eigenbouwers ? waar zijn we

bij deze dan.uncle bunt frame met yamaha tr1 motorblok..

full
 
weet het nog niet :)
ik heb alleen een testritje gemaakt maar dat was nog met de accu als ruggesteun.
ik heb hem met kenteken gekocht maar toen was het een ontzettend lelijk ding.
21 inch wiel voor achter een slechte honda wiel,een superlelijk stuur, helemaal verroest en zwart gespoten.als forward control hadden ze die beveiligings klemmen van een trekhaak gebruikt en hij liep niet meer.ik heb er al een heleboel aan verandert en ben nog niet klaar.ikzelf heb er nu goeie forwardcontrol,wielen,stuur,uitlaten,complete remgedeelte voor en achter,spatbord voor(staat nog niet op de foto) op gezet.vooral dat remreservior voor heb ik speciaal laten draaien.kostte me 200 gulden voor een potje van 4cm.ik wil er dit jaar mee rijden en in de winter als de cashflow wat meezit dan komt er een upside down vork in.de poten heb ik al :9
andere idee-en heb ik nog maar de uitwerking ervan zit nog in m'n bovenkamer.
hiervoor heb ik wel al helemaal zelf een choppertje gebouwd.sportster uit 79.maar deze is mooier vind ik.en betrouwbaarder..
 
Tja, echt hardtail is het niet, maar wel helemaal zelf gebouwd ( iets van 10 jaar geleden )

full


Is een van de weinige Amen Savior frames uit Amerika, die een maatje van me begin jaren 80 heeft geïmporteerd.

Savior van "Save Your Ass" ;)
 
Heeft er eerst nog zo uitgezien ( heeft wel een paar keer een metamofose ondergaan ( waaronder een vervanging van het blok, van een oud CB 750 blok naar een Bol'Or 750 blok, wat nogal wat aanpassingen vereistte )

full
 
De "Bitch" heb ik nog steeds, al heb ik er niet meer op gereden sinds ik de VMax heb. Ga haar deze zomer wrschlk wel weer gangbaar maken, puur voor de hobby.

Heb nog wel deze: Birdy. Een 500 cc BSA choppertje die ik een aantal jaren geleden heb gekocht. Is echt gebouwd in eind jaren 70 !!
Te klein voor mij om op te rijden, maar ik kon hem niet laten staan. Loopt niet maar is wel goed ( zo te zien als ik hier en daar wat loshaal ). ook die ga ik op m'n ouwe dag wel een keertje opknappen !

full
 
hé nitro, zie er allemaal gaaf uit hoor .
ben benieuwt wat we nog meer tezien krijgen aan eigenbouw :}


Ik ben bezig met het verchoppen van een TR-1 (letterlijk "verhakken" ook nog), dat kan je volgen in de Brikken en Klassiekers rubriek, topic "the brik rides again". Hij heeft wat het midden tussen jou TR-1 en de Bitch van Nitromax zoals op de eerste foto van Nitro.
 
Ziet er leuk uit Nitro!

Ik hou wel van sleutelfanaten...je ziet ze enkel zo weinig...
 
nou johnny, heb even gelezen op die briken site, maar petje af hoor :}
zal menig jaloers op worden wat je allemaal doet.
maar je kan hier wel even een foto laten zien van het eind resultaat toch?
mag er zijn :9~
 
nou we kunnen gaan beginnen cb 750 kz blok erin t lasapperaat erbij en gaan nog tips jongens van alles en nog wat?

Bijlage: chop 1.jpg
 
hoe krijg ik eigenlijk mn foto direct op de site? ik kan t beter bij sleutelen houden dat lukt me nog wel .
 
Wow echt cool hoe je dan zelf zo'n frame bouwt. Hoe lang ben je met zoiets bezig?

Trouwens je kunt een plaatje laten zien door [*imgatt] (zonder sterretje) op de plek te zetten waar je het plaatje wilt laten zien :) .
 
Wow echt cool hoe je dan zelf zo'n frame bouwt. Hoe lang ben je met zoiets bezig?

Trouwens je kunt een plaatje laten zien door [*imgatt] (zonder sterretje) op de plek te zetten waar je het plaatje wilt laten zien :) .

En NIET het preview-vakje aanvinken.

Ik ga binnenkort beginnen met het drastisch verbouwen (de slijptol zal er regelmatig aan te pas komen }) ) van een MagnaV65, mag ik me dan ook een zelfbouwer noemen O-)
 
De "Bitch" heb ik nog steeds, al heb ik er niet meer op gereden sinds ik de VMax heb. Ga haar deze zomer wrschlk wel weer gangbaar maken, puur voor de hobby.
(Afbeelding)

Dit jaar alweer? Ik dacht dat je dat vorige jaren ook al van plan was? }) ;)

Alle zelfbouwers hier kunnen 19 juni alvast in de agenda prikken. Dan is de derde Dutch Hardly Rideables in IJsselstein. Meer info volgt binnenkort.
 
Terug
Bovenaan Onderaan