Mijn eerste motor: VT750 Shadow '83

LadyXochi

MF'er
11 mei 2004
173
0
Eindhoven
Het was liefde op het eerste gezicht!
Honda VT750 Shadow uit 1983
Canadees import, met highway steps en hiel schakelaar, of hoe je zo'n ding ook noemt....

Mooi issie he?

100_0041.JPG

102_0224.jpg
 
Mooie fiets, veel plezier ermee, kom je a.s zondag 16 mei naar Tiel, daar starten we met de 2e landelijke rit van de Shadowclub, het makkelijkste is om rond 08.45-09.00 bij tankstation de Lucht op de A2(ri Utrecht) te komen, daar verzamelen we met een grote groep Shadow's bij elkaar om zo verder te rijden naar Tiel. Laat het me maar ff weten ( post hier maar ff), neem ik je verder mee.
 
Lijkt me leuk, maar is zit komend weeken in De Mortel. Ik ben met de intro in Augustus een van de begeleiders, en we gaan dit weekend met alle begeleiders vast indrinken op de locatie waar we in Augustus 5 dagen heen gaan....
 
Helemaal toppie die motor van je.
Als ik zo ver bent wil ik ook een shadow.
Maar moet nog geduld hebben

Elly
 
Ook ik heb net een motor gekocht, shadow 750 import uit VS, heeft net een doorsmeerbeurt gehad, loopt heerlijk. Nu de twijfel, windscherm eraf of niet? :?
Ik ga hem gebruiken voor heen en weer Groningen Amsterdam 2 keer per week... wie adviseerd? :]

Bijlage: shadow4.jpg
 
Ik vind zelf dat een windscherm er absoluut niet uit ziet, maar het is wel eens tuk comfortabeler... Dus de vraag is ga je voor looks of comfort?
 
Ook ik heb net een motor gekocht, shadow 750 import uit VS, heeft net een doorsmeerbeurt gehad, loopt heerlijk. Nu de twijfel, windscherm eraf of niet? :?
Ik ga hem gebruiken voor heen en weer Groningen Amsterdam 2 keer per week... wie adviseerd? :]

Ik heb zelf een winscherm. Heerlijk comfortabel in weer en wind. Heb de hele winter gewoon doorgereden (behalve de 3 echte sneeuw/ijzel weken).
Ik rij er wekelijks minimaal 450km mee.
 
Ik heb zelf een winscherm. Heerlijk comfortabel in weer en wind. Heb de hele winter gewoon doorgereden (behalve de 3 echte sneeuw/ijzel weken).
Ik rij er wekelijks minimaal 450km mee.

Ja het lekkere is geen wind in je helm, maar de looks zijn minder inderdaad. Met scherm kun je dus lekker lang doorrijden en omdat ik voornamelijk snelweg rijd, is dat erg lekker, maar dan in de vrije dagen scherm eraf misschien? :?
Ga vanavond eens toeren zonder schermpie.

En moet je nog speciaal onderhoud doen als je zoveel kilometers maakt, ik ga ook een 500/600 per week draaien straks. 8-)
 
Net even wat info gevonden, en ik weet dat dit een oud topic is, maar nu kan ik overal bij deze info :)

The inntroduction of the first "Shadow" models was in 1983. It was the result of years of development and synergies by Honda to address the needs of the American market. I believe most of our readers will agree it is the best bike Honda has made to date.

1983
The "VT500C" introduced this year was available in Candy Wineberry Red or Black. The identifying features of this model are the painting of both the fuel tank and rear fenders. The side covers are chrome and engine covers black. The Black and Red "Shadow 500" decal was on the side cover with a gold outline from '83 to '86. The headlight was chrome and rectangular and had a single horn. The engine was 491cc OHC 3-valve, liquid cooled V-Twin with a six-speed, shaft drive
transmission from '83 to '86.

The "VT750C" also introduced this year was also available in either Black or Candy Wineberry Red. Special identifying features of this model are the round head lamp, instrument casings and the chromed front fender. The backrest was standard equipment. The painted side covers had the "Shadow 750" decal. The engine is a 749cc SOHC 3-valve Liquid Cooled V-Twin with a six-speed shaft drive transmission.
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan