Even een paar vraagjes

biamic

MF'er
16 mei 2004
38
0
Dongen
Hallo,

Ik heb sinds 2 maanden een Virago XV 750. Echt kicken met de motor rijden. Maar heb nu ook wat vraagjes:
- op de snelweg rijd je niet relaxed als je boven de 100 rijd. Is een windscherm hier de oplossing? Rijd je dan wel relaxed 120/130 op een tourmotor?
- Ik heb veel chroomwerk op de motor zitten. waarmee kan ik nu het beste poetsen? Ik heb de velgen, chroom, lak op de tank, de lederen zadels, enz. 1 poets voor alles of overal verschillende poets voor gebruiken?
- ik heb geen technische documentaie over mijn motor. Kan iemand mij voorzien van deze documentatie, liefst digitaal. Of een link.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
wat betreft het poetsen:belgon chroom
klein blauw/wit potje,wel duur maar ontzettend goed spul.
bij de meeste goede motorzaken wel te verkrijgen
+- 11 euro
 
Windscherm helpt stukken. Op mijn kawa spectre toch. Zonder windscherm waai je er met 120 ongeveer vanaf, met windscherm tot 160 geen problemen.


Tom
 
windscherm is alleen voor watjes!
net zoals standaart fietsen met veel chroom en accesoires! :r ;)


poetsen, chroom => belgom chroom
aluminium => belgom alu
lak => was
 
Oke thanx.

Ik heb besloten geen windscherm te nemen, ervaringen van anderen leren me dat je inderdaad niet echt erop vooruit gaat en het is mooier zonder scherm.

Over een dragbar stuur hoor ik verder weinig. Ervaringen?
 
over het algemeen zit je emt een dragbar nog meer in de wind dan met een origineel stuur, en dit werkt dan ook perfect als alternatief voor de radardetector
 
doordat dragbars ook vaak breed zijn, zit je nog meer wind te vangen met je lichaam, zodat je vanzelf wel niet te hard gaat rijden
 
Inderdaad, lijkt me logisch. Ik vind het ook stoer zo'n dragstar, dus ik denk dat het er wel van komt.
 
Ik heb mijn scherm vorige week van mijn intruder afgehaald en hij komt er ook niet meer op ws. Ik had meer last van lawaai rond mijn helm met scherm, halve dag bezig geweest met afstellen, maar echt lekker werd het nooit. En nu zit ik vol in de wind, heerlijk. :)

En de dragbar is onderweg dus ik laat het je weten zodra ik hem erop heb gemeubeld. :)
 
gijsje zegt scherm is voor watjes, maar het rijd wel een stuk beter.probeer het maar eens.

ik ben op de schadow van mn vriendin naar huis gereden toen we m gekocht hadden,
was klote weer, 3 graden, hard waaien en regen ik dus met mn potje en bril op die +/- 120 km naar huis over de snelweg +/- 140/150
op die schadow zat ook zo'n schermpje!

dus ik heb t zeker geprobeerd!

ten eerste - Het ziet er niet uit
ten tweede - het is kut met sturen! (zeker als het flink waait)
ten derde - Als je niet tegen een beetje tegenwind of water kan, kan je
beter een auto kopen

Thuis is diezelfde avond het schermpje verwijderd, (moest van mn vriendin, anders mocht ik niet meer binnen komen)(ben dus ook watje)
 
Voordeel van een dragbar is dat je meer naar voren leunt en niet zo aan je stuur hangt ...... ik vond het prettiger rijden met een hogere snelheid.
 
En jij rijd een.....?
Ik rij nu een CBR600F, daarvoor heel even een Bandit 600 en jawel daarvoor een shadow VT800 met breed stuur gedurende een jaar of 5.

shadow.jpg


Ohhh ja en net een brik gekocht.
 
Mooie motor. Gaaf stuur. Staat inderdaad veel stoerder. Ik vind ook dat ik aan het stuur 'hang'. Hoop dat dat afgelopen is met een dragbar.

Ben aan het kijken wat zo'n stuur kost. Kan alleen nergens vinden wat de kosten zijn om deze te laten plaatsen. (heb zelf 2 linker handen, :o )
 
Heb de mijne uit de highway hawk catalogus gehaald en vervolgens via de valkenier in Barneveld bij hun gekocht.
Heb hem overigens wel zelf geplaatst, stelt echt nix voor.
Kun je zelfs met 2 linker handen, zo handig ben ik ook niet.
Gewoon doen, verstand op nul en goed kijken hoe je het uit elkaar haalt.
 
Mooie motor. Gaaf stuur. Staat inderdaad veel stoerder. Ik vind ook dat ik aan het stuur 'hang'. Hoop dat dat afgelopen is met een dragbar.

Ben aan het kijken wat zo'n stuur kost. Kan alleen nergens vinden wat de kosten zijn om deze te laten plaatsen. (heb zelf 2 linker handen, :o )
Moet je een stuur kopen met twee linker handvaten.Kom op jongens.STUURTJE MONTEREN....PLEASE....
 
Moet je een stuur kopen met twee linker handvaten.Kom op jongens.STUURTJE MONTEREN....PLEASE....
Niet iedereen weet hoe je een schroevendraaier vast moet houden.

Al met al gewoon proberen en anders even om hulp vragen als je er niet meer uitkomt, maar het stelt echt nix voor.
 
Het ziet er inderdaad simple uit. Maar ik heb begrepen dat de handvatten er vast aanzitten. Volgens mij gelijmd?
Is dat zo? Waarmee lijmt men die weer vast?
 
Ik heb vandaag mijn dragbar besteld. volgende week vrijdag zal ie binnen moeten zijn. Geen weg terug meer nu. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan