Kawasaki Vulcan

MrUfip

MF veteraan
27 sep 2002
3.731
0
Zwolle (Overijssel)
Hallo, ik heb een vraag :+
Mijn vriendin heeft haar oog laten vallen op een gebruikte kawasaki vulcan 750 uit '86, zelf ken ik deze motor niet en zodoende ben ik benieuwd wat jullie ervaringen hier mee zijn.
Zijn er specifieke problemen mee? En is het een goede motor om mee te beginnen?
Al vast bedankt!
 
Ben zelf begonnen op een Vulcan, prima beginnersfiets.

Alleen het startsysteem is wat zwak voor het motortje, goed in de gaten houden dus.
Als de accu niet helemaal top is heb je snel startproblemen, als dat te lang duurt heb je kans dat je dynamo of startmotorproblemen krijgt.
Dynamo rot is niet leuk, moet het hele blok worden uitgebouwd voor ie vervangen kan worden.

oh ja knallen in de uitlaat bij gas dicht is normaal..uitlaatsysteem is ontworpen om onverbrande gassen na te verbranden in de uitlaat 8-)
 
Nee op zich gaan ze niet snel rot. alleen dus de accu goed in de gaten houden, je hoort het al vrij snel als de startmotor langzamer gaat draaien bij het starten dan weet je al dat je aan een nieuwe accu moet gaan denken.

Bij proefrit ff paar keer starten, opletten of ie niet aan de lader staat als je komt kijken..maja ook dan kost het je mischien alleen een nieuwe accu.

Heb zelf na aanschaf een nieuwe accu erin moeten stoppen en een jaartje zonder noemenswaardige problemen kunnen rijden, kreeg op het laatst wel weer wat problemen met de accu.

oh ja distributieketting spanner, ff goed luisteren of die goed is, die wil nog wel eens aan vervanging toe zijn..al zal dat wel al gebeurd zijn op een 86'er denk ik
 
is die serie uit 1986 niet zeer gevoelig voor vastlopende blokken???

ik heb dit van 3 onafhankelijke dealers gehoord dus ga er wel van uit dat er een kern van waarheid in zit..

je vind ook zelden 2e hands blokken voor die fietsen...
 
die van mij was uit '85 heb wel geruchten gehoord over de blokken maar nog nooit een concreet verhaal.
 
'86 vulcan?????? afblijven!!!!!!!!

de 1e jaren had als kwaaltje dat bij een overgroot deel na veloop van tijd een tandwiel (onsteking naar balans as geloof ik) vooruit door het motorhuis naar buiten komt.
(helaas ervarings weetje en ergens moet ik nog foto's hebben)
 
'86 vulcan?????? afblijven!!!!!!!!

de 1e jaren had als kwaaltje dat bij een overgroot deel na veloop van tijd een tandwiel (onsteking naar balans as geloof ik) vooruit door het motorhuis naar buiten komt.
(helaas ervarings weetje en ergens moet ik nog foto's hebben)
krijgen ze daar dan allemaal last van? Ik bedoel als ie toch al zo'n 18jr oud is, gebeurd het dan nog? Of is de kans dan alleen veel groter?
Lijkt me wel #$%$# als dat tijdens het rijden gebeurd
 
Hoi,

Ik heb een aantal jaren een kawasaki vulcan 750 gehad, ik heb er geen goede ervaringen mee (deze was ook uit 1986).
Zoals al eerder vermeld vaak start problemen en veel vibratie van de motorblok.
(is wel een 2 cilinder maar toch)
Ik wil natuurlijk geen motor afkraken maar heb achteraf van meerdere mensen vernomen dat zij ook dezelfde problemen kenden en de monteur van de motorzaak vertelde me ook dat het wel "probleemmotoren" zijn van rond dat bouwjaar.
Ik ben zo A-technisch als de pest maar zou hem afraden.....
Ik heb verschillende kawa's gehad begonnen met een 454LTD daarna elke keer iets zwaarder gaan rijden....maar de ene motor is natuurlijk de andere niet en mischien heb je wel hartstikke veel geluk ermee....of niet.....
Het blijft altijd een gok...ook met een nieuwe bike kun je pech hebben.....
Succes met jullie besluit.....Ik zou wel graag willen horen wat het is geworden
 
Mnnn, ik zal het eens met m'n vriendin over hebben, misschien dan toch verstandiger om naar iets anders te kijken, in ieder geval bedankt voor de reactie's!
Wat het definitief is geworden laat ik nog weten
 
Je moet het model van na 1993 hebben. Die blokken zijn gewoon goed. 'k Heb er zelf een uit 1993.
 
bull ik had een zwart blok uit '85. was dus wel een 700 US model wellicht dat de 750 Euro variant zwakker is.
 
mijn blok was gewoon metaal kleurig
totdat het tandwiel buiten kwam kijken
full
 
nou, ik als zoveelste dan :P
ik heb een'85 Vulcan twee maanden geleden "op de kop getikt" voor 700 euro.
Hij tikte een beetje maar vol vertrouwen als ik was in mijn eigen kunsten, gokte ik erop dat het de kleppen waren;dus kopen met die handel.

Omdat alles gemillimeterd op elkaar zit bij dat blok, ben ik een spectaculaire dag aan het sleutelen te zijn geweest om de klepdeksles eraf te halen.
Nu bleek ten eerste dat het blok helemaal los moet(door de frame-buis rechts los te halen) en ten tweede...dat het rot-ding hydraulische kleppen heeft ;( :P
ach ja, het houdt je van de straat..
das goed en slecht nieuws tegelijk geweest; omdat die eigelijk altijd goed lopen, maar die tik dus iets anders moest zijn..

Door 2 dealers een een beun bang gemaakt te zijn met verhalen over loslopende lagers, kapotte dynamo's en niet werkende kettingspanners heb ik m geliiiijk te koop gezet.
Achteraf bleken het dus de kettingspanners te zijn(veel voorkomend probleem,reparatie bij de dealer: €35 euro=> Henk Hurx motoren Eindhoven,
maar ik zou deze typen fietsen zeker tot 86 laten staan.
Ellende waar je op kunt wachten!
 
nou, ik als zoveelste dan :P
ik heb een'85 Vulcan twee maanden geleden "op de kop getikt" voor 700 euro.
Hij tikte een beetje maar vol vertrouwen als ik was in mijn eigen kunsten, gokte ik erop dat het de kleppen waren;dus kopen met die handel.

Omdat alles gemillimeterd op elkaar zit bij dat blok, ben ik een spectaculaire dag aan het sleutelen te zijn geweest om de klepdeksles eraf te halen.
Nu bleek ten eerste dat het blok helemaal los moet(door de frame-buis rechts los te halen) en ten tweede...dat het rot-ding hydraulische kleppen heeft ;( :P
ach ja, het houdt je van de straat..
das goed en slecht nieuws tegelijk geweest; omdat die eigelijk altijd goed lopen, maar die tik dus iets anders moest zijn..

Door 2 dealers een een beun bang gemaakt te zijn met verhalen over loslopende lagers, kapotte dynamo's en niet werkende kettingspanners heb ik m geliiiijk te koop gezet.
Achteraf bleken het dus de kettingspanners te zijn(veel voorkomend probleem,reparatie bij de dealer: €35 euro=> Henk Hurx motoren Eindhoven,
maar ik zou deze typen fietsen zeker tot 86 laten staan.
Ellende waar je op kunt wachten!
35euro valt dan toch wel weer mee? Kon je die zo vervangen of moet daarvoor het blok uit het frame?
 
Terug
Bovenaan Onderaan