Accu-tip/advies voor de XV 1100 (Virago) gevraagd

McEagle

MF veteraan
20 okt 2002
3.101
1
Arnhem
Hellow allemaal,

Wie heeft voor een goede tip voor een accu voor mijn bijna bejaarde Virago 1100 ('88). Ik heb nu een Saito, maar die bevalt me behalve de prijs helemaal niet. Ik heb gezien dat de Varta bijna drie keer zo duur is ...... maar is dat ook drie maal beter?
Wie heeft welke accu, hoe lang en wat zijn de ervaringen?

eaglezwaait.jpg
 
Thanks Viragoman,

Ik heb de topic doorgelezen. Maar vind daar geen echt advies voor de Virago (1100) en of een specifiek merk. De Saito die ik nu heb is slechts een anderhalf jaar oud. Ik druppel 'm alleen als ik wat langere tijd in het buitenland ben. Verder rij ik over het algemeen minstens vier maal in de week op die motor. Bijladen gebeurt dus regelmatig :-)
Wat mij opvalt is dat de Saito die ik heb goedkoop was, dat dat het enige merk was dat geleverd werd door mijn motordealer, dat het vloeistofniveau keurig op peil blijft, dat er witte uitslag op de loodplaten zichtbaar is ...... maar vooral dat die accu het errug slecht doet al na anderhalf jaar.
Bij Louis.de heb ik als alternatief een Delo gezien (eigen merk Louis en tweemaal zo duur) en een Varta (aanzienlijk duurder). Volgens de speurtocht op internet, tevergeefs naar accutesten (!), zijn voor de Virago geen onderhoudsvrije accu's te koop. Nu zoek ik daar dan ook niet direct naar.

Ik zoek wel een antwoord op mijn vraag of er ervaring is met de accu's in verschillende prijsklassen. Varta heeft als naam dat de kwaliteit goed is. Echter in de topic op mf waarnaar jij verwijst zit tóch een slechte ervaring met Varta.

Wie oh wie kan mij adviseren, liefst uit ervaring, welke accu het best voldoet. Maar misschien heeft iemand ook goede ervaringen met een goedkope accu, en kan ik voorzichtig concluderen dat ik met deze gewoon pech heb gehad.
 
Yausa dus als (eerste) adviezen. Thanks!
Weet iemand nog waar die accu's te koop zijn?
 
Hoi
Een varta accu valt best mee hoor! ik heb voor mijn XV920RJ eentje gekocht bij
Brezan in den helder voor €64,-(incl.).
En deze accu is conform de accu die yamaha in de boeken heeft staan,misschien
heb je hier wat aan.

www.brezan.nl

Grtz Ronald
 
Terug
Bovenaan Onderaan