Volusia, Dragstar of Shadow ?

Lazer1

Rookie
29 apr 2004
10
0
Oostmalle (Belgie)
Ik ben intussen ongeveer 3 weken aan het twijfelen welke custom ik zou kopen. De bedoeling is om enkel bij goed weer af en toe wat te cruisen, dus niet voor dagelijks gebruik naar het werk ofzo. Heb zonet mijn bestelling geplaatst, misschien zijn andere ook geholpen met de arguimenten van mijn keuze.

Ik wilde sowieso een leuke chopper met cardan aandrijving (minder onderhoudskosten en geen smerige boel op je achterwiel).
Hieronder de volgens mij de beschikbare modellen, samen met de goedkoopste prijs (BTW inbegrepen) die ik bij de dealers hier in Belgie gevonden heb, en mijn argumenten:

1. SUZUKI Intruder Volusia 2004 Special - 800CC - 7.750 euro.
Vind ik leuk uitziende bike, maar nergens vond ik er een in verhuur of waar ik mee kon proefrijden. Maar de meeste commentaren op dit forum waren positief, dus kwam zeker in aanmerking. Kwestie koppel en power lagen zijn prestaties tussen de anderen in. Ook de prijs was aanvaardbaar.

2. YAMAHA Dragstar :
Ik heb ze gevonden aan deze prijzen :
- 650cc = 6.790 euro
- 650cc Classic = 7.560 euro (showroom model)
- 1100cc = 8.360 euro
- 1100cc Classic = 9.090 euro (showroom model)
Ik had ooit al met een Dragstar 650cc gereden, en was leuke ervaring, maar vond enkel de prestaties niet zo sterk. Mijn voorkeur ging uit naar de 1100 Classic, wegens de power en koppel, gecombineerd met de extra uitrusting (breder zadel, treeplanken). Alhoewel de verkoper me vertelde dat deze Dragstar al enkele jaren kwasi onveranderd was gebleven, en dus heel betrouwbaar was, vond ik dat echter eerder een nadeel. Als Yamaha binnenkort een nieuw model zou uitbrengen, zou de waarde van mijn moto behoorlijk dalen, vond ik.

3. Honda Shadow 750: Ik had dit type al enkele malen gehuurd (wel ouder model met ketting), en vooral het geluid beviel mij wel. Bovendien heeft het splinternieuwe model 2004 dus een cardan aandrijving en was de prijs behoorlijk gezakt tegenover de vorige versies.
Ik heb deze moto gevonden aan 6.500 euro, wat toch een behoorlijk verschil is met 9.090 euro voor de Yamaha 1100 Classic. De prestaties zijn uiteraard ook wat minder, maar ik wil er ook niet mee op de autowegen gaan rijden ofzo.

Ik heb dus zonet de bestelbon getekend voor de Honda Shadow VT750C4 zwart. Volgende week wordt hij geleverd, de garage geeft er zelfs gratis nog 2 uur uitleg en instructiecursus bovenop, wat ik ook wel netjes vind. Ook de 15% korting op de kleding, die ik dus ook nog allemaal moet kopen, is leuk meegenomen.

Zodra ik hem heb, mag je enkele fotootjes hier verwachten.
Nu afwachten of ik er spijt van krijg... 8-)

MVG
Rudy
 
Gefeliciteerd met je Bike !

T'is dan wel geen Virago, maar je kunt niet alles hebben hè? :+
Geintje, moet kunnen...


Ik wens je veel veilige km's.

Viragoman. :]
 
t'is inderdaad geen virago maar!!!!!!!!! tis een degelijke motor heb er zelf al eens proef mee gereden, beviel me best !veel geluk er mee ennnnnnn!! zwaaien maar naar de andere motaars!!
groetjes softy :]
 
nah --- tiz zEker geen ViraGo ... tis precies de goede die je gekocht hebt :)
maar goed - als wEl shadow_rijder kan ik je zeker feliciteren met je aankoop :} snel een pic (of meer plaatsen)!!

Heel veel plezier ermee!
 
Hej topic starter ik kan mooi ff in dit topic gebruik maken om jou een advies te vragen.
Ik heb en Yamaha dragstar 650 op het oog (clasic??)Ik ben 19 jong dus zou hem als ik hem aanschaf naar 25 kw moeten brengen want dan mag ik er legaal op rijden.Weet je of die dan nog goed rijd en of dit mogelijk is?? volgens een motorcoureur die ik ken moet dit geen probleem zijn.ff een andere vraag hij heeft ongveer 9000 km gereden (Bj 1997) en er word 5.500 euro voor gevraagt.!! hij ziet er goed uit kwa looks, rest moet ik nog eens nader bekijken.
Heb gelezen dat die jou niet zo bevallen is.Kun je nog specifieker zijn?? (Ps.Deze is wel met as aangedreven of niet???)Trouwens mijn 2 na lievelings motor is de shadow die komt er vast ook nog wel eens veel plezier ermee en vast bedankt voor de info!!!
 
Hej topic starter ik kan mooi ff in dit topic gebruik maken om jou een advies te vragen.
Ik heb en Yamaha dragstar 650 op het oog (clasic??)Ik ben 19 jong dus zou hem als ik hem aanschaf naar 25 kw moeten brengen want dan mag ik er legaal op rijden.Weet je of die dan nog goed rijd en of dit mogelijk is?? volgens een motorcoureur die ik ken moet dit geen probleem zijn.ff een andere vraag hij heeft ongveer 9000 km gereden (Bj 1997) en er word 5.500 euro voor gevraagt.!! hij ziet er goed uit kwa looks, rest moet ik nog eens nader bekijken.
Heb gelezen dat die jou niet zo bevallen is.Kun je nog specifieker zijn?? (Ps.Deze is wel met as aangedreven of niet???)Trouwens mijn 2 na lievelings motor is de shadow die komt er vast ook nog wel eens veel plezier ermee en vast bedankt voor de info!!!

Hey Mikado,

Ik heb zelf een dragstar 650 gereden met 25 KW.. Voordeel is dat de motor standaard 29Kw is en je hem dus niet zo ver hoeft knijpen.. Waardoor veel van de eigenschappen behouden blijven. Ik kan je hem absoluut aanraden is een hele fijne motor en ik heb er bijna geen kosten aan gehad. Eigenlijk alleen banden en standaard onderhoud en heb toch zeker zo'n 25.000km op de teller gezet.
Als hij voor 5500,- te koop staat bij een dealer moet je er wel nog wat af kunnen krijgen.. Zeker als je niet inruilt!! Zo niet dan is het nog wel een nette prijs...

Tja en als je idd geen 25KW hoeft dan is een wat motor met meer vermogen wat fijner rijden natuurlijk. Iig veel succes met je keuze en aanschaf.

:] Greetzz Gears :]
Absoluut een aanrader dus.
 
Wow bedankt kijk hier heb ik iets aan. Natuurlijk hoor ik liever de positieve reacties! kijk als het financieel ook maar haalbaar is doe ik het, liefde maakt blind. En sportief rijden doe ik wel met een andere motor ooit.
Uuuh onderhouds kosten nog wat meer details daarover?? En vermogen denk wel dat een koekblik inhalen nog wel mogelijk is toch en ohja belangerijkste van alles lange afstanden rijden ??? ik ben 1.92? nog problemen ??
 
Wow bedankt kijk hier heb ik iets aan. Natuurlijk hoor ik liever de positieve reacties! kijk als het financieel ook maar haalbaar is doe ik het, liefde maakt blind. En sportief rijden doe ik wel met een andere motor ooit.
Uuuh onderhouds kosten nog wat meer details daarover?? En vermogen denk wel dat een koekblik inhalen nog wel mogelijk is toch en ohja belangerijkste van alles lange afstanden rijden ??? ik ben 1.92? nog problemen ??

Ik ben zelf 1.83 en had alle ruimte... Een vriend van me was langer dan mij en ook totaal geen problemen... Igv. nood kan je de controls nog naar voren zetten..

Ik kon met mijn dragstar nog makkelijk 160 rijden en de meeste koekblikken trek je er ook nog wel uit.. Ook dat was geen probleem...

Tja een kleine beurt koste me max. zo'n 100 euro en anders deed ik het zelf.. (heb trouwens nog een manual te koop staat hier op MF) Grote beurt incl. banden was ik zo'n 500 euro kwijt (dat was voor- en achterband) vond ik ook nog wel meevallen... Voor de rest nooit iets mee gehad eigenlijk. Ben er mee naar Frankrijk geweest was echt perfect op die motor.. De enige reden dat hij weg is dat ik wat sportiefer wou gaan rijden (zie signature).. Als ik het geld had gehad om hem erbij te houden had ik dat absoluut gedaan.

... als je meer vragen hebt voeg me maar ff toe op msn als je dat gebruikt....

Greetzz
 
Wow bedankt kijk hier heb ik iets aan. Natuurlijk hoor ik liever de positieve reacties! kijk als het financieel ook maar haalbaar is doe ik het, liefde maakt blind. En sportief rijden doe ik wel met een andere motor ooit.
Uuuh onderhouds kosten nog wat meer details daarover?? En vermogen denk wel dat een koekblik inhalen nog wel mogelijk is toch en ohja belangerijkste van alles lange afstanden rijden ??? ik ben 1.92? nog problemen ??

Hm, gaat de CB eruit :?
 
Dank voor de reacties.
- de Harley Sportstrer, tja....een vriend van me heeft er een, maar ik vind het eerlijk gezegd geen mooie moto, lijkt voor mij iets teveel op een '50cc brommer'... ieder zijn smaak natuurlijk.
Een Harley V-Rod ofzo vind ik wel mooi, maar ook een heel andere prijsklasse :-)
- de vraag betreft de 25cc, daar heb ik spijtig genoeg te weinig technische bagage voor....maar zoals je kon zien heb je voor 6.790 euro een NIEUWE Dragstar 650, waarom dan een okkazie kopen voor iets minder ?

De garage heeft me net gebeld, moto is binnen, papieren worden vandaag verwacht, dus met een beetje geluk kan ik tijdens dit lange weekeinde al cruisen 8-)

Rudy
 
nee cb blijft hobby moet nog wel een o.b.t volledig mee rijden das deze keer niet gelukt kwam tot het verzamelpunt en niet verder.
En had nog een heeeeele belangerijke vraag over de dragstar hou klinkt die....?? ;9~ ???
 
Of had je intresse in die CB 250 nieuwe pakking erop en hij rijd zoals die rijden moet lekker brik.......??

krijg ik dan wel het koffiebekertje erbij geleverd :? Jammer dat ik de verkeerde tape bijhad en dat je nu de aanhanger nodig had voor de terugreis.
Maar nee, niet nog een brik erbij. Ik denk dat ik thuis ruzie krijg als er nog een bij komt *D
 
Dank voor de reacties.
- de Harley Sportstrer, tja....een vriend van me heeft er een, maar ik vind het eerlijk gezegd geen mooie moto, lijkt voor mij iets teveel op een '50cc brommer'... ieder zijn smaak natuurlijk.

mee eens, maar ik vind onderstaande zeker geen 50 cc brommer, en zo heel erg veel is er nog niet aan verbouwd, frame, wielen, voorvork en blok zijn nog allemaal origineel,
een andere tank doet al heeeel veel!


full




kijk dat je een sportster niet mooi vind, dat kan, maar je vergelijking met een 50 cc brommer vind ik wat ver gaan,
bovengenoemde is dus van mij, 1200 cc en daar zit aardig wat power in(origineel) en zeker geen brommergeluid,
en omdat ie niet zo lomp is als zn grotere broertjes is hij lekker handelbaar, en behoorlijk door de bocht te krijgen!
 
mee eens, maar ik vind onderstaande zeker geen 50 cc brommer, en zo heel erg veel is er nog niet aan verbouwd, frame, wielen, voorvork en blok zijn nog allemaal origineel,
een andere tank doet al heeeel veel!


(Afbeelding)



kijk dat je een sportster niet mooi vind, dat kan, maar je vergelijking met een 50 cc brommer vind ik wat ver gaan,
bovengenoemde is dus van mij, 1200 cc en daar zit aardig wat power in(origineel) en zeker geen brommergeluid,
en omdat ie niet zo lomp is als zn grotere broertjes is hij lekker handelbaar, en behoorlijk door de bocht te krijgen!
Helemaal met Gijs eens .... ik bedoel een harley is nog lang geen 50cc brommertje :P :P :P (sorry kon het niet laten)

@ Lazer : Goeie keus die shadow. Ze hebben een fijne rijstijl en ze zijn lekker waarde vast. Veel plezier ermee. :]
 
En hier is ie dan !.
Gisteren eindelijk de papieren en de moto geleverd.
Meteen naar de verzekeringsmaatschappij gereden, maar dan 4 minuten te laat op het DIV voor mijn nummerplaat :-(
Gelukkig even een garageplaat meegekregen van de dealer, intussen bijna 100km rondgetoerd...rijdt PRACHTIG !
Zoals beloof, enkele foto's :
misc
 
Terug
Bovenaan Onderaan