Welke toermotor adviseren jullie mij?

Ik weet het de vraag ;wat moet ik kopen.
En omdat ik nogal groot en zwaar ben en een motor zoek
dus ik ben op zoek naar een toermotor en ik had in mijn hoofd een yamaha fj1200
omdat je (tenminste dat denk ik) veel motor voor ``weinig``geld hebt.
Ik wil uitgeven ongeveer 3500 euries
Nu zijn mijn vragen :
Wat komt nog meer in aanmerking
Zijn deze yamaha`s gewoon goed ;dus geen tas nodig voor gereedschap
en als er iets anders is wil je er dan een reden bij geven want motoren zijn voor 80% gevoel en voor 20% wijsheid
 
Ik heb even je topictitel aangepast. 'Wat' als topictitel is wel erg summier. ;)

Tis wel raak vandaag, zeg... 2 Topics met 'vraagje' als titel en 1 met 'wat' als titel. Is de prijs per woord omhoog gegaan, vandaag? :?
 
klopt; maar met aleen`` wat`` prikel je iemand`s nieuwsgierigheid,en met een topic zoals`` ik ben op zoek naar`` leest de helft meestal de boel niet eens ;je weet wel ,is al 100,000 keer gevraagd .
Maar in iedergeval bedankt
 
klopt; maar met aleen`` wat`` prikel je iemand`s nieuwsgierigheid,en met een topic zoals`` ik ben op zoek naar`` leest de helft meestal de boel niet eens ;je weet wel ,is al 100,000 keer gevraagd .
Maar in iedergeval bedankt
Misschien wel, maar stel dat iedereen die redenering toepast... Wordt wel een erg onoverzichtelijk forum dan, nietwaar? ;)
 
Wat is voor jou een toermotor? Een goldwing is ook een motor om mee te toeren, en er zijn genoeg posers die met een R1 niks anders doen dan door de winkelstraat 'toeren' :X :+

Aan een FJ1200 heb je nmbm een hele fijne motor; koffers eraan en gaan. Verre bestemmingen zijn geen probleem (mits fatsoenlijk asfalt); de FJ heeft vermogen zat en een lekker bullig motorkarakter. Maar de FJ1200 (concurrenten: suz GSX1100F/CBR1000/?) vind ik meer 'n sportieve toermotor; een BMW K/R LT/RT bijvoorbeeld zijn minder sportief en nog meer op toeren gericht.
Ook een overweging kan zijn of je wel of geen cardan wilt.

Probeer eerst voor jezelf eens een lijstje opties te maken. Of heb je met de FJ eigenlijk al je keuze gemaakt en vraag je nu om bevestiging?
 
Diversion 900 is ook een mogelijkheid :)
Maar of je die voor 3500 euro kan kopen :?
Misschien van een particulier.
 
Dus het moest eigenllijk zo iets om het begrijpellijk te maken:
welke van deze merken maakt de beste toermotor;


- Aprilia
- Benelli
- Bimota
- BMW nl
- BMW.com
- Buell
- Cagiva
- CCM
- Ducati
- Harley Davidson
- Honda Motorcycles
- Honda nl
- Honda.com
- Indian
- Kawasaki
- Kreidler
- KTM
- Laverda
- Moto Guzzi Database
- Munch Mammut
- MvAgusta
- MZ
- Nanfang
- Royal Enfield
- Suzuki
- Triumph
- V8 Motorcycles
- Vertemati
- Yahama V-Max
- Yamaha Motor Company
- Yamaha USA
lol
 
Dus het moest eigenllijk zo iets om het begrijpellijk te maken:
welke van deze merken maakt de beste toermotor;


- Aprilia
- Benelli
- Bimota
- BMW nl
- BMW.com
- Buell
- Cagiva
- CCM
- Ducati
- Harley Davidson
- Honda Motorcycles
- Honda nl
- Honda.com
- Indian
- Kawasaki
- Kreidler
- KTM
- Laverda
- Moto Guzzi Database
- Munch Mammut
- MvAgusta
- MZ
- Nanfang
- Royal Enfield
- Suzuki
- Triumph
- V8 Motorcycles
- Vertemati
- Yahama V-Max
- Yamaha Motor Company
- Yamaha USA
lol
Goh goh wat een lol... wat voor lol heb jij nou??
 
Ehm...

Kijk eens rond bij domeinen, daar gaan ex-overheid K1100's weg voor een schappelijke prijs. Zoals gezegd, een k75 of k100 vind je ook wel voor 3500.
Het is misschien niet een sexy motor, maar wel een probleemloze en hij kan veel gewicht meeslepen.
 
Moto Guzzi heeft met de california (van na 1995) hele betrouwbare toerbuffels. Het zijn geen stoplicht racers, maar heerlijke motoren waarbij je echt het motor-gevoel hebt. Veel kracht onderin en veel 'karakter'. Het schudt en trilt allemaal wat meer dan de gladde BMW's. Maar heerlijk om mee te toeren.

Succes met je keuze.
 
Mannen ;en vrouwen natuurlijk ook bedankt voor jullie reactie
Na veel gepas ,gemeeten en gelees ben ik eigenllijk op 2 motoren uitgekomen
de triumph trophy 1200 en de kawa gtr 1000 ,en als ik er van uitga dat er geen slechte motoren meer zijn ;wat nu.
De kawa heeft kardan heeft in bochten eigenschappen de triumph een ketting en als je er van uitgaat dat je gemiddeld 15000 km met tandwielen en keting doet (bij normaal onderhoud) praat je over 3 jaar ;dus valt ook wel mee.
De triumph is niet zo`n 1 heids worst als de kawa
Bijde fietsen rijden en sturen prima en het brandstof verbruik is nagenoeg gelijk
Het enigste grote verschil wat ik heb kunnen vinden was het dealerschap en daarom het verkrijgen van de onderdelen die we allemaal jamergenoeg wel eens nodig hebben al zal het maar alleen een olie en luchtfilter zijn,dat lijkt me bij de triumph mischien een probleem door het weinige dealerschap
Maar wat nu
wie geeft mij eens raad of maakt me wijs
 
Wat betreft de Triumph weet ik het niet, maar de kawa heeft zich inmiddels bewezen. Hij loopt niet voor niets al zo lang mee. Een vriend van mij heeft zo'n GTR en is er héél content mee.

Als ik moest kiezen? Dan ging ik voor de FJ :) :9 :]
 
je kan mij niet wijsmaken dat ze beide even fijn rijden. Ga er uitgebreid op rijden en kies de fijnste, maak zelf een keuze en laat dit niet door anderen doen!
 
Dus het moest eigenllijk zo iets om het begrijpellijk te maken:
welke van deze merken maakt de beste toermotor;

- BMW













En 2de keus

- Munch Mammut
daswerk.jpg
 
Laatst bewerkt:
WAt dacht je van een Pan? Die is wel wat duurder dan de €3500.- die je in gedachte
hebt maar een perfecte toerfiets. Zelf, 1.95 meter kort en een fors overgewicht,
rijdt sinds een jaar met heel veel plezier op een Pan.

Dusssssss. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan