GPZ600R + GPX600R

Mocht er nog iemand intresse hebben in een gpx,ik heb er nog 1 staan met wat werk.
Doe een leuk bod en hij is van jou :Y
Leuk om op te knappen of als donorfiets :Y
Ik heb er de tijd niet voor :N

Motorshopper: Te koop kawasaki gpx600 ninja

Hij loopt wel weer,alleen moet hij iig nog even synchroon gesteld worden.
Maar daar heb ik de spullen niet voor -O-
Accu en achterband zijn ook aan vervanging toe.
 
Hallo gompieman dat is een grappig stuurtje.
Waar heb jij die vandaan, die wil ik ook wel!

Spaar ik mijn rug..

Ik denk dat het niet meer dan eerlijk is dat ik het antwoord ook in dit topic post.

Het stuur zetje wat erop zit is een combi van 2 merken, Spiegler en LSL.
De adapterplate die op de kroonplaat gaat is van LSL, beter bekend als de superbikekit.
Deze is er voor de GPZ600 maar past ook op de GPX600.

Er is wel een groot verschil tussen de GPX en de GPZ als het op de kuip aankomt.
De kuip van de GPZ staat verder naar voren en heeft niet de scherpe kanteling van de GPX kuip.

Hierdoor zul je de adapter en het bijbehorende stuur: (wat LSL overigens ook verkoopt), zonder enige aanpassing erop kunnen zetten.
Bij de GPX is dit helaas niet het geval. Door de kanteling die de kuip en ruit hebben zul je deze helaas in moeten korten met wat zaagwerk.

Denk er dus aan dat je niet zoveel windbescherming meer over hebt voor je dit doet.
 
Ik denk dat ik mijzelf ook maar even moet aanmelden bij dit topic! Ik heb recentelijk een gpx600r import gekocht van mijn opa voor 200 euries en die ben ik aan het restaureren. Ik ben al behoorlijk ver, het process kun je volgen in een topic door mij gemaakt. Als hij weer loopt zal ik foto's maken en ze hier posten!
 
Nou, dan meld ik mij ook even aan bij dit topic, sinds september vorig jaar een GPX 600 R gekocht uit 1994, europees model, in de overbekende kleur rood, met 23000KM op de teller in een nog nette staat.
Ik heb meerdere motoren staan ( leuke hobby die oudere japanse motoren !) en moet zeggen dat ik het een fijne motorfiets vindt.
Natuurlijk is de choke een drama en moet ik toch wel erg wennen aan het stationaire gerammel, maar voorderest vind ik hem heerlijk rijden, de zit is prima, lekker vel blokkie en prima remmen.
Nou heb ik wel een vraag over de remmen en wel de achterrem: als ik kijk naar de remblokken, waar toch nog wel aardig wat voering opzit, valt mij op dat het stalen plaatje dat achter het remblokje zit wel erg dicht tegen de schijf aan zit ( De uitstekende lip ) is dit normaal, lijkt wel of deze af en toe tegen de schijf aankomt.Als er een nwe remblok op zou zitten blijft volgens mij de positie van dit plaatje hetzelfde, de remcilinders worden dan meer naar achteren geduwd.
Overigens een fijn topic: heb er heel wat info door gekregen. Dank daarvoor.
 
Ik reageer op mijn eigen bericht, geinig. Ik heb net de klauw gedemonteerd en wat gerommeld en weer in elkaar gezet, nu meer ruimte tussen stalen plaatje en schijf, ik blijf het controleren, maar het zit volgens mij nu beter, jaja we komen er wel.
 
Zo na een hoop jaren, is het toch wel leuk dat het topic dat ik op 16 april 2004! geplaatst had, nog steeds actief is! Ik hou hem daarom ook open, wie weet is het topic er nog steeds over een eeuw :} Have fun allemaal in de aankomende zomer, en rijdt voorzichtig..
 
Sinds begin dit jaar eigenaar van een GPZ 600 R uit '85, maar ligt nu helemaal uit elkaar voor revisie/onderhoud.
Begon met het demonteren van de kuipen en klein spul, daarna toch maar even kijken hoe de waterpomp er vanbinnen uit ziet...en de oliepomp...en de thermostaat...het hele koelsysteem enz.
Op het moment ligt het frame -met nog wat onderdelen- bij de straler/poedercoater, ook dat was niet de bedoeling maar van het een komt het ander... 8-)
Al met al een leuk hobby projectje :Y *D

Wel even een vraagje...wat is precies het verschil tussen een GPZ 600 R en een GPZ 600 R Ninja??
 
Sinds begin dit jaar eigenaar van een GPZ 600 R uit '85, maar ligt nu helemaal uit elkaar voor revisie/onderhoud.
Begon met het demonteren van de kuipen en klein spul, daarna toch maar even kijken hoe de waterpomp er vanbinnen uit ziet...en de oliepomp...en de thermostaat...het hele koelsysteem enz.
Op het moment ligt het frame -met nog wat onderdelen- bij de straler/poedercoater, ook dat was niet de bedoeling maar van het een komt het ander... 8-)
Al met al een leuk hobby projectje :Y *D

Wel even een vraagje...wat is precies het verschil tussen een GPZ 600 R en een GPZ 600 R Ninja??
Denk de GPX600r en de GPZ600 dat je bedoelt :P
Volgens mijn verschil tussen anderen voorvork net anderen remmen of achter veer!
 
Dat niet alleen, ook de complete bekapping verschilt bij de beide modellen nogal.
En zo ook de tank en de GPX is iets lichter, maar als je dik bent zoals ik maakt dat niets uit.

En last but no least de GPX heeft meer PK!!!!
 
Laatst bewerkt:
maar, motor onderdelen (bobines, pickups, etc.) kun je vaak wel overzetten.
wel altijd goed controleren of je de juiste stekkers hebt... want ook van GPX naar GPX wil het wel eens verschillen (jaren en continentale modelsverschillen).
 
Voor de knutselaar: GPX in onderdelen.
Ding is helemaal compleet, moet weer samengebouwd worden.
Interesse anybody?
 
Wel even een vraagje...wat is precies het verschil tussen een GPZ 600 R en een GPZ 600 R Ninja??

tussen die 2 is er eigenlijk geen verschil. Het is dezelfde motor. Alleen is de Ninja naam er in europa niet opgezet en in Amerika al wel.
De amerikaanse uitvoeringen hebben wel een paar kleine details anders. Zo loopt er bij de Amerikaanse blokken een carter ontluchting naar de uitlaat en zitten de knippers op een andere plek.

maar goed, inmiddels via hier weer een andere blok gevonden en toen die er ook in zat en ik de carburateurs had laten sinken en de uitlaatpakkingen vervangen kon het ouwe beestje de weg weer op. Ik wil hem voor woon-werk gaan gebruiken. Blijft toch een leuke motor om op te rijden.

tijd voor wat pics:
dxg2a1.jpg

blok net weer op de plek.
jpy5pc.jpg

old vs new, in dezelfde kleurstelling
 
dat lijkt mij ook, van de GPZ weet ik dat je er 1:25 mee kan halen, maar dan moet je wel echt als je een bejaarde rijden. De GPX is nagenoeg hetzelfde blok, dus mits goed afgesteld zou hij 1:20 toch wel moeten kunnen halen. carburateurs laten afstellen wellicht?
 
Nou ik red ongeveer rond de 320 km op een tank.
Dat zou dan inderdaad ergens rondt de 1/18 1/16 komen.

En dan ben ik wel iemand die volgens mijn oud instructeur nog wel iemand die wat sportiever rijdt. Vaak lekker optrekken, langzame koekblikkers inhalen, bochtjes lekker mee pakken zodra ik ze zie.

Het kan natuurlijk beter, en 1/20 moet dan ook meer dan haalbaar zijn!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb sinds een tijdje ook een gpz.
z0qo.jpg

8l2d.jpg

Moet nog even aan de loop gebracht worden maar weinig tijd voor :/
 
Nou ik red ongeveer rond de 320 km op een tank.
Dat zou dan inderdaad ergens rondt de 1/18 1/16 komen.

En dan ben ik wel iemand die volgens mijn oud instructeur nog wel iemand die wat sportiever rijdt. Vaak lekker optrekken, langzame koekblikkers inhalen, bochtjes lekker mee pakken zodra ik ze zie.

Het kan natuurlijk beter, en 1/20 moet dan ook meer dan haalbaar zijn!

Ik had eerst 1 op 17, na een nieuwe accu kwam ik op 1 op 21.
theorie die ik er bij had, is dat de accu dus danig slecht was, dat de onsteking niet optimaal presteerde, de dynamo harder moest werken (meer belasting) en daardoor het verbruik hoger werd.

misschien kan je er iets mee (ook al is het nu al 6 maanden verder)
 
Ik had eerst 1 op 17, na een nieuwe accu kwam ik op 1 op 21.
theorie die ik er bij had, is dat de accu dus danig slecht was, dat de onsteking niet optimaal presteerde, de dynamo harder moest werken (meer belasting) en daardoor het verbruik hoger werd.

misschien kan je er iets mee (ook al is het nu al 6 maanden verder)

Nee mijn rijstijl is gewoon sportief zodra ik leuke bochten tegen kom.
En dan kies ik altijd de leukste kronkelweg naar huis.
 
Hey mensen,

Ik heb sinds kort ook een gpx600r bj 88, Er zijn nog wat kleine dingetjes die nog niet helemaal goed zijn (aardig lekkende carbs]
verder is het een super toffe motor.
Ding is voor wat het is bloedje snel moet ik zeggen,Maar 1 ding is me niet helemaal duidelijk,de tank inhoud.
Google roept een tank inhoud van 18 liter waarvan 4 reserve. ik kan toch steeds maar 11 liter tanken als die op reserve moet.
iemand die weet wat de inhoud is??
groet
Robert
 
Ik denk 18 en 5 daarvan reserve. (zo is het iig bij m'n GPZ en de zx-6
En misschien krijg je er nog wel een extra liter met een beetje kunst en vliegwerk.

Kan thuis wel ff in de WPHB kijken, maar ik dacht dat het wel gelijk was.
 
Ik zal dit forum ook in de gaten houden ben sinds kort in het bezit van een:
gpz600r
Jaar:1986
Kilometerstand:+/-50.000
Verder nog niet veel op gereden in verband met het weer.

g2re.jpg

0epo.jpg


Moet alleen nog een beurtje hebben, en moet nog even iets uitzoeken over het remsysteem.
Aan de linkerkant aan de remklauw loopt een leidinkje ergens tussen, en aan de rechterkant is deze afgedopt met een dikke bout,.,.? Vrij apart gezicht.

Groetjes Richard
 
Heb sinds augustus geloof ik, ook een GPX.
Wel een GPX750R0.
Start en rijdt op de moment nog niet. Dus wel leuk sleutelprojectje enkel is de motivatie al een tijdje weg om verder te doen. Klote weer ook :p Ben er nog niet helemaal uit of ik hem zelf houd om na mijn 25kw periode mee te rijden of dat ik hem doorverkoop.. Nadeel is dat ik er niet echt veel aftermarket onderdelen voor vind zoals een andere uitlaat etc..
Foto's van toen ik hem net gekocht had:


 
Op het knipperlichtje na ziet hij er nog mooi uit!
Nog geen ervaring met de onderdelen maar dat zie je vaker met de wat oudere motoren, misschien een donor kopen.
Bij mij zit er een sport uitlaatje onder maar waar die vandaan komt en/of origineel voor de gpz is weet ik zo niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan