uitboren

foefoe

MF'er
9 apr 2004
58
0
eerbeek
Hallo Allemaal.
Ik had een vraagje.
Kan ik de originele uilaten van mijn Virago XV1000 ook uitboren? En moet dan de heleboel opnieuw worden afgesteld? En waar en hoeveel gaten moet ik er in boren?
Graag advies van jullie.
Alvast bedankt.
Groet..Foefoe
 
Gewoon na elk gat even luisteren of er al een geluidsverandering optreed en even proefrijden. Denk dat je na een paar gaten het beste resultaat zult hebben, zonder dat je alles opnieuw moet afstellen.

Greetz... :)
 
Dank je wel voor de snelle reactie.
Is een boor van 10MM voldoende denk je?

Begin daar maar mee, zolang je maar een speed-boor gebruikt is het een prima plan natuurlijk. Starten met 4 gaten die precies in een kruis liggen, daarna de 4 punten gelijkmatig verdelen, als je besluit er gaten bij te boren.

Greetz... :)
 
Ik heb net vier gaten in mijn intruder 1400 geboord een perfect geluid geen spijt van lekker zwaar en donker.
 
je verne*kt wel je uitlaten!!

de mijne zijn door de vorige eigenaar uitgeboord, nu moet de motor dus eigenlijk op de testbank om opnieuw afgesteld te worden...

eventueel is er zelfs kans op schade door een slechte afstelling!

dus ik zou er nog even goed over nadenken! het is niet voor niets dat dealers het nooit zelf doen!
 
Nee dealers willen alleen maar uitlaten verkopen en aan mijn afstelling mankeerd niks hij loopt als een zonnetje :]
 
Nee dealers willen alleen maar uitlaten verkopen en aan mijn afstelling mankeerd niks hij loopt als een zonnetje :]
ieder zijn meug... alleen tussen lopen als een zonnetje en goed klinken maar toch je blok van binnen verne*ken zit voor een leek weinig verschil mijns inziens..
 
Oke ik heb het er met mijn dealer over gehad en de tegendruk die de motor heeft schijnt meer te zijn dan met open uitlaten dus het kan absoluut geen kwaad!!

GROETJES :(
 
Bedankt voor de reacties, ik ga het gewoon proberen en de resultaten zal ik hier posten.
Gr.Foefoe
 
Hallo Heren /Dames
Ben dus aan het boren geweest, en ik moet zeggen dat het me niet tegenvalt.
Geluid is een stuk zwaarder, zonder verlies van trekkracht.
Toppie
Nogmaals bedankt.
Groetjes
 
Terug
Bovenaan Onderaan