Nieuwe Remolie

Rubbere Ronnie

MF veteraan
28 jan 2004
4.754
35
in de buurt van Enschede
Beste Kenners,

Wie kan mij op een makkelijke manier vertellen hoe ik de remolie kan verversen.
Ik heb morgenochtend om 11.00 een toerritje en moet het voor deze tijd hebben gedaan.
Het bleek dat ik vocht in mijn remolie had zitten, zodoende heb ik deze eruit moeten halen maar nu moet er natuurlijk weer nieuwe in.
Hou er alstu rekening mee dat ik niet al te veel kennis heb op dit gebied dus geen moeilijke termen gebruiken a.u.b.

Alvast bedankt
 
Het staat er allemaal..kan ik weer verder gamen ;)

http://www.motorfreaks.nl/index.php/tech/48

http://www.motor-forum.nl/forum/search.php?searchstr=remolie&condition=and&on=topictitle&topicstarter=&user=&sortdir=desc&sortby=datelastpost&forum=&maxagetype=lastpost&maxagetopic=&topicstatus=any


Let wel goed op!

Het is troep dus kijk uit voor je lak en kleding...als je wat morst direct met veel water weghalen..anders heb je of je lak beschadigd (zie je de volgende dag) of is je kleding na 1 wasbeurt vol met gaten...

En soms wordt er geen druk opgebouwd en moet je een kwartiertje knijpen dus vergis je niet in de tijd soms gaat het snel maar bij ouwe fietsen of on on ervaren jongens wat langzamer...maar ja soms hoeft maar 1 piepklein rot belletje dwars te zitten en je zit een kwartier te knijpen...


Er is ook nog een 2e methodiek maar daar is het nu te kort dag voor (die is wel een stuk sneller)


Als jij je voorrem compleet had laten leeglopen ben je wel ff bezig want dan heb je 2 remmen te ontluchten met binnen en buiten nippels...


En als je klaar bent doe dan ff een elastiekje om je remhandle ..is die morgen kneiterhard...
 
Laatst bewerkt:
ja ja ja ja ja ja :}
wat ik fout deed is dat ik alleen pompte, tot ik het advies kreeg om elke keer de nippels los te draaien en weer vast te draaien.
Dus hij remt weer en hopelijk beter dan voorheen.
Diegene die antwoorde bedankt voor jullie hulp.(dat is volgens mij dus alleen hawkeye :} )
 
ja ja ja ja ja ja :}
wat ik fout deed is dat ik alleen pompte, tot ik het advies kreeg om elke keer de nippels los te draaien en weer vast te draaien.
Dus hij remt weer en hopelijk beter dan voorheen.
Diegene die antwoorde bedankt voor jullie hulp.(dat is volgens mij dus alleen hawkeye :} )


Dat stond ook in de beschrijving, het is namelijk zaak om de lucht eruit te krijgen..zon klein kut belletje kan er voor zorgen dat je het huis bijelkaar vloekt...

Dus ringsleutel ad nippel

1) druk opbouwen en net niet tegen handle en dan gelijk ff opendraaien nippel
2) doordrukken tegen handle, je ziet dan de lucht eruit lopen,
3) nipple dicht
4) goto 1

kan ff duren...

heb je alles wel goed gechecked want met je remmen moet je niet spotten!


Beetje trots zeker?

weer eentje ontmaagd ;) lol

Enne voordat je morgenochtend gaat rijden volg dit dringende advies op:

Morgen ff de motor in zijn vrij rollen (dus motoro uit) en keihard remmen
Als je die dit goed doet en hij lekt nergens dan ff kort stukje rijden ...rustig remmen en daar waar je de ruimte hebt effe hard remmen...

Voelt die rit een stuk prettiger aan als je daar morgen aan begint.


 
Laatst bewerkt:
Ik heb een vraag aangaande het verversen van de remvloeistof. Ik heb een Honda met C-ABS hetgeen betekent dat als ik de rem op het stuur inknijp twee van de drie remzuigers op het voorwiel hun werk doen. Deze onderste en bovenste zuigers hebben een ontluchtingsnippel aan de bovenkant van de remklauw. Als ik de voetrem gebruik werkt de achterremklauw maar ook de middelste remzuiger aan de voorkant (hiervoor zit in het midden van de voorklauw ook een ontluchtingsnippel) Mijn vraag is nu als ik de remolie van de achterrem en die van de middelste remcylinder in de voorrem wil verversen moet ik dan gelijktijdig voor en achter ontluchten of kan het ook een voor een.

Greetz
 
Lees het werkplaatshandboek. Er zitten zo uit mijn hoofd meerdere ontluchtingsnippels op dit systeem dus er zal vast wel een volgorde zijn die je aan moet houden.
Ik ken het C-ABS systeem van Honda niet, maar bij veel auto's met ABS moeten tegenwoordig kleppen in de ABS-Pomp met een diagnose-apparaat open gezet worden om het hele systeem te kunnen ontluchten....
 
Las laatst een andere tip;
Je opent de nippel en pompt wat vloeistof eruit in een (glazen)potje.
Dan vul je weer aan in het reservoir en herhaal dit tot de vloeistof die in het potje komt helder is,je hebt nu alle oude vloeistof vervangen/weggepompt met de nieuwe en hoef het systeem niet te ontluchten.
Reservoir niet leegpompen natuurlijk want dan moet je alsnog ontluchten.
Zelf nooit zo gedaan,iemand ervaring mee?
 
Las laatst een andere tip;
Je opent de nippel en pompt wat vloeistof eruit in een (glazen)potje.
Dan vul je weer aan in het reservoir en herhaal dit tot de vloeistof die in het potje komt helder is,je hebt nu alle oude vloeistof vervangen/weggepompt met de nieuwe en hoef het systeem niet te ontluchten.
Reservoir niet leegpompen natuurlijk want dan moet je alsnog ontluchten.
Zelf nooit zo gedaan,iemand ervaring mee?

Dat IS gewoon de manier om remvloeistof te vervangen
 
Las laatst een andere tip;
Je opent de nippel en pompt wat vloeistof eruit in een (glazen)potje.
Dan vul je weer aan in het reservoir en herhaal dit tot de vloeistof die in het potje komt helder is,je hebt nu alle oude vloeistof vervangen/weggepompt met de nieuwe en hoef het systeem niet te ontluchten.
Reservoir niet leegpompen natuurlijk want dan moet je alsnog ontluchten.
Zelf nooit zo gedaan,iemand ervaring mee?

Vroeg mij al af,waarom heefttie in hemelsnaam zijn systeem leeggepompt.
Dat is inderdaad de normale manier.Je pompt natuurlijk je systeem niet leeg zodat er daarna alleen maar lucht in zit.Hoeveel makkelijker wil je het hebben als je alleen maar een al ontlucht systeem met nieuwe remvloeistof door hoeft te pompen.
Nog een tip,het is geen olie het heet remvloeistof.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan