eigenbouwers ? waar zijn we

hoi jongens en meisjes? leuke bike s allemaal vraagje ik zit nog steeds te kloten met dat frame van me ik kan pas naar de rdw als ik n tekening van dat frame meeneem .nu weet ik dat t frame uit engeland kom en de zaak faliet is dus is er nog iemand die toevallig n tekening heeft liggen die ik nodig heb voor de keuring dan kan ik meschien zelf n tekening gaan maken ik heb n voorbeeld nodig. of is er nog n kenteken ergens te koop?met n frame ?
Neem contact op met iemand bij Back Street Heroes Magazine in Engeland, heeft vast nog wel iemand een tekening van een Uncle Bunt's frame:

http://www.slingshot.uk.com/bsh/home_frames.html
of
http://www.backstreetheroes.com/
 
hoi jongens en meisjes? leuke bike s allemaal vraagje ik zit nog steeds te kloten met dat frame van me ik kan pas naar de rdw als ik n tekening van dat frame meeneem .nu weet ik dat t frame uit engeland kom en de zaak faliet is dus is er nog iemand die toevallig n tekening heeft liggen die ik nodig heb voor de keuring dan kan ik meschien zelf n tekening gaan maken ik heb n voorbeeld nodig. of is er nog n kenteken ergens te koop?met n frame ?


Of je gaat naar de techniesche bieb van de T.U. in Eindhoven daar hebben ze bijna alle gegevens van alles wat op de weg is losgelaten. werkplaats handboeken, tech.tekeningen, etc.
 
okee jongens bedankt maar weet dan ga ik daar maar verder zoeken n tekening laten maken voor 85 euro is dat duur? ik heb er een gevonden die m wil maken voor me .ik hou jullie op de hoogte wat er allemaal gaat gebeuren keep sending the photo s bedankt maar weer
 
waarom wordt Hell Awaits verkocht= Het is naar mijn idee een meesterlijke longchop! Nooit weg doen zoiets....
 
waarom wordt Hell Awaits verkocht= Het is naar mijn idee een meesterlijke longchop! Nooit weg doen zoiets....

Omdat Bral eigenlijk ouder en versletener is dan hij bij aankoop wilde toegeven; zijn arsen staan hardtailrijden niet meer toe. Maar dan koop jij hem toch Floris? Voor dat geld.......komt H.A.(eng, als je sommige dingen gaat afkorten...) tenminste goed terecht! Is al die noeste arbeid van Brallie niet voor nix geweest.
 
MMZZZ, Hell awaits mag zeker wel bij mij in de schuur, maar daar staanal twee matzwarte creaturen....

Eigenbouwers, waar zijn we? Hier dus!
dhr3flyer.jpg
 
okee jongens bedankt maar weet dan ga ik daar maar verder zoeken n tekening laten maken voor 85 euro is dat duur? ik heb er een gevonden die m wil maken voor me .ik hou jullie op de hoogte wat er allemaal gaat gebeuren keep sending the photo s bedankt maar weer

Dat valt wel mee (goede prijs), er zit toch wel een paar uurtjes werk in. Op meten, tekenen, controleren en verbeteren.

Ik wil wel eens weten waar hij/zij mee tekent (autoCad maybe) en wat de eisen zijn voor een tekening t.b.v. rdw, dan kan ik zelf een frame gaan ontwerpen en tekenen en heel misschien (laten) uitvoeren.
 
haloa gemailt met tu eindhoven maar niets te vinden over eigenbouw frame s ed dus weer niks wijzer geworden wel mn frame weggebracht afgelopen zaterdag tekening wordt gemaakt even afwachten dan maar en dan naar de rdw in waddinxveen ik zie t wel enig idee wat dat gaat kosten ? degene waar mn tekening wordt gemaakt zet zelf ook frames in elkaar dua mochten er personen zijn die intresse hebben ?laat me even wat weten dan ?tekening krijg je erbij dan prijzen weet ik niet maar je bent veel goedkoper uit dan n frame bij n zaak te kopen .ik ga weer plat ik zit hier met n hernia lekker straks rijden op de hardtail? gegroet uit de bollenstreek
 
Nou heb je zo'n leuk icoontje en dan toch .......................... :X :X



:+

Leuke fiets hoor ;)


Rustig maar Max ;) . Dat icoontje zit op m'n eigen '92-er 1100R. 'n Mens moet eigenlijk altijd 'n paar (japanse) fietsen hebben. En net als b.v. Robinjo , ook in mijn geval zijn dat Harley en Suzuki. 8-) 8-)
Groet,Fred.

P.s. Robinjo. Je staat "natuurlijk" al op OldskoolSuzuki.info })
 
zo wil ik ook een oud kader gaan verbouwen,maar ik weet niet goed hoe beginnen
enige tips Hard (of een helpend hand })

als ik maar de boel recht aan mekaar krijg dan is het al ok
heb je dit volledig zelf gedaan of laten doen
Heb dat volledig zelf gedaan, heb je al een gedacht hoe je kader zal worden?
 
ik zit al de ganse tijd te denken om hem ook zo als een hardtail te maken ,maar gelijk eerder gezegd ik weet niet juist hoe ik eraan moet beginnen
zo gelijk jij het hebt is echt ferm
wou ook van het origineel frame vertrekken
maar dan
juiste hoeveelheid weg slijpen en terug stukken aanlassen
natuurlijk zonder dat de boel scheef staat
zal nog een goede lasser moeten zoeken ook
ik weet niet hoe jij het gedaan hebt
misschien kun je op weg helpen met tips en of maten
 
Als je voor simpel kiest.......
Haal de schokbrekers eraf.
pas de stand van de achtervork zo aan dat het mooi lijkt, vastzetten met een lijmtang of zo....
Neem de maat tussen de vebindingsogen van de schokbreker bevestigingspunten....
neem nu een stalen profiel boor er gaten in op de gemeten maat en zet deze op de plaats van de schokbrekers. Kun je in twee uur tijd een hardtail hebben.

succes
 
tips of maten...... dat kan ik moelijk iets over zeggen
Ik ben beginnen slijpen en aanpassen, je moet gewoon wat zicht hebben naar wat je wilt gaan. :]
 
hoi hard ziet er perfect uit zelf ben ik ook bezig met n hardtail dit frame was gebouwd voor n kawa z650 z750 maar er gaat nu ook n kz blok in ik ben al n tijdje bezig eerst moet ik nog de steunen aanpassen en dan gaat de hele zooi van de bol dor erin voorvork achterwiel e.d vraagje zit er bij jouw ook nog n eigenbouw kenteken op of staan de nummers van de boldor erin ik zit zelf ook nog wat ik zal gaan doen ivm de keuring kost me anders zo n 500 euro en nog n vraagje de uitlaten waar heb je die vandaan ik ben al n tijdje op zoek naar zulke uitlaten bedankt alvast o ja ik ben de topic begonnen
 
De einduitlaten komen van Hein gericke en de adresen zijn in nederland
1316 AE Almere
Markerkant 11-13

2312 DW Leiden
Pelikaanstraat 9

4815 HR Breda
Spinveld 33

5613 DM Eindhoven
Tongelresestraat 84a

Je hebt er ook dat achteraan gebogen zijn, je moet ze wel bestellen het was niet te duur.

Zijn de nummers van de oude boldor, zo heb je weinig problemen met die keuring
 
Heb ook een cb 400 staan die ik heb omgebouwd, de kader is bijna af.
Is er wel eene met veren achteraan, voor vrouwtje
Zal er eens een foto van maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan