Honda cbr125

Status
Niet open voor verdere reacties.
just nog iet tegengekomen op een engelstalig forum.
over koude start gesproken :]
image010.jpg

[imgatt]
 
probeerseltje, normaal komt hierbij de foto uit t honda krantje.
[afbeelding]

Thanx. Prijs staat er al bij... fotootje, dus hij is al getest en wel door Honda zelf...
Nu nog wachten tot ie in de winkel komt. Als 2990 de Belgische prijs is, zal de NL prijs wel op 3290 of 3390 zitten :(

Op de Honda website staat ie ook bij 'Nieuws 2007' , maar dus nog niet te bestellen.
 
Nog even terug naar de Chinees.

Heden gespot.
Op Marktplaats in Nederland wordt nieuw aangeboden:
De Xgjao 125 cc. 4 T.(Door de importeur)
14 pk. ! en een topsnelheid van plm. 90 km. (Hoe bestaat het) :?
Kosten 1890,00 excl. bpm, kenteken, rijklaar maken.
Kosten 285,00 eurie. Totaal komt dit fenomeen dus op 2175,00 euries. :Y
Makkelijke keuze dus in Nederland.
Snel een CBR 125 R kopen van 2006. :Y
Kun je vast wel scoren voor rond de 2600/2700,00 euries, nieuw.
Ik zou het wel weten.
Kortom die Chinees zal hier in Nederland zeker geen verkoopsucces worden. :N
Grtz. :W :]
 
Nog even terug naar de Chinees.

Heden gespot.
Op Marktplaats in Nederland wordt nieuw aangeboden:
De Xgjao 125 cc. 4 T.(Door de importeur)
14 pk. ! en een topsnelheid van plm. 90 km. (Hoe bestaat het) :?
Kosten 1890,00 excl. bpm, kenteken, rijklaar maken.
Kosten 285,00 eurie. Totaal komt dit fenomeen dus op 2175,00 euries. :Y
Makkelijke keuze dus in Nederland.
Snel een CBR 125 R kopen van 2006. :Y
Kun je vast wel scoren voor rond de 2600/2700,00 euries, nieuw.
Ik zou het wel weten.
Kortom die Chinees zal hier in Nederland zeker geen verkoopsucces worden. :N
Grtz. :W :]

Nope, je moet het anders zien.
Motorcentrum Venlo is een grote oplichter en vraagt zo 640 euro winst zonder ook maar 1 vinger uitgestoken te hebben (behalve dan het mogelijk ophalen van de kratten).

Kijk op www.xgjao.nl en zie dat ie daar 1250 euro kost (excl. bpm en kentekenkosten).
Nu weet ik alleen niet of je 'm voor 1250 helemaal in elkaar hebt zitten of dat ie dan zo als krat wordt geleverd, maar ook het uit de krat halen en in elkaar zetten kan je in principe zelf als je een beetje handig bent en wel eens met een motor hebt gespeeld.

Voor die 2175 is de keus ZEER makkelijk ; een YBR125 of heb je wat geld meer, een CBR125. En idd die zijn wel voor 2600 euro of misschien nog wel minder te scoren omdat ze toch slecht lopen in NL. Bij Motoport Goes heb je 2x een CBR125 voor 2350 euro met maar 50km op de klok (demo's). Daar kan ook echt nog wel wat van af als je het mij vraagt.

Die 14pk zit op de krukas, maar hij legt in elk geval een stuk minder pk's op het achterwiel dan bij de CBR125 (en dan issie nog wel 25cc meer!), zodat ie maar 90km/u haalt. Dat is toch minimaal 30km/u minder dan de CBR125 in standaard setup (al kan je er ook wel 130-140 mee halen flink hoog in toeren en windje in de rug, eventueel bergaf, maar op de vlakke A28 heb ik er 120km/u mee gehaald op een mooie zomeravond).

Als je naar de foto's op Marktplaats kijkt, moet ik toch wel zeggen dat het plastic er daar een stuk slechter (goedkoper) uit ziet dan de foto's die ik eerder plaatste.

Ach, hoe dan ook.. voor mij nooit zo'n Chinees.. eerst maar eens een paar jaar zien hoe de kwaliteit is en de levering van onderdelen. Maar dan nog, het watergekoelde blokje van de CBR is een stukje beter dan die vage afhaalchinees.
 
Heb vandaag nog eens m'n topsnelheid geprobeerd op autostrade ==> 130 kmh. Meer kreeg ik er echt niet uit of dan moest ik in het rode gebied gaan maar heb nog geen zin om m'n motor op te blazen dus die 140 kmh zal er wel niet inzitten :P

Als hij 130 kmh rijd staat de wijzer juist aan het begin van het rode gebied (dat gearceerd gebiedje), dus ik vraag me af hoe sommigen dan aan 140 kmh geraken :? (met standaard vertanding weliswaar)

Haha, wat moet ik er soms raar uitzien op de autostrade, helemaal opgeplooid achter dat ruitje om toch maar die 130 kmh te raken :P

grtz
 
Heb vandaag nog eens m'n topsnelheid geprobeerd op autostrade ==> 130 kmh. Meer kreeg ik er echt niet uit of dan moest ik in het rode gebied gaan maar heb nog geen zin om m'n motor op te blazen dus die 140 kmh zal er wel niet inzitten :P

Als hij 130 kmh rijd staat de wijzer juist aan het begin van het rode gebied (dat gearceerd gebiedje), dus ik vraag me af hoe sommigen dan aan 140 kmh geraken :? (met standaard vertanding weliswaar)

Haha, wat moet ik er soms raar uitzien op de autostrade, helemaal opgeplooid achter dat ruitje om toch maar die 130 kmh te raken :P

grtz

Kijk en dat is nou wat ik ook al eens eerder heb vermeld. :Y
Hoe haal je inhemelsnaam 140 km. p/u met een CBR zonder hem op te blazen.
En dan met een standaard machine.
Zelfs Gloin heeft er ook wat aan gedaan, zo wie zo al een snellere demper.
De meeste gaan echter niet harder als 120 km .
Als ik eens de kans krijg, ga ik ook eens proberen om tot het uiterste te gaan.
Grtz. :W :]
 
WD 40 als poetsmiddel :? :?
Gebruik ik als een smeermiddel.
Ik gebruik gewoon altijd een autopoetsmiddel, zoals Diadeem,
voor de gehele motor.(behalve rubberonderdelen, uiteraard)
Grtz. :W :]
het vet van je achtervelg, het zwart van je remklauwen, het vet van je achterbrug, ...
gaat er allemaal af met wd 40,
ik heb al meerdere keren geprobeerd met auto schampoo en het gaat er niet af!

en over het feit van die 140km/h ik heb het al gehaald tegen 11.000 toeren
dus het kan wel! 8-)
 
Kijk en dat is nou wat ik ook al eens eerder heb vermeld. :Y
Hoe haal je inhemelsnaam 140 km. p/u met een CBR zonder hem op te blazen.
En dan met een standaard machine.
Zelfs Gloin heeft er ook wat aan gedaan, zo wie zo al een snellere demper.
De meeste gaan echter niet harder als 120 km .
Als ik eens de kans krijg, ga ik ook eens proberen om tot het uiterste te gaan.
Grtz. :W :]

Ik heb de naald ook al op 140km/u zien staan, weliswaar op de snelweg met misschien wat rugwind.. hij durfde zelfs nog iets harder te gaan maar ik kwam ook al aan 11.000rpm...

Dit is dankzij de volledige arrow uitlaat, vroeger toen ik standaard reed ging hij ook niet harder dan een goei 120km/u ;)
 
het vet van je achtervelg, het zwart van je remklauwen, het vet van je achterbrug, ...
gaat er allemaal af met wd 40,
ik heb al meerdere keren geprobeerd met auto schampoo en het gaat er niet af!

en over het feit van die 140km/h ik heb het al gehaald tegen 11.000 toeren
dus het kan wel! 8-)

WD40 maakt je remschijven ook goed schoon! En dan proberen te remmen de eerst volgende rit ! }) :X
 
WD40 maakt je remschijven ook goed schoon! En dan proberen te remmen de eerst volgende rit ! }) :X


Ja,ja, dat zal nog wel een hele toer worden.
Durft iemand dit te testen :?
Advies: Doe dit dan op een rechte weg met geen verkeer en met een lange uitloop.
Is de tester meteen een ervaring rijker. :Y
Grtz. :W :]
 
WD40 maakt je remschijven ook goed schoon! En dan proberen te remmen de eerst volgende rit ! }) :X

Hee, maar ik rijd nog steeds met een standaard cbr en ik haal op de snelweg bijna altijd de 140, in het slechtste geval de 130. ben benieuwd wat de snekheid gaat zijn met een 160cc en een andere cdi.
 
Hee, maar ik rijd nog steeds met een standaard cbr en ik haal op de snelweg bijna altijd de 140, in het slechtste geval de 130. ben benieuwd wat de snekheid gaat zijn met een 160cc en een andere cdi.


Op www.ebay.nl (kiezen worldwide) staat een Malossi 166 cc. complete kit
voor een CBR 125 te koop. Nieuwe cylinder, zuiger en alle pakkingen. :P
"Slechts" 356,00 euries.
Liefhebbers?
Wil je het helemaal goed doen, nog een snellere nokkenas, Dynojetkit of zelfs een grotere carburateur, K&N luchtfilter en een snel uitlaatsysteem.(Ook allemaal te koop op Ebay)
Meer kun je voor de doe het zelver niet bedenken.
Grtz. :W :]
 
Op www.ebay.nl (kiezen worldwide) staat een Malossi 166 cc. complete kit
voor een CBR 125 te koop. Nieuwe cylinder, zuiger en alle pakkingen. :P
"Slechts" 356,00 euries.
Liefhebbers?
Wil je het helemaal goed doen, nog een snellere nokkenas, Dynojetkit of zelfs een grotere carburateur, K&N luchtfilter en een snel uitlaatsysteem.(Ook allemaal te koop op Ebay)
Meer kun je voor de doe het zelver niet bedenken.
Grtz. :W :]
iemand de lotto gewonnen? :+
 
Kheb vanmiddag bij de dealer eens gevraagd wanneer de nieuwe cbr er is, maar ze konden hem niet bestellen dus ze wisten het ook niet.

Heb ook een VTR 1000 zien staan ==> 25000 km en een prijs van 5990 euro. Lijkt dit een goede koop? Hij zag er wel net uit en had open uitlaten voor zover ik kon zien. Niet dat ik hem zou kopen hoor, maar ik droom graag :P Ook, overstappen van een cbr 125 naar zo'n machine lijkt me een beetje te veel van het goede.

bikepics-671203-full.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hee, maar ik rijd nog steeds met een standaard cbr en ik haal op de snelweg bijna altijd de 140, in het slechtste geval de 130. ben benieuwd wat de snekheid gaat zijn met een 160cc en een andere cdi.


Ik heb een flauw vermoeden dat je dan toch ook 11.000 toeren zal moeten maken om aan de 140 km/u te raken.
je kan natuurlijk dan wel een groter tandwiel steken vooraan.

Ik ben mijn machientje ook aan 't losrijden, heb nu ongeveer 2800 km op de teller en als hij een beetje warm is laat ik m goed in toeren klimmen. :P
nog niet getest maar ik vermoed dat ik ook de 140 kan aantikken (wind mee hé)
 
Heb ook een VTR 1000 zien staan ==> 25000 km en een prijs van 5990 euro. Lijkt dit een goede koop? Hij zag er wel net uit en had open uitlaten voor zover ik kon zien. Niet dat ik hem zou kopen hoor, maar ik droom graag :P Ook, overstappen van een cbr 125 naar zo'n machine lijkt me een beetje te veel van het goede.

Ik weet wel zeker dat dat een beetje teveel van het goede is. Koop eerst een 500 of 600cc. Die VTR1000 ga jij zeker niet aan kunnen de eerste tijd ;) Dat is echt totaal anders. Maar gelukkig zie je dat zelf ook al in.

Ik kon de CBR125R7 ook niet bestellen, maar er zijn dus al wel foto's van dat ie rijd. In Japan ook op beurzen/shows gestaan... kwestie van afwachten he....
Op www.mobile.de kon ik 'm wel in Duitsland kopen voor 3190 euro geloof ik... het nieuwe model... maargoed, kan net zo goed een oude zijn met alleen nieuwe plaatjes... misschien zou je dan extra foto's moeten vragen bij die handelaar.
 
Neem nu dat ik later dus overstap op een zwaardere motor. Hoeveel pk zou ik dan maximaal nemen en welk type motor (4-cilinder, twee-cilinder, V-twin, ....). Want ik zie bijvoorbeeld doodgraag de aprilia RSV maar die zal vast en zeker te overweldigend zijn (en te duur :P ) net zoals die VTR. Ook een kawasaki ninja vind ik zeer mooi en die is 600cc maar die zal waarschijnlijk ook TE zijn (130pk?) Ik heb het nu eenmaal meer voor racers dan voor andere types maar die racers zijn direct zo snel.

Het is dus wel overstappen van een cbr 125 naar ....
 
een 600 cc viercilinder :Y
Maar het verschil in acceleratie is ENORM :o
Dus int begin gwn rustig aan doen want als je die 600 rijdt met een even spastisch gashandje als vb een cbr 125 dan kun je rare dingen meemaken op een 600 :P
1000cc 2 cilinder is nog veel moeilijker om over te stappen (4cyl is meer opbouwend vermogen tegenover een twin die aan zeer lage toeren erg snel wegtrekt).
Mss mag je ééns mijn 600tje proberen ;) (denk dat je dan al niet meer aan een 1000 gaat denken 8-) )
:W
 
Hehe ok :)

Voor mij moet dat zeker en vast geen duizend zijn hoor, een 600cc is al meer dan snel genoeg. Alleen spijtig dat die RSV niet in 600cc bestaat.

Met je s4 ga ik niet rijden hoor ;) , stel je voor dat ik hem tegen de grond leg ofzo. Kmag het niet gedroomd hebben.....

grtz
 
Hehe ok :)

Voor mij moet dat zeker en vast geen duizend zijn hoor, een 600cc is al meer dan snel genoeg. Alleen spijtig dat die RSV niet in 600cc bestaat.

Met je s4 ga ik niet rijden hoor ;) , stel je voor dat ik hem tegen de grond leg ofzo. Kmag het niet gedroomd hebben.....

grtz
Op een recht stuk weg kan er niet veel gebeuren hoor :P
8je draaien is wel ff anders dan met een cbr natuurlijk -O-
 
idd , 4 cilinder 600cc (bijv. Fazer 600) of 2 cil. 650cc (bijv. SV650) zijn prima motoren. Genoeg vermogen en toch ook goed voor beginners. Er schijnt geloof ik wel een lichtere RSV te komen, maar zeker ben ik er niet van :)

Persoonlijk vind ik een 600cc 4-cil. meer dan genoeg vermogen hebben (+/- 100pk), maar vermogen went helaas... ben zelf van een GSX600F (daarvoor had ik wel een aantal andere motoren) weer teruggegaan naar mijn huidige DR. Van 72pk op achterwiel naar 43pk op achterwiel... maar wel meer koppel en 50kg lichter!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan