl ik zelf naar tevredenheid m'n motor in onderhoud had bij Groen Motoren (Son; industriegebied Ekkersrijt).

Motorhuis Eindhoven en Riemersma heb ik bepaald slechte ervaringen mee.

Hoes zit tegenwoordig in Gilze-Rijen ;)
Die ouwe weg tussen breda en tilburg afrijden en dan kom je hem vanzelf tegen.
 
Ik heb begrepen (geen eigen ervaring) dat Hoes motoren idd een vertrouwd adres is. Van Meel in Made is ook niet verkeerd maar wisselvallig duur.

Motoport Breda daarentegen is goed maar altijd duur :r (en korting staat niet in hun woordenboek)
 
Ik breng em altijd naar de dealert van het merk (staat mooi in het stempelboekje ;) ). In mijn geval dus Flipsen in Tilburg (aan de ringbaan oost).

Die 1ste monteur daar heeft zo'n onderscheiding van "beste monteur van europa" of iets in die richting. Gozer heeft echt know how m.b.t. de diverse modellen etc., daarom breng ik em daar ook..

Website: http://www.flipsenmotors.nl/

Mijn vorige Yamaha haddik bij Wim Klaasen aan de Bossche weg in Berkel Enschot in onderhoud, ook een prima zaak!
 
IK heb met Ad van Gils een hele andere positieve ervaring, gewoon , no nonsense ervaring!!Gewoon,een goede sevice, goed advies, en goed werk, ook zijn monteur eens afgescand op wat meningen, en dat vond ik een eerlijke zaak!! eens lekker op handen staan kijken , en ik durf Ad van Gils gewoon te vertrouwen hoor !!
Ik ben er netjes , en GOED geholpen

Dit soort onderwerpen boeit mij wel; ik zie ad v gils en schrijf het niet met hoofdletters zoals je ziet. Ik ken nog veel meer woorden dan prutser en ga maar door. Ik ben ook blijkbaar niet de enige die er zo over denkt en ik kan hier mijn (paas) ei eens kwijt! Wij hebben een aanhanger gekocht bij ad, en deze was volgens "die te vertrouwen" ad, van 2003. Hij had hem dat jaar (2003) in de verhuur gehad. Navraag bouwjaar 2003? Ja, 2003. Als je dit in datzelfde gesprek 3 keer herhaaldelijk vraagt, dan moet dat toch genoeg zijn!
Thuis gekomen, toch niet overtuigd. Ik kijk naar de banden, die zijn van 2000. Dat kun je zien aan de produktiedatum. Daarna de aanhanger omgekeert en framenummer opgeschreven. Mailtje naar de fabrikant en ja hoor, genept waar ik zelf bij sta en nog wel door een officiele (BOVAG!!!!)dealer. Wat blijkt: Gemaakt in 2000, 2 weken door de fabrikant verhuurd en in 2001 verkocht aan .... En dan voel je je genaaid. Hij heeft een leuke babbel met maar 1 doel: geld binnenhalen.
Na een flinke discussie heb ik de aanhanger terug gebracht. Hij ontkende alles, maar uiteindelijk kregen we wel ons geld terug. Hij heeft vanaf dat moment dus, in ieder geval, 1 klant minder. Inmiddels 4 maanden later, zelf particulier maar een aanhangertje gekocht, EN DIE IS WEL ECHT VAN 2001, AANTOONBAAR!!!
Jammer dat er geen zwarte lijst is voor dit soort zaken.
Ik weet dat ik hier geen vrienden mee maak, maar ik ben geen meeloper en kan het er ook niet bij laten.
Ik hoop dat je een goede motorzaak gevonden krijgt. Groetjes van een motorrijder met een flinke KATER!

full
 
Ik breng em altijd naar de dealert van het merk (staat mooi in het stempelboekje ;) ). In mijn geval dus Flipsen in Tilburg (aan de ringbaan oost).

Die 1ste monteur daar heeft zo'n onderscheiding van "beste monteur van europa" of iets in die richting. Gozer heeft echt know how m.b.t. de diverse modellen etc., daarom breng ik em daar ook..

Website: http://www.flipsenmotors.nl/

Mijn vorige Yamaha haddik bij Wim Klaasen aan de Bossche weg in Berkel Enschot in onderhoud, ook een prima zaak!

Flipsen motors dus......en heeft hij al grote reparaties gedaan aan je motor of alleen simpel onderhoud.
Prijsindicatie..........duur? zal natuurlijk wel......
 
Hoes zit tegenwoordig in Gilze-Rijen ;)
Die ouwe weg tussen breda en tilburg afrijden en dan kom je hem vanzelf tegen.

Hoes, ja die ken ik. Schijnt een prima dealer te zijn ja.......maar is toch eigenlijk alleen voor Suzuki of heb ik dat verkeerd??
 
Motoport Breda --> Duur!

Peter Smetsers motoren Zevenbergen --> Yamaha dealer, goede service en technisch advies. (kwam goed van pas toen mn carbs uit mn cilinders hingen :X ) Is niet zo groot en heeft ook niet zoveel op voorraad. Je betaald gewoon volle prijs voor onderdelen en uurloon is €25,-. Heb ook het idee dat dit meer voor de passieve motorrijder is van boven de 50.

Swinkels motoren Tilburg --> Zwaaaaaare afzetter, 1 3e hands reparatie setje voor mn motor + een 2e hands schakel pookje voor €25,- (dus wel eff 55 piek!!) :r :r :r

Hoes Rijen --> Duur, maar zeer goed! Is Suzuki dealer. Je betaald de volle pond, maar service en advies qua motoren en kleding is zeer goed. Ook zeer veel technische ervaring aanwezig. Als geld geen probleem is, zou ik naar Hoes gaan!

Streetbikes Fijnaart --> Zeer vriendelijk en klein opgezet. Het is daar in feite een uit de hand gelopen hobby. Je krijgt daar gelijk bij binnenkomst een soort huiskamergevoel..... (en dat heeft niets te maken met het feit dat ze even geleden het bedrijf IN huis hadden, ofwel, dat ze de motoren gewoon midden in de woonkamer hadden staan.... :+ )Enig nadeel is hier dat ze nix anders hebben dan motoren. (en ze hebben een werkplaats) Maar voor kleding en assecoires (schrijf ik dat goed?) kun je hier niet terecht.
 
Laatst bewerkt:
Mijn laatste drie motoren komen van Swinkels-motoren vandaan. Ik heb er persoonlijk hele goede ervaring mee. Geen "afzetterij" meegemaakt.

Flipsen (Dé Honda-dealer) is beslist een vakman. Wel erg duur, maar ze leveren wel degelijk werk. Ze zijn inderdaad regelmatig in de prijzen gevallen voor hun vakmanschap. ...maar daar betaal je dan ook voor.
 
Hoes motors : duur maar erg goed
Swinkels : leuk voor onderdelen en budgetfietsen maar het is een motorsloop(need I say more)
Flipsen: goed
Klazen: ooit een motor gekocht die echt geen ruk waard was en tyfuslang op m'n vrijwaring moeten wachten(iets voor een louche motorzaak,niet voor een erkende dealer).
 
Toen ik in de jaren '90 in Eindhoven woonde en Tilburg studeerde had Hoes in Tilburg een erg goede naam terwijl ik zelf naar tevredenheid m'n motor in onderhoud had bij Groen Motoren (Son; industriegebied Ekkersrijt).

Motorhuis Eindhoven en Riemersma heb ik bepaald slechte ervaringen mee.

let er wel op, ze zijn wel duur, en doen echt niet meer dan het noodzakelijke.
zelfs een oliefiltertje vervangen is blijkbaar teveel gevraagd voor 126,50 (enkel 3 liter olie, niet eens full synth)
 
let er wel op, ze zijn wel duur, en doen echt niet meer dan het noodzakelijke.
zelfs een oliefiltertje vervangen is blijkbaar teveel gevraagd voor 126,50 (enkel 3 liter olie, niet eens full synth)

wat hebben ze toen wel gedaan voor die 126,50 euro?
 
Van Boxtel in Tilburg, zal toch ook wel iets van Honda weten?

Nope, is een 100% kawa dealer. En ook daar heeft hij geen verstand van. Ik ben er ooit langs geweest met een kz750 die niet goed liep en zwarte rook uitbraakte.
Na 500 gulden sleutelen kwam dit advies: zwarte rook, das verbrande olie, doe maar minimaal een komplete blokrevisie, al zou ik het zelf opgeven. total loss, zeg maar.

Zelf een k&n filter erin gestopt, dus meer lucht, en het ding liep perfect...

Flipsen, technisch erg goed, maar prijzig.

Tom
 
Laatst bewerkt:
Mijn laatste drie motoren komen van Swinkels-motoren vandaan. Ik heb er persoonlijk hele goede ervaring mee. Geen "afzetterij" meegemaakt.

Flipsen (Dé Honda-dealer) is beslist een vakman. Wel erg duur, maar ze leveren wel degelijk werk. Ze zijn inderdaad regelmatig in de prijzen gevallen voor hun vakmanschap. ...maar daar betaal je dan ook voor.

Jullie hebben het vaak over duur, maar kunnen jullie een indicatie geven. Wat hebben jullie zoal moeten betalen voor de verrichte werkzaamheden?

En geef eens een voorbeeld waar het goedkoper kan, want ik ben van mening dat elke monteur duur is (30-50euro werkplaatstarief wordt zelfs olie vervangen duur)
 
Terug
Bovenaan Onderaan