eigenbouwers ? waar zijn we

BEDANKT VOOR DE ADRESSEN IK MOET NOG GAAN BEGINNEN VANDAAR DE SPULLEN HEB IK BIJNA COMPLEET KN FILTERS ZADEL BLOK IS VAN DE BOL DOR DIE HIER NOG STAAN INTUSSEN ALWEER OPGEBOUWD MET N ANDER BLOK MAAR JIJ BEN WEL LANGS DE RDW GEWEEST ? ZATEN ZE NIET TE ZEIKEN OVER DE UITLATEN DAN IK WIL ALS T KAN ALLES VAN DE BOL DOR OVERZETTEN VOORVORK WIELEN COMPLEET DUS ALLES WAT ER PAST ZO HEB IK DENK IK WIENIG GEZEIK OVER DE REMMEN E.D N FOTO ZOU WEL LEUK ZIJN BEDANKT HEB JE NOG MEERDERE FOTO S VAN JOUW KZ ? VOOR DE IDEEN BEDANKT
 
BEDANKT VOOR DE ADRESSEN IK MOET NOG GAAN BEGINNEN VANDAAR DE SPULLEN HEB IK BIJNA COMPLEET KN FILTERS ZADEL BLOK IS VAN DE BOL DOR DIE HIER NOG STAAN INTUSSEN ALWEER OPGEBOUWD MET N ANDER BLOK MAAR JIJ BEN WEL LANGS DE RDW GEWEEST ? ZATEN ZE NIET TE ZEIKEN OVER DE UITLATEN DAN IK WIL ALS T KAN ALLES VAN DE BOL DOR OVERZETTEN VOORVORK WIELEN COMPLEET DUS ALLES WAT ER PAST ZO HEB IK DENK IK WIENIG GEZEIK OVER DE REMMEN E.D N FOTO ZOU WEL LEUK ZIJN BEDANKT HEB JE NOG MEERDERE FOTO S VAN JOUW KZ ? VOOR DE IDEEN BEDANKT

kijk effe op http://www.angelfire.com/fl5/radarticles/rolandhardtail.html
 
full


hier is de foto van de cb 400, zou er eens moeten aan verder doen.
sta al een jaar of drie aan de kant.
 
hoi hard zo heb ik er ook nog wel wat staan kawasaki zl 1000 honda cb 750 kz honda cb 750 f yamaha xj 750 plus die hardtailframe waar ik nog mee bezig moet de spullen zijn er maar nu de tijd nog cb frame ziet er ook leuk uit ander blok erin of de 400 blok ? ik probeer telekns n fot te plaatsen maar dit lukt ma niet ik kan beter in de schuur blijven zitten en verbouwen denk ik dus als ik t goed begrijp ben jij gaan slijpen in n bol dor frame dus t kenteken staat op de bol dor? dit wou ik ook doen maar ik ben bang als ik n klapper maak de verzekering niks uitkeer blijft n mooi frame van je
 
den blok van den 400 komt er in, ga er binnenkort weer aan beginnen
moet juist nog een andere cb 400 vinden voor de kader te herbouwen.
Het balhoofd is schuingetrokken van te lassen
 
ik kan beter in de schuur blijven zitten en verbouwen denk ik dus als ik t goed begrijp ben jij gaan slijpen in n bol dor frame dus t kenteken staat op de bol dor? dit wou ik ook doen maar ik ben bang als ik n klapper maak de verzekering niks uitkeer blijft n mooi frame van je

Zorgen dat je een heel oud frame zonder typegoedkeuring hebt, maar wel met kenteken. Dan mag je al een stuk meer verbouwen, volgens de officiele regeltjes.
 
ja hij staat nu nog helemaal in elkaar deze laat ik denk ik ook zo ik heb ook geen idee wat ik kwijt ben als ik klaar ben blok plus voorvork e.d heb ik allemaal liggen nu de tijd nog er lopen hier ook nog 2 jongens rond dus dan weet je t wel met de vrije tijd plus n koude schuur kom ik nu ook niet graag ja om n biertje te pakken daarna snel weer eruit stukje bij stukje alles gekocht en ik kan ook n jongen die n eigen motorsloperij heeft scheelt ook weer n beetje geld kan je mn foto s zien ? geef anders je email dan stuur ik je wat foto s toe biertje drinken wat was jij kwijt dan toen je klaar was ?
 
Heb je geen foto van je kz ?
En wat mag het kosten om je moto om te bouwen?

heb hier eens ergens een foto gepost ,is nog origineel
het bouwen wil ik zelf doen
alléén het frame verzagen en terug lassen daar ben ik een beetje twijfelachtig over '(
maatje van me heeft wel nog een kader van een cb 500 en kan die gebruiken om eens te oefenen :9
op het eerste zicht lijkt het niet zo moeilijk,maar ja
heb die foto's van de site ook al honderd keer bekeken om wat wijzer te worden
nu nog even uitvissen hoe ik het best stap voor stap te werk kan gaan
mocht je nog iets weten of ergens een schets van hebben,of foto's die je kan mailen ,stuur het dan maar door naar mijn mail,want alle hulp is welkom
en wat het mag kosten,buiten het materiaal,liefst niets natuurlijk })
heb nu toch een weekje vrij,dus ga ik eerst eens beginnen met de plaatjes te maken die aan het achterwiel komen om het gelijk te zetten
ondertussen nog de andere Kz in mekaar steken die ik hier onlangs gekocht heb
wil even kunnen blijven rijden :]
ben ook nog aan het kijken voor een ander benzinebak voor erop
 
navond :P
ff vraagie,ik zie hier zeer mooie fietsen staan :}
is er misschien intresse vooor een subforum voor zelfbouwers/eigenbouwers zodat het meer geordert is?
vanwaar deze vraag zullen jullie denken,we hebben met een groep streetfighters fanaten dit aan de mods gevraagt voor een streetfighter gedeelte maar hun vindne de groep te klein.
aangezien jullie eigenlijk het zelfde doen(naar eigen smaak een fiets bouwen)is het misschien wel mogelijk een eigenbouw/zelfbouw forum deel van de grond te krijgen.
de discussie loopt(liep)hier
zou me wel heel leuk lijken.

sorry dat ik dit topic hiermee verstoor ;)
 
ja hij staat nu nog helemaal in elkaar deze laat ik denk ik ook zo ik heb ook geen idee wat ik kwijt ben als ik klaar ben blok plus voorvork e.d heb ik allemaal liggen nu de tijd nog er lopen hier ook nog 2 jongens rond dus dan weet je t wel met de vrije tijd plus n koude schuur kom ik nu ook niet graag ja om n biertje te pakken daarna snel weer eruit stukje bij stukje alles gekocht en ik kan ook n jongen die n eigen motorsloperij heeft scheelt ook weer n beetje geld kan je mn foto s zien ? geef anders je email dan stuur ik je wat foto s toe biertje drinken wat was jij kwijt dan toen je klaar was ?

Het heeft me ongeveer 2200€ gekost
 
heb hier eens ergens een foto gepost ,is nog origineel
het bouwen wil ik zelf doen
alléén het frame verzagen en terug lassen daar ben ik een beetje twijfelachtig over '(
maatje van me heeft wel nog een kader van een cb 500 en kan die gebruiken om eens te oefenen :9
op het eerste zicht lijkt het niet zo moeilijk,maar ja
heb die foto's van de site ook al honderd keer bekeken om wat wijzer te worden
nu nog even uitvissen hoe ik het best stap voor stap te werk kan gaan
mocht je nog iets weten of ergens een schets van hebben,of foto's die je kan mailen ,stuur het dan maar door naar mijn mail,want alle hulp is welkom
en wat het mag kosten,buiten het materiaal,liefst niets natuurlijk })
heb nu toch een weekje vrij,dus ga ik eerst eens beginnen met de plaatjes te maken die aan het achterwiel komen om het gelijk te zetten
ondertussen nog de andere Kz in mekaar steken die ik hier onlangs gekocht heb
wil even kunnen blijven rijden :]
ben ook nog aan het kijken voor een ander benzinebak voor erop

Wens je veel plezier en op een goede afloop
 
navond :P
ff vraagie,ik zie hier zeer mooie fietsen staan :}
is er misschien intresse vooor een subforum voor zelfbouwers/eigenbouwers zodat het meer geordert is?
vanwaar deze vraag zullen jullie denken,we hebben met een groep streetfighters fanaten dit aan de mods gevraagt voor een streetfighter gedeelte maar hun vindne de groep te klein.
aangezien jullie eigenlijk het zelfde doen(naar eigen smaak een fiets bouwen)is het misschien wel mogelijk een eigenbouw/zelfbouw forum deel van de grond te krijgen.
de discussie loopt(liep)hier
zou me wel heel leuk lijken.

sorry dat ik dit topic hiermee verstoor ;)

je bedoelt dus een subforum voor eigenbouw
wat valt er onder eigenbouw?

chopperbouw,
caferacerbouw,
streetfighterbouw,

eigenlijk vind ik het zo wel best

choppereigenbouw komt toch het meest tot zn recht in het chopperforum,

caferacers worden mijns inziens ook flink verbouwd, maar passen meer in het brikken en klassier gedeelte.

streetfighters passen toch ook goed in het naked/sport gedeelte.

en ik denk dat d eliefhebbers van zelf/verbouwen toch wel verder kijken dan alleen een van de subforums.

ik kijk zelf bijvoorbeeld zeer regelmatig bij brikken en klassiekers, aangezien daar ook zeeer mooi spul gemaakt word!
 
Zorgen dat je een heel oud frame zonder typegoedkeuring hebt, maar wel met kenteken. Dan mag je al een stuk meer verbouwen, volgens de officiele regeltjes.

Floris,
Regel jij dan even een frame voor mij....
Ben nog steeds op zoek.
 
hoi ik heb n frame kunnen kopen met n kenteken uit maart 1973 dus geen type keuring meer dus deze nummers gebruik ik voor mn hardtail op dit moment ben ik bezig met n cb 750 f honda vt 500 tank erop kortere achterveren voorvork van n kx 500 erin en verder afbouwen en mat zwart spuiten ik zet binnen kort wel n foto neer als ik weet hoe dat moet .geen idee kortom de eerste maanden ben ik nog wel even bezig laats nog n zl 1000 geruild tegen mn auto mocht er nog een zijn die intresse heb en willen ruilen tegen n eigenbouw ? groet
 
ik heb hier ook nog n cb 750 frame hangen van 1977 mochten er nog liefhebbers zijn ? prijs valt wel te regelen of alleen t kenteken ?
 
Hallo chopper bouwers ik ben zelf ook bezig wat in elkaar te prutsen en vroeg mij af hoe het zit met de regelgeving over de kentekenplaatbevestiging aan de zijkant van het frame,mag dit?of is dit eigenlijk verboden ivm zichtbaarheid ik heb straks geen zin in problemen onderweg.Vaak komt van het 1 het ander en voor je het weet staat je motor op het politiebureau.
 
Hier zijn al meerdere topics over geweest, maar in het kort komt het er op neer dat de kentekenplaat idd aan de zijkant gemonteerd mag worden, MAAR deze moet vanaf beide zijden onder een hoek van 30 graden leesbaar zijn. Hij moet ook vlak zijn --> niet gebogen/geknikt.
het lijkt mij dat dit er in de praktijk op neerkomt dat de kentekenplaat zo ongeveer halverwege de wang van je band komt te zitten. Hij moet overigens ook voorzien zijn van kentekenverlichting.
Of je achterlicht wel verplicht in het midden van de motor gemonteerd moet zijn weet ik zo niet meer.
 
Hier zijn al meerdere topics over geweest, maar in het kort komt het er op neer dat de kentekenplaat idd aan de zijkant gemonteerd mag worden, MAAR deze moet vanaf beide zijden onder een hoek van 30 graden leesbaar zijn. Hij moet ook vlak zijn --> niet gebogen/geknikt.
het lijkt mij dat dit er in de praktijk op neerkomt dat de kentekenplaat zo ongeveer halverwege de wang van je band komt te zitten. Hij moet overigens ook voorzien zijn van kentekenverlichting.
Of je achterlicht wel verplicht in het midden van de motor gemonteerd moet zijn weet ik zo niet meer.
Over dat achterwiel..... Volgens mij heeft OIT of een ander bouwbedrijf een harley kit ontwikkeld met een gruwelijk brede achterband erin, ze hadden het blok en de bak daardoor al off-set moet plaatsen maar hebben toen ( ik heb dit jaren terug in een big twin gelezen ) het achterwiel iets van 2 centimeter uit het hart geplaatst. Nou heb ik hier nog minstens 150 big twins van Max liggen maar ik ga ze effe niet doorspitten )
 
hoi ik heb n frame kunnen kopen met n kenteken uit maart 1973 dus geen type keuring meer dus deze nummers gebruik ik voor mn hardtail op dit moment ben ik bezig met n cb 750 f honda vt 500 tank erop kortere achterveren voorvork van n kx 500 erin en verder afbouwen en mat zwart spuiten ik zet binnen kort wel n foto neer als ik weet hoe dat moet .geen idee kortom de eerste maanden ben ik nog wel even bezig laats nog n zl 1000 geruild tegen mn auto mocht er nog een zijn die intresse heb en willen ruilen tegen n eigenbouw ? groet

Is er een bepaalde datum van waarvoor geen typegoedkeuren zijn?
Heb zelf een CB-frame uit september '74
 
Terug
Bovenaan Onderaan