geluid aanpassen van suzuki 250

Mijn motor ( een Suzuki GN 250 ) heeft een redelijk mooi geluid tot 4500 toeren.
Maar eens der boven gaat hij steenvast huilen en krijsen . Op dat moment rij ik in 5de 70km/h .
Graag had ik een zwaarder geluid gehad , meer een shopper geluid .
Nu klinkt hij als een 250 crosser .

En als de motor warm is draait hij in relantie zo'n 3000 toeren , bij koude motor is dit 1500toeren . Wat kan ik er aan doen om dit te laten verlagen .

Voor de rest is het zalig om :] .
 
Ik vrees, dat daar weinig aan te doen is. Het heeft nou eenmaal te maken met het vermogen van jouw motor. Wellicht sparen voor een andere (zwaardere) motor? Ondertussen veel plezier gewenst met jouw motor, want ik lees er verder uit af, dat je er erg graag op rijdt. En daar gaat het uiteindelijk ook om.
 
onder de carburateur zit waarschijnlijk een (plastic?) draaiknop. hiermee stel je het stationair terental af. ook hoort er op je gaskabel ca. een halve mm speling te zitten, dit kun je waarschijnlijk bij je gashendel op de kabel zelf afstellen. Zet hier eerst behoorlijk wat speling op, stel het stationair dan bij de carb af en zet de speling daarna op de gaskabel correct.
Een 250cc zal je denk ik nooit een lekker zwaar "choppergeluid"bij hogere toerentallen kunnen geven ben ik bang, hier is de cilinderinhoud gewoon te klein voor, dit geeft te kleine "klapjes"
 
Hij is juist binnen geweest voor een schadeherstelling en groot onderhoud .
Bij de gas is er geen speling dus zullen we is zien bij de carbu .

Alvast bedankt voor de tip magnamaniac

Als er helemaal geen speling zit op je gashendel staat misschien je kabel te strak, wat het hoge toerental verklaard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan